مشکل قرمزی چشم در عکس دوربین، مسئله ای رایج و آزاردهنده است. این مشکل می تواند برای اکثر ما اتفاق افتاده باشد. تصور کنید در عکس هایی که در یک مهمانی مهم گرفته اید، چشم های شما قرمز هستند. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید و به دنبال راهی برای برطرف کردن قرمز شدن چشم در عکس هستید، باید بدانید که خوشبختانه این مشکل را می توان به روش های مختلفی حل کرد و از بروز آن پیشگیری نمود.

در این مقاله، عوامل قرمز شدن چشم ها در عکس و روش برطرف کردن آن را شرح می دهیم. با زودکمک همراه بمانید. همچنین لازم به ذکر است که بعد از گذشت زمان و استفاده طولانی مدت از دوربین خود ممکن است با مشکلات و خرابی هایی در دستگاه مواجه شوید. اما جای نگرانی نیست، زودکمک تمامی خدمات تخصصی تعمیرات دوربین عکاسی را با بهره گیری از کارشناسان با تجربه در این زمینه ارائه می دهد. لذا برای تعمیر دوربین خود می توانید با ما در ارتباط باشید. 

قرمزی چشم در عکس دوربین

عواملی که موجب قرمزی چشم در عکس می شوند

مشکل قرمز شدن چشم در عکس دوربین، معمولا مربوط به نور محیط است. اگر در یک محیط تاریک یا در شب عکس بگیرید و فلاش را روشن کنید، به احتمال زیاد چشم ها در عکس نهایی دارای قرمزی هستند. در نور بسیار کم، مردمک چشم به صورت غیر ارادی بزرگ می ‌شود. بنابراین وقتی نور فلاش به مردمک ها می تابد، برخورد بازتابی مستقیم از جانب چشم به سمت لنز دوربین ایجاد می شود که باعث به وجود آمدن قرمز شدن چشم ها در عکس می شود. پس می توان گفت که دلیل اصلی این مشکل، قرار گرفتن فلاش دوربین در مجاورت لنز است.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیر دوربین مدار بسته با قطعات اورجینال، فقط در زودکمک. 

نحوه برطرف کردن مشکل قرمز شدن چشم در عکس

برای رفع قرمزی چشم در عکس، در هنگام عکاسی به نکات زیر دقت کنید.

  • از دوربین هایی استفاده کنید که تنظیمات یا ویژگی هایی برای جلوگیری از قرمز شدن عکس ها دارند. این دوربین ها با استفاده از پیش فلاش، مانع از ایجاد قرمزی چشم در عکس نهایی می شوند. توضیح این که برخی از دوربین ها قبل از عکسبرداری و فلاش زدن، چند پیش فلاش با شدت کم می زنند تا مردمک چشم ‌ها تنگ‌ شود. پس از آن فلاش اصلی می‌تابد و عکس ثبت می‌ شود.

  • از یک منبع نور ممتد استفاده کنید. استفاده از یک منبع نور مداوم مانند نور افکن های LED، کمک می کند که چشم ها پیش از ثبت عکس، خود را با نور وفق دهند.

  • در صورتی که یک روز آفتابی را سپری می کنید، در هنگام عکس گرفتن، به فرد بگویید برای چند ثانیه به بیرون پنجره نگاه کند. این عمل باعث می شود چشم ها با نور هماهنگ شده و مستقیما به فلش نگاه نکنند.

لازم به ذکر است که بسیاری از  دوربین های جدید، تنظیماتی دارند که قرمزی چشم ها را کاهش داده یا آن را به صفر می رسانند. البته حتی اگر به این دوربین ها دسترسی ندارید هم با رعایت کردن نکاتی که ذکر کردیم، می توانید مانع از قرمز شدن چشم ها در عکس شوید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران