نمایش پیغام busy در دوربین کانن

دوربین های برند Canon همواره از محبوب ترین و پر استفاده ترین دوربین ها بین کاربران بوده اند. شاید شما هم تا به حال با نمایش پیغام busy در دوربین کانن مواجه شده باشید. دلایل مختلفی برای نمایش این پیغام وجود دارد. اگر به دنبال علت های نمایش پیغام busy در دوربین Canon و روش های برطرف کردن آن هستید، تا انتهای این مقاله با زودکمک همراه بمانید.

پیغام busy در دوربین کانن

دلایل نمایش پیغام busy در دوربین کانن چیست؟

در این بخش مقاله، به علت هایی که باعث نمایش پیغام busy در دوربین های کانن می شوند اشاره می کنیم. این دلایل عبارتند از:

  • معیوب بودن کارت حافظه دوربین

  • درست فرمت نشدن کارت حافظه

  • کند شدن کارت حافظه

  • زمان بازیافت فلاش

  • اتصال دوربین به یک دستگاه خارجی

  • کاهش نویز در زمان تصویربرداری طولانی

در ادامه، هر یک از موارد گفته شده را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک  خدمات تخصصی تعمیر دوربین را از زودکمک بخواهید. 

معیوب بودن کارت حافظه دوربین

خرابی کارت حافظه SD یکی از دلایل نمایش پیغام busy در دوربین های Canon است. در صورتی که کارت حافظه به اندازه کافی سریع باشد و به درستی فرمت شده باشد، اما همچنان پیام Busy را در دوربین کانن خود مشاهده میکنید، نشان دهنده خرابی کارت حافظه است. برای اطمینان از این مورد، اگر کارت حافظه اضافی و مطابق مشخصات فنی دوربین خود دارید، آن را جایگزین کارت حافظه اصلی کنید و ببینید که این مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

درست فرمت نشدن کارت حافظه

فرمت نادرست کارت حافظه هم می تواند موجب نمایش پیغام busy در دوربین کانن شود. برای بررسی این موضوع و رفع این مشکل نیاز است تا کارت حافظه دوربین خود را مجددا فرمت نمایید. قبل از این اقدام، ابتدا از اطلاعات مهم خود در فضای ذخیره سازی دیگری پشتیبان گیری کنید. چرا که فرمت کردن کارت حافظه، تمام داده های موجود را پاک می کند. برای این اقدام کافیست کارت حافظه خود را به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل نمایید و در نهایت با انتخاب گزینه فرمت، این کار را انجام دهید.

نمایش پیغام busy در دوربین های کانن

کند شدن کارت حافظه و نمایش پیغام busy در دوربین های کانن

در زمانی که با دوربین چندین عکس را پشت سر هم می گیرید، حافظه موقت دستگاه پر می شود و باید منتظر بمانید تا کارت حافظه SD اطلاعات را ذخیره کند.  در صورتی که کارت حافظه SD کند باشد، این فرآیند هم به کندی انجام می شود و پیغام busy در دوربین کانن نمایش داده می شود.

برای رفع این مشکل، مطمئن شوید که کارت حافظه دوربین مطابق با مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری دوربین کانن شما است. همچنین در صورتی که اطلاعات کافی در رابطه با این موضوع ندارید، می توانید از طریق دفترچه راهنمای دوربین خود که در جعبه دستگاه وجود دارد کمک بگیرید و از نوع و مشخصات کارت حافظه همخوان با مشخصات دستگاه خود مطلاع شوید.

در نهایت در صورتی که اطلاعی واضحی در این رابطه در دفترچه راهنمای دستگاه شما وجود نداشت، می توانید از طریق نمایندگی های فروش مجاز کانن، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

مشاوره آنلاین زودکمک  نحوه فرمت کردن کارت حافظه دوربین رو اینجا یاد بگیر. 

زمان بازیافت فلاش و نمایش پیغام busy در دوربین Canon

در صورتی که از فلاش برای عکاسی استفاده می کنید، زمان بازیافت فلاش یا همان Recycle time نیز مهم است. این زمان نشان دهنده مدت زمانی است که فلاش برای آماده شدن برای عکاسی مجدد نیاز دارد.

برای بررسی اینکه آیا مشکل نمایش پیغام busy در دوربین کانن از زمان بازیافت فلاش شماست یا خیر، می توانید فلاش دوربین خود را خاموش کنید. در صورتی که دیگر این پیغام را در دوربین خود دریافت نکردید، ممکن است زمان بازیافت فلاش موجب نمایش پیغام شود. همچنین، لازم به ذکر است که استفاده از فلاش با توان کمتر می ‌تواند زمان بازیافت را کاهش دهد.

اتصال دوربین به یک دستگاه خارجی

در برخی مواقع علت نمایش پیغام busy در دوربین های Canon، متصل بودن دوربین به یک دستگاه خارجی مانند کامپیوتر است. برای رفع این پیغام، اتصال دوربین با دستگاه های خارجی را قطع کنید.

کاهش نویز در زمان تصویربرداری طولانی

در صورتی که از دوربین خود برای عکاسی در حالت long exposure استفاده می کنید، این حالت ممکن است بهترین وضعیت برای عکاسی باشد. از این ویژگی برای کاهش نویزهای حرارتی در زمان عکسبرداری طولانی استفاده می شود.

اگر تصمیم به عکسبرداری در حالت long exposure دارید وجود این ویژگی ممکن است باعث ایجاد پیغام busy در دوربین کانن شود. برای رفع این خطا می توانید تنظیمات کاهش نویز را خاموش کنید. راهنمای دوربین شما می تواند نحوه خاموش و روشن کردن این ویژگی را به طور کامل برای شما توضیح دهد.

نمایش پیغام busy در دوربین canon

مشاوره آنلاین زودکمک  ارورهای رایج دوربین نیکون رو می دونستی؟ 

سایر روش های رفع مشکل نمایش پیغام busy در دوربین کانن

سایر روش هایی که می توان از آن ها برای رفع نمایش این پیغام استفاده کرد عبارتند از:

  • بررسی و امتحان کردن دوربین با لنزهای مختلف

  • بازنشانی دوربین به تنظیمات اولیه

  • نرم افزار دوربین را بررسی کنید و در صورت به روز نبودن آن را آپدیت کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران