تعمیر شاتر دوربین، یکی از موارد تعمیری مهم در دوربین های عکاسی است. شاتر دوربین، دریچه‌ای است که با باز شدن آن نور از طریق لنز با سنسور دوربین برخورد می کند و در نهایت تصویر مورد نظر ثبت می ‌شود. خرابی و اصطحلاک شاتر به نحوه کار عکاس بستگي دارد. به طور مثال، احتمال خرابی شاتر دوربین يک عکاس خبري با يک عکاس هنري که عکاسي در شب انجام مي دهد، متفاوت است.

در صورتی که دوربین در چند ماه اول به درستی کار کند و ماژول‌های الکترونیکی آن با مشکلی روبه رو نشوند، می‌ توان مطمئن شد که دستگاه در آینده نیز از این نظر با مشکل حادی روبه رو نخواهد شد. اما باید بدانید که شاتر با بقیه‌ ماژول ‌های دوربین فرق دارد و اهمیت آن بسیار زیاد است. از این جهت، تعمیر و تعویض شاتر دوربین باید با نهایت دقت و به طور اصولی انجام شود.

تعمیر تخصصی شاتر دوربین، یکی از خدمات واحد تعمیرات دوربین عکاسی زودکمک است. در این مقاله، قصد داریم تا شما را با فرآیند تعمیر و عوض کردن شاتر دوربین آشنا کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما بمانید.

تعمیر شاتر دوربین

مشاوره آنلاین زودکمک نحوه محاسبه تعداد شات دوربین رو اینجا ببین. 

چه زمانی به تعمیر شاتر دوربین یا تعویض آن نیاز است؟

به طور کلی، این که شاتر چه مشکلی دارد و چه زمانی به تعمیر یا تعویض آن نیاز است، به میزان کاری که عکاس با دوربین انجام داده و نحوه استفاده و نگهداری او از دوربین بستگی دارد. میزان کارکرد این قطعه تعیین می کند که کی زمان تعمیرات شاتر دوربین فرا رسیده است. معمولا در دفترچه راهنمای دوربین هم مشخص شده که میزان کارکرد و طول عمر مفید شاتر چقدر است.

زمانی که میزان کارکرد شاتر به حد نهایی خود برسد، لازم است که تعویض شود. در این فرآیند، در درجه اول شکستگی دکمه شاتر مطرح می شود که این ایراد قطعا به تعمیر و گاهی نیز به تعویض نیاز دارد. در برخی مواقع تنها کاری که باید برای تعمیر و رفع مشکل شاتر انجام داد، راه اندازی و روان سازی آن است که با کمک روغن کاری انجام می شود.

مشاوره آنلاین زودکمک

عملکرد شاتر در دوربین چگونه است؟

شاتر دوربین در پشت آینه قرار دارد. با بالا رفتن شاتر در زمان فشردن کلید شاتر، آینه نیز بالا می رود و نور به سمت شاتر تابیده می ‌شود. در این لحظه دریچه‌ شاتر نیز باز شده و نور به سنسور می‌رسد که نتیجه‌ آن ثبت تصویر است. معمولا شاتر‌ها به دلیل عملکردی که در دوربین ‌ها دارند، پس از مدتی از کار می‌افتند. البته زمان از کار افتادن شاتر دوربین، بستگی بسیار شدیدی به نحوه کاربری کاربر دارد.

برای تعویض شاتر دوربین کانن لازم است که کارشناس تصمیم بگیرید. باید بدانید که هزینه‌ تعویض این قطعه بالا است. از این رو، تصمیم گیری برای تعویض شاتر دوربین باید دقیق باشد تا هزینه اضافی به کاربر تحمیل نشود.

مشاوره آنلاین زودکمک علت سیاه شدن نمایشگر دوربین عکاسی رو می دونستی؟ 

نحوه تعمیر و تعویض شاتر دوربین

کارشناسان واحد تعمیر تخصصی دوربین زودکمک، با بررسی دقیق شاتر و میزان عملکرد آن نسبت به تعمیر یا تعویض این قطعه تصمیم می گیرند. پس از بررسی، در صورت قابل تعمیر بودن شاتر، آن را ترمیم می کنند. در غیر این صورت لازم است که برای عوض کردن شاتر دوربین اقدام کرد.

برای تعویض شاتر دوربین، باید تمام اجزا و قسمت های دوربین از هم باز شوند تا بتوان به شاتر دسترسی پیدا کرد. بعد از تعویض شاتر مجددا همه قسمت های دوربین در کنار هم قرار داده می شوند. متوسط طول عمر شاتر برای هر دوربین در دفترچه راهنمای آن ذکر شده است. لازم به ذکر است که ممکن است عملکرد شاتر زودتر از عدد عنوان شده در دفترچه دچار اختلال شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران