چگونه مشکل وصل نشدن گوشی موبایل به دوربین را رفع کنیم؟


پاسخ ها

جهت رفع مشکل وصل نشدن گوشی به دوربین عکاسی و فیلم برداری موارد زیر را بررسی کنید:

  1.  موبایل خود را مجددا راه اندازی کنید.

  2. برنامه های دوربین شخص ثالث را نصب کنید.

  3. کش برنامه و داده را پاک کنید

  4. به روز رسانی ها را حذف و دوباره نصب کنید.

  5. تنظیمات برگزیده برنامه را بازنشانی کنید. 

1. موبایل خود را مجددا راه اندازی کنید.

2. برنامه های دوربین شخص ثالث را نصب کنید

اگر برنامه دوربین گوشی شما هنگام دسترسی به آن پاسخ نمی دهد، ممکن است بخواهید به جای آن برنامه های دوربین شخص ثالث را نصب کنید. خبر خوب این است که هیچ کمبودی در اپلیکیشن های دوربین در پلی استور وجود ندارد. برخی از نمونه‌های این برنامه‌ها عبارتند از Candy Camera، Camera 360، Open Camera و Camera for Android. اگر این برنامه ها کار می کنند، پس مشکل در خود برنامه دوربین گوشی شما است. برای رفع این مشکل، باید به تنظیمات اندروید خود بروید و سپس روی Apps ضربه بزنید تا دوربین را پیدا کنید. تمام آپدیت های آن را حذف کنید، در صورت امکان، کش و داده ها را پاک کنید. باید برنامه دوربین را به اجبار متوقف کنید، سپس دوباره به‌روزرسانی‌ها را نصب کنید. اگر دوربین خود را دوباره اجرا می کند، تست کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای کاربردی برای تمیز کردن لنز دوربین عکاسی

3. کش برنامه و داده را پاک کنید

این مراحل به شما امکان می دهد اطلاعات ذخیره شده توسط دوربین را پاک کنید اما عکس هایی که گرفته اید را پاک نمی کند. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید: به تنظیمات بروید سپس روی Apps ضربه بزنید. اپلیکیشن دوربین را جستجو کنید سپس روی آن ضربه بزنید. روی Clear Cache and Clear Data ضربه بزنید تا این گزینه فعال شود. قبل از اینکه دوربین خود را امتحان کنید، اجباری را متوقف و دوربین خود را غیرفعال کنید یا تلفن خود را مجددا راه اندازی کنید.

4. حذف و نصب مجدد به‌روزرسانی‌ها

همانطور که قبلا ذکر شد، حذف و نصب مجدد به‌روزرسانی‌ها روی دوربین ممکن است به حل این مشکل کمک کند. مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید و اگر گزینه ای برای حذف هر گونه به روز رسانی وجود دارد، این کار را انجام دهید. پس از آن، به فروشگاه Play برگردید و به‌روزرسانی‌های اخیر را جستجو کنید. پس از به روز رسانی، تست کنید که آیا دوربین شما از قبل کار می کند یا خیر. از نسخه های قدیمی برای به روز رسانی استفاده نکنید زیرا ممکن است دلیل درست کار نکردن دوربین شما باشد.

5. تنظیمات برگزیده برنامه را بازنشانی کنید.

همچنین می‌توانید تمام تنظیمات برگزیده برنامه‌هایتان را بازنشانی کنید تا بررسی کنید که آیا دوربین شما بعد از آن کار می‌کند یا خیر. برای انجام این کار، باید این مراحل را دنبال کنید:

به تنظیمات بروید. کشوی برنامه دستگاه اندرویدی خود را باز کنید سپس به تنظیمات بروید. Apps/Apps Manager را باز کنید. باید Apps را باز کنید سپس همه برنامه ها را جستجو کنید. روی نماد منو ضربه بزنید. هنگامی که همه برنامه ها را پیدا کردید، روی نماد منو واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. تنظیمات برگزیده برنامه را بازنشانی کنید. آخرین مرحله در اینجا این است که روی "تنظیم مجدد تنظیمات برنامه" ضربه بزنید. دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید آیا این راه حل در کارکرد دوباره دوربین شما کار می کند یا خیر.

کاربر گرامی در صورت رفع نشدن مشکل، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر دوربین خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند. 

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

زود کمک

1402-06-23 23:33:11

پاسخ خود را بنویسید