ریست فکتوری دوربین کانن

نحوه ریست فکتوری دوربین کانن چگونه است؟ این سوالی است که معمولا وقتی با مشکلاتی در عملکرد دوربین خود مواجه می شوید به ذهنتان می رسد. دوربین های Canon از محبوب ترین و پراستفاده ترین دوربین ها در بین کاربران هستند. با گذشت زمان و استفاده از تنظیمات مختلف در موقعیت‌ های مختلف عکاسی توسط کاربر، ممکن است در عملکرد دوربین مشکلاتی به وجود بیاید. در این حین به جای این که تمامی تنظیمات مختلف دوربین را برای بررسی مشکل چک کنیم، بازنشانی به تنظیمات کارخانه دوربین کانن بهترین راه است.

با ریست کردن دوربین کانن، تنظیمات آن به حالت پیش فرض کارخانه تغییر می کند. بدین ترتیب اگر مشکل در تنظیمات دوربین باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد آن شده باشد، با ریست شدن دوربین برطرف خواهد شد. در صورتی که پس از ریست دوربین کانن همچنان با اختلال در عملکرد آن مواجه بودید، مشکل به وجود آمده می تواند از یک نقص فنی در دستگاه ناشی شده باشد. در این صورت می توانید برای بررسی و تعمیر دوربین کانن خود به صورت تخصصی با زودکمک در ارتباط باشید.

ریست فکتوری دوربین کانن

مشاوره آنلاین زودکمک  عکاسی با دوربین کانن رو اینجا یاد بگیر. 

نحوه ریست فکتوری دوربین کانن

نحوه ریست فکتوری دوربین Canon بسته به مدل آن می تواند متفاوت باشد و با دکمه های موجود روی دستگاه انجام می شود. معمولا در دوربین های کانن دکمه ای با نام Reset وجود دارد که از طریق آن می توانید به راحتی دوربین خود را ریست کنید. لازم به ذکر است که قبل از ریست کردن دوربین کانن خود، از شارژ باتری دوربین مطمئن شوید تا در حین پروسه برگرداندن تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه، دوربین خاموش نشود.

جالب است بدانید که بعد از بازنشانی به تنظیمات پیش فرض دوربین کانن، برخلاف پروسه برگرداندن تنظیمات سایر دستگاه هایی مانند موبایل، تبلت و … به تنظیمات کارخانه، هیچ یک از فیلم ها و عکس هایی که در حافظه دوربین خود دارید پاک نخواهند شد.

اکنون به روش ریست کردن دوربین Canon در مدل هایی که دکمه Reset دارند می پردازیم. برای این منظور، این دکمه را فشار داده و برای چند ثانیه نگه دارید. پس از آن دوربین به طور خودکار خاموش و مجددا روشن می شود، تمام! به همین راحتی دوربین شما ریست می شود و تنظیمات آن به حالت پیش فرض کارخانه تغییر می کند.

در برخی دیگر از مدل ها، برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه دوربین کانن، لازم است که به بخش Reset Settings در منوی دستگاه وارد شوید و دکمه SET را فشار دهید.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک  علت نشون دادن پیغام busy در دوربین کانن رو می دونستی؟ 

نحوه ریست کردن دوربین کانن در مدل های قدیمی

دوربین های قدیمی کانن که قبل از سال 2000 تولید شده اند، فاقد دکمه Reset هستند. در برخی از این دوربین ها با استفاده از دکمه POWER می توانید برای ریست فکتوری دوربین کانن خود اقدام کنید. در این روش فقط کافی است که  دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه نگه دارید تا دوربین ریست شود.

در برخی دیگر از مدل های قدیمی دوربین کانن نیز می توانید با خارج کردن باتری دوربین و قرار دادن مجدد آن در دستگاه بعد از 30 ثانیه، فرآیند بازنشانی به تنظیمات پیش فرض دوربین کانن را انجام دهید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران