بهترین دوربین ‌ها برای عکاسی پرتره

عکاسی پرتره یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در بین علاقه مندان به هنر عکاسی است. افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، همیشه به دنبال این هستند که بدانند بهترین دوربین ‌ها برای عکاسی پرتره کدامند؟ در سال های اخیر، دوربین های حرفه ای زیادی برای عکاسی پرتره توسط برندهای مطرح تولید و روانه بازار شده اند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با 6 مدل از بهترین دوربین ‌های عکاسی پرتره آشنا کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بهترین دوربین ‌ها برای عکاسی پرتره

تعمیرات تخصصی دوربین در برندهای مختلف، فقط با زودکمک. 

معرفی 6 مدل از بهترین دوربین ‌ها برای عکاسی پرتره

6 مدل از دوربین های حرفه ای برای عکاسی پرتره عبارتند از:

  • دوربین Sony α7 IV

  • دوربین Fujifilm X-H2

  • دوربین Nikon Z5

  • دوربین Canon EOS R10

  • دوربین Sony α6400

  • دوربین Canon EOS Rebel T7/2000D

در ادامه، هر یک از این 6 مدل دوربین را که در دسته بهترین دوربین برای عکاسی پرتره قرار می گیرند را بررسی می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

✔ ترفندهای کاربردی عکاسی از طبیعت رو اینجا یاد بگیر.

دوربین Sony α7 IV

دوربین سونی آلفا 7 مارک 5، یک دوربین پیشرفته بدون آینه هیبریدی است که در عکاسی و فیلم ‌برداری عملکرد بسیار عالی دارد. این دوربین از یک سیستم فوکوس خودکار با عملکرد عالی برای ثبت عکس با رزولوشن بالا برخوردار است. امکان فیلم برداری با کیفیت بالای 4K 60p نیز این دوربین را برای فیلم‌ سازی و تولید محتوای ویدیویی مناسب کرده است. سنسور ۳۳ مگاپیکسلی Exmor R CMOS به همراه پردازشگر BIONZ XR به کار رفته شده در این دوربین، امکان عکس‌برداری سریع تا 10 فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری 4K 60p را به شما می دهد.

دوربین Sony α7 IV، طراحی جذابی دارد که دارای منظره ‌یاب الکترونیک با رزولوشن بالای 3.68 میلیون نقطه ‌ای، نمایشگر لمسی با قابلیت تنظیم زاویه و دو اسلات مموری کارت که برای کارت حافظه ‌های CFexpress Type A/SD UHS-II می باشد، است.

وجود پورت HDMI تایپ A در این دوربین، موجب اتصال پایدار در هنگام کار با رکوردرهای اکسترنال می شود. همچنین، پورت USB 3.2 نسل ۲ Type-C در این مدل دوربین سونی علاوه بر وجود پورت micro-USB موجب امکان تترینگ پایدار و سریع می ‌شود. گفتنی است که از طریق اتصال با کابل USB Type-C هم می ‌توان درحالی‌که دوربین به کامپیوتر وصل است، آن را شارژ کرد. همه این ویژگی ها در کنار هم موجب می شوند که این مدل دوربین در دسته بهترین دوربین ‌ها برای عکاسی پرتره قرار بگیرد.

بهترین دوربین عکاسی پرتره

✔ می خوای بدونی قابلیت لایو ویو دوربین چه کمکی می تونه بهت بکنه که عکسای بهتری بگیری؟ 

دوربین Fujifilm X-H2

این دوربین هم از مدل های بدون آینه بوده که دارای سنسور BSI CMOS با کیفیت 40 مگاپیکسلی و پردازنده  X-PROCESSOR 5 است. وجود این پردازنده، امکان عکس برداری از سوژه هایی که با سرعت بالا حرکت می کنند را در این دوربین فراهم کرده است. صفحه نمایش لمسی این دوربین هم 3 اینچ است که 1.620.000 نقطه را پشتیبانی می کند. دوربین فوجی فیلم X-H2، از یک میکروفون استریو و بلندگو مونو بهره می برد که برای ضبط صداهای محیط و موسیقی زنده مناسب است.

در بخش بدنه و طراحی هم می توان گفت که این دوربین برای استفاده های سخت و حرفه ای طراحی شده و می تواند دمای تا منفی 10 درجه را تحمل کند. بدنه دوربین هم در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. باتری دوربین Fujifilm X-H2، از نوع لیتیوم یون NP-W235 است. و وزن این دوربین با احتساب باتری به 660 گرم می رسد. عمر باتری این دوربین بر اساس استانداردهای CIPA به 680 شات می رسد.

به طور خلاصه می توان گفت که وجود سنسور BSI CMOS با کیفیت 40 مگاپیکسلی، پردازنده X-PROCESSOR 5، صفحه نمایش لمسی 3 اینچی و میکروفون استریو و بلندگو مونو در این دوربین، این مدل را به یکی از بهترین دوربین ‌ها برای عکاسی پرتره مبدل کرده است.

بهترین دوربین ‌های عکاسی پرتره

✔ رفع مشکل قرمزی چشم در عکس دوربین

دوربین Nikon Z5

یکی دیگر از بهترین دوربین ‌های عکاسی پرتره، دوربین نیکون Z5 است. این دوربین هم از مدل های بدون آینه با فرمت FX است. وجود سنسور CMOS با رزولوشن 24 مگاپیکسلی و پردازنده EXPEED 6 موجب حساسیت گسترده نسبت به ISO 51200، عکسبرداری سریع با سرعت 4.5 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه در دوربین نیکون Z5 شده است.

در بدنه این دوربین، یک مکانیزم لرزش گیر 5 محوره Sensor-Shift (VR) وجود دارد که بدون در نظر گرفتن لنز استفاده شده، تا پنج استاپ لرزش را جبران می کند. این سیستم همچنین در هنگام استفاده از آداپتور FTZ اختیاری، در جایی که از لرزشگیری 3 محوره استفاده می شود، با لنزهای سازگار نیز کار می کند و در هنگام ضبط ویدیو نیز می توان از آن استفاده کرد.

دوربین Nikon Z5، دارای صفحه نمایش 3.2 اینچی با 1.04 میلیون نقطه برای پخش تصاویر روشن، شفاف و تصویربرداری پویا و زنده است. اسلات های کارت حافظه SD هم در این دوربین از پروتکل UHS-II برای ذخیره سازی عکس و فیلم با سرعت بالا و کارآمد پشتیبانی می کنند. نیکون Z5، یک شاسی آلیاژ منیزیم محکم هم برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب و هوا دارد که این دوربین را برای کار در شرایط آب و هوایی نامناسب، بهینه و مناسب کرده است.

باتری لیتیوم یونی این دوربین نیز با شارژ EN-EL15c قابلیت پشتیبانی از 470 عکس در هر بار شارژ را دارد و حتی هنگامی که در حال استفاده از دوربین هستید، شارژ دوربین از طریق USB پشتیبانی می شود. افزون بر این، با پکیج شارژ اختیاری MB-N10 برای گسترش زمان عکس برداری نیز سازگار است. با توجه به موارد گفته شده، می توان گفت که دوربین نیکون Z5 هم از بهترین دوربین ‌ها برای عکاسی پرتره است.

دوربین های حرفه ای برای عکاسی پرتره

✔ تعمیر شاتر دوربین با گارانتی

دوربین Canon EOS R10

دوربین بدون آینه کانن EOS R10، انتخاب ایده آلی برای کاربرانی است که به تولید محتوای تصویری علاقه دارند و یکی از بهترین دوربین ‌های عکاسی پرتره است. این دوربین دارای حسگر APS-C، سرعت بالای تصویربرداری، فوکوس خودکار هوشمند و فیلمبرداری با رزولوشن 4K است.

وجود سنسور 24.2 مگاپیکسلی APS-C CMOS در این دوربین، تعادل بسیار عالی در رزولوشن، حجم فایل‌ ها، سرعت و عملکرد در شرایط نوری ضعیف ایجاد کرده است. این سنسور برای استفاده در انواع سبک ‌های عکاسی و فیلم برداری با رزولوشن 4K کاملا مناسب است. همچنین اندازه فایل‌ های ثبت و ضبط شده با این دوربین به گونه‌ ای است که سرعت بالایی در عکاسی پی ‌در پی و امکان فیلمبرداری در زمان طولانی را فراهم کرده است.

دوربین Canon EOS R10، از پردازشگر قدرتمند DIGIC X بهره می برد که موجب پردازش سریع مانند عکاسی پی‌ در پی و فیلمبرداری با رزولوشن بالا در این دوربین شده است.

کانن در این دوربین از سیستم هوشمند فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF II استفاده کرده است که دارای 651 نقطه است و تمام سطح سنسور را پوشش می‌ دهند. این سیستم از نوع تشخیص فاز است و قابلیت ‌هایی مثل تشخیص و تعقیب سوژه، شناسایی هوشمند افراد، حیوانات و وسایل نقلیه را پشتیبانی می‌کند. در هنگام تعقیب سوژه سیستم فوکوس خودکار این دوربین حتی در عکاسی پی‌ در پی سوژه را همیشه در فوکوس کامل نگه می دارد. این سیستم حتی در شرایط نور بسیار ضعیف (-4 EV) هم قابل استفاده است.

در بخش طراحی بدنه هم Canon EOS R10، دارای منظره ‌یاب الکترونیک با وضوح 2.36 میلیون نقطه‌ ای است که دیدی با رزولوشن بسیار بالا و در حد دید طبیعی را در اختیار کاربران می گذارد. این منظره ‌یاب با بزرگنمایی 0.95 برابری از پردازش سریع این دوربین بهره برده و نرخ بازسازی تصویر در آن نیز 120 فریم بر ثانیه است.

این دوربین از پورت های USB Type-C، micro-HDMI و جک 3.5 میلی‌متری میکروفون پشتیبانی می کند. در بخش اتصالات هم از وای فای 2.4 گیگاهرتزی و بلوتوث در این دوربین پشتیبانی شده است. با تمام ویژگی های گفته شده، به این نتیجه می رسیم که Canon EOS R10 هم از بهترین دوربین ‌ها برای عکاسی پرتره محسوب می شود.

دوربین های حرفه ای عکاسی پرتره

✔ نحوه ریست فکتوری دوربین کانن رو بلدی؟

دوربین Sony α6400

یکی دیگر از دوربین های حرفه ای برای عکاسی پرتره، دوربین سونی آلفا 6400 است. این مدل را می توان از بهترین دوربین ‌های بدون آینه در بازار به شمار آورد. دوربین سونی  Alpha A6400با برخورداری از امکاناتی مانند 425 نقطه فوکوس، نمایشگر لمسی، پردازشگر BIONZ و حسگر 24 مگاپیکسلی و امکان فیلم‌ برداری با رزولوشن 4K و 30FPS می ‌تواند نیاز بسیاری از عکاسان و فیلم برداران را رفع کند. از این رو، می توان این مدل را در دسته بهترین دوربین برای عکاسی پرتره قرار داد.

در بخش طراحی هم در این دوربین شاهد نوار نقره ‌ای رنگ مات در حاشیه لنز دوربین هستیم که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. همچنین، در بخش سمت چپ از جلوی دوربین نیز پوشش پلاستیک طرح چرم یا همان گریپ وجود دارد که ظاهر دوربین را جذاب کرده است.

سیستم فوکوس خودکار به کار رفته در این دوربین با پردازش بالا، عملکرد بی ‌نقصی در تعقیب سوژه دارد که دوربین Sony α6400 را به یکی از بهترین سیستم‌ های شناخته شده در بازار دوربین ‌های حرفه‌ای و ورزشی مبدل کرده است.

پردازشگر این دوربین از نوع Bionz X است که در تعقیب لحظه‌ ای سوژه سرعت و عملکرد خوبی دارد. وجود این پردازشگر، امکان فیلمبرداری پیوسته‌ تا 30 دقیقه را افزایش داده است. به‌طور خلاصه می ‌توان گفت این دوربین قادر است در شرایط نوری مختلف، عکس‌ هایی بسیار باکیفیتی ثبت کند.

از دیگر ویژگی های مثبت دوربین سونی آلفا 6400، محدوده داینامیکی بالا و حقیقی بودن رنگ ‌ها است به نحوی که حتی وقتی تکنیک تراز سفید (White Balance) در حالت اتوماتیک هم باشد، عکس ‌ها با بهترین رنگ و تنظیمات نورسنجی ممکن در این دوربین به ثبت می ‌رسند.

صفحه نمایش دوربین Alpha A6400 سونی نیز به ‌راحتی و با چرخش 180 درجه خود، مطلوب‌ ترین دید را در شرایط نامناسب و زوایای بسته به عکاس ارائه می ‌دهد. همچنین، منظره یاب الکترونیکی به کار رفته در این دوربین، دامنه‌ ای گسترده دارد تا عکاس هیچ منظره ‌ای را از دست ندهد و عملکرد آن بسیار روان است. با این ویژگی های برجسته و مفید می توان این مدل دوربین سونی را نیز از بهترین دوربین ‌ها برای عکاسی پرتره به حساب آورد.

حرفه ای ترین دوربین ها برای عکاسی پرتره

✔ روش اتصال میکروفون به دوربین 

دوربین Canon EOS Rebel T7/2000D

می توان گفت که دوربین کانن 2000D، با برخورداری از عالی ‌ترین سطح تنظیمات دستی و پیشرفته ‌ترین تکنولوژی ‌های دوربین‌ های دیجیتال و همچنین قیمت به‌ صرفه و مناسب، محبوبیت زیادی در بین عکاسان دارد. این دوربین Full HD، از حسگر 24.1 مگاپیکسلی CMOS و پردازشگر تصویر +DIGIC 4 بهره می ‌برد که ترکیب این دو در کنار هم، ثبت تصاویری با کیفیت فوق ‌العاده را حتی در شرایط نوری ضعیف تضمین می‌کند.

سمت راست بدنه دوربین 2000D کانن،‌‎ یک برآمدگی دارد تا راحت ‌تر در دست جای بگیرد. Canon EOS 2000D، دارای یک صفحه ‌نمایش LCD با ابعاد 3‌ اینچ و دقت 920000 نقطه و چشمی اپتیکال است. عکس ‌ها و فیلم‌ های ضبط‌شده توسط این دوربین هم روی کارت حافظه‌ SD ذخیره می‌ شوند.

دامنه‌ حساسیت این دوربین کانن، 100-6400 است و تا 12800 هم قابل‌ارتقا است. وجود قابلیت Self timer در Canon 2000D باعث می ‌شود بتوانید دوربین را در محل دلخواه خود قرار داده و بین 2 تا 10 ثانیه بعد به صورت خودکار عکس بگیرد. حداکثر سرعت فیلمبرداری هم در این دوربین 30 فریم ‌برثانیه و با کیفیت Full HD است. به طور کلی می توان گفت که دوربین کانن 2000D با قیمت مقرون به صرفه ای که دارد برای کاربران مبتدی گزینه مناسبی است تا مهارت ‌های خود را با آن به چالش بکشند و البته از بهترین دوربین ‌ها برای عکاسی پرتره می باشد.

دوربین های مناسب عکاسی پرتره

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران