انتقال فایل (عکس و فیلم) از دوربین به گوشی یا سیستم (لپ تاپ و کامپیوتر) یکی از ضروریات است. مطمئنا بعد از مدتی عکاسی و فیلمبرداری، حافظه دوربین پر شده و نیاز پیدا می کنید که فایل ;های ذخیره شده در مموری را به کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود انتقال دهید. این کار بسیار راحت است و ظرف مدت کوتاهی می توانید، تمامی عکس ها و فیلم های خود را به سیستم یا گوشی خود منتقل کنید. در این مقاله قصد داریم که شما را با نحوه انتقال فایل (عکس و فیلم) از دوربین به گوشی یا سیستم (لپ تاپ و کامپیوتر) آشنا کنیم، پس لطفا ما را تا انتهای بحث همراهی کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

نحوه انتقال عکس و فیلم از دوربین به گوشی

دوربین های دیجیتال امروزی مجهز به قابلیت وای فای داخلی هستند. با استفاده از این ویژگی می توانید، انتقال فایل به گوشی خود را به سهولت و سرعت انجام دهید. اولین گام برای انتقال فایل از دوربین به گوشی، نصب اپلیکیشن مخصوص این کار است. به کمک اپلیکیشن Camera Connect کلیه فایل های موجود در دوربین به موبایل انتقال داده می شوند.

انتقال فایل از دوربین به گوشی یا سیستم

اتصال اپلیکیشن Camera Connect به موبایل

  • مرحله اول:

در این مرحله باید سازگاری دوربین با این اپلیکیشن را بررسی کنید و ببینید که آیا دوربین از نرم افزار Camera Connect پشتیبانی می کند یا نه؟ سپس اپلیکیشن را دانلود نمائید.

  • مرحله دوم:

نسبت به فعال کردن Wi-Fi دوربین اقدام کنید. دوربین را به هات اسپات یا وای فای متصل کنید، البته توجه داشته باشید، تا زمانی که دوربین به فای فای وصل باشد، اینترنت موبایل قطع خواهد شد.

  • مرحله سوم:

رابط اپلیکیشن را به دوربین خود بیابید، تا بتوانید موبایل را به دوربین وصل کنید. پس از اتصال، برنامه راه اندازی می گردد. در این حالت دو گزینه پیش روی شما قرار خواهد گرفت که می توانید از آن ها برای انتقال فایل های مورد نظر استفاده کنید.

گزینه Images on camera که به کمک آن می توانید گالری دوربین را ببینید و عکس ها را به دلخواه خود جابجا و مرتب کنید. گزینه دیگر Remote shooting است که توسط آن قادر خواهید بود، تصاویر موجود در دوربین را روی صفحه نمایش موبایل خود تماشا کنید و آن را مطابق با سلیقه خود تنطیم نمائید.

بیشتر بخوانیم : دسترسی از راه دور به رایانه از طریق گوشی

انتقال عکس از دوربن به گوشی

نحوه انتقال عکس و فیلم از دوربین به کامپیوتر

یکی از روش های فوق العاده آسان برای انتقال فایل از دوربین به کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده از کابل USB است. برای این کار باید ابتدا یک سر کابل USB را به کامپیوتر و سر دیگر آن را به دوربین متصل کنید. حال منتظر بمانید، تا درایورهای دوربین در لپ تاپ یا کامپیوتر شما نصب شوند. چنانچه برای اولین بار است که این دو دستگاه را به هم متصل می کنید، ممکن است این عملیات چند دقیقه ای به طول انجامد.

بعد از نصب درایورهای دوربین وارد بخش My Computer شوید. اکنون نام دوربین شما نمایش داده می شود که با دو بار کلیک می توانید وارد درایو مخصوص به آن شوید. در مرحله بعد به قسمت حافظه ذخیره سازی فایل ها در دوربین وارد شوید. فایل های دوربین در پوشه ای بنام DCIM ذخیره می شوند.

 برای انتقال عکس های موجود در این پوشه به کامپیوتر خود، با فشردن کلیدهای Ctrl + A کلیه فایل ها را انتخاب کنید، بعد دکمه  Ctrl + p را همزمان فشار دهید. اکنون عکس های شما کپی شده و آماده انتقال هستند. این فایل ها را می توانید در هر قسمت از سیستم خود که مایل باشید، کپی کنید.

بیشتر بخوانیم : بازگرداندن تصاویر مخفی گوشی

نحوه انتقال عکس و فیلم از دوربین به کامپیوتر

انتقال فایل از دوربین به کامپیوتر توسط نرم افزارهای جانبی

هنگامی که یک دوربین عکاسی و فیلمبرداری را خریداری می کنید، گاهی در داخل جعبه دستگاه نرم افزار مربوط به دوربین نیز قرار داده شده است. این نرم افزار باعث می شود که کاربر به سهولت بتواند، انتقال فایل (عکس و فیلم) از دوربین به گوشی یا سیستم (لپ تاپ و کامپیوتر) را انجام دهد.

اگر دوربین شما این قابلیت را داشته باشد، می توانید نرم افزار مربوطه را از سایت رسمی شرکت سازنده دوربین نیز دانلود نمائید. به منظور استفاده از این قابلیت منحصر به فرد و عالی، دوربین را با استفاده از کابل USB به رایانه خود متصل کنید و به آسانی کلیه فایل ها را به سیستم انتقال دهید.

از آنجا که ظرفیت محدودی برای رم دوربین در نظر گرفته شده است، انتقال عکس ها و فیلم ها از این دستگاه به رایانه و گوشی هوشمند از جمله کارهایی است که باید توسط کاربر صورت پذیرد. امیدواریم با استفاده از مطالب گفته شده بتوانید، به راحتی عملیات انتقال فایل (عکس و فیلم) از دوربین به گوشی یا سیستم (لپ تاپ و کامپیوتر) را انجام دهید.

انتقال فیلم از دوربین به سیستم

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

محمد دهباشی
1401/12/11-08:47

کارتان بسیار عالی و سودمند است از این بابت از شما سپاسگزاریم موفق و تندرست باشید .