اتصال میکروفون به دوربین

میکروفون‌ های خارجی (External) امروزه نقش تأثیرگذاری در تصویربرداری و فیلمبرداری دارند. اتصال میکروفون به دوربین، در مواردی که میکروفون دوربین آسیب دیده و یا نیاز به ضبط باکیفیت تر صدا باشد، کاربرد بسیار زیادی دارد. بیشتر محتواهای ویدیویی نیاز به کیفیت صدایی دارند که میکروفون دوربین آن را پشتیبانی نمی کند. به همین دلیل بیشتر دوربین های عکاسی درگاه های مخصوصی برای اتصال میکروفون خارجی دارند که معمولا جک 3.5 میلی متری است. وصل کردن میکروفون به دوربین بسیار ساده است. در این مقاله به بررسی این مورد می پردازیم، با زودکمک همراه باشید.

وصل کردن میکروفون به دوربین

درگاه‌های اتصال میکروفون به دوربین

اتصال میکروفون به دوربین به کمک درگاه های مخصوص انجام می شود. البته هیچ اجباری برای استفاده از درگاه خروجی مخصوص میکروفون در دروبین وجود ندارد. اما بیشتر دوربین ها دارای جک 3.5 میلی‌ متری هستند که اتصال میکروفون به دوربین عکاسی را امکان پذیر می کند. همچنین امکان اتصال میکروفون بی سیم به دوربین نیز وجود دارد. اگر دوربین شما درگاه خروجی برای وصل کردن میکروفون ندارد، کافی است که در صورت پشتیبانی دوربین از بلوتوث و وای فای، برای وصل کردن میکروفون به دوربین به صورت بی سیم اقدام کنید. میکروفون های زیادی در بازار هستند که قابلیت اتصال بی سیم دارند و می توان آنها را بدون نیاز به کابل و سیم به دوربین وصل کرد.

✅ پیشنهاد زودکمک: رفع مشکل عدم اتصال موبایل به دوربین

اتصال میکروفون به دوربین از طریق مبدل های XLR

اگر دوربین شما جک 3.5 میلیمتری ندارد یا میکروفون از نوع XLR است، می توانید برای اتصال میکروفون به دوربین از مبدل استفاده کنید. کابل آداپتور میکروفون XLR به 3.5 میلی متری که با عنوان TRRS هم شناخته می شود، به شما کمک می کند که اتصال را بدون دردسر انجام دهید.

مشاوره آنلاین زودکمک

✅ همچنین بخوانید: ترفندهای انتقال فایل از دوربین به گوشی و لپ تاپ

وصل کردن میکروفون به دوربین با جک 3.5 میلی‌متری

برای اتصال میکروفون به دوربین، بهتر است ابتدا میکروفون را به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کرده و سطح صدا را روی محدوده 50 تا 80 تنظیم کنید. با این کار صدا دچار کلیپینگ نخواهد شد. در گام بعدی، میکروفون را به دوربین متصل کنید و از تنظیمات دوربین، در قسمت Recording audio، شدت صدا (gain) را روی محدوده امن سِت کنید. به این ترتیب دیگر نگرانی بابت قطع شدن صدا و یا ایجاد نویز در آن نخواهید داشت. پس از اجرا کردن این مراحل، سوکت انتهایی کابل میکروفون را به جک 3.5 میلی متری وصل کنید. سپس میکروفون را روشن کرده و کلید دوربین را نیز روی حالت میکروفون تنظیم کنید. در نهایت مطابق با گزینه هایی که در نمایشگر دوربین نمایش داده می شوند پیش بروید تا اتصال انجام شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران