علت خارج نشدن یخ از یخساز یخچال

شاید شما هم با مشکل خارج نشدن یخ از یخساز یخچال مواجه شده باشید. این مشکل می تواند در تمام برندها و مدل های یخچال رخ دهد. خارج نشدن یخ از یخساز یخچال ساید، دلایل مختلفی دارد که در مواقعی نیاز به تعمیر یخچال ساید نیز می باشد. در این مقاله قصد داریم به مهمترین عواملی که موجب خارج نشدن یخ از یخساز و یخ نساختن یخچال می شوند بپردازیم.

علت خارج نشدن یخ از یخساز یخچال

دلایل خارج نشدن یخ از یخساز یخچال کدامند؟

در این بخش، به مهمترین دلایل خارج نشدن یخ از یخساز یخچال فریزر و یخ نساختن یخساز اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • مسدود شدن ورودی آب به یخساز

  • یخ زدن لوله انتقال آب به یخساز

  • خرابی شیر ورودی آب یا شیر برقی

  • انسداد فیلتر ورودی آب به یخساز

  • خراب شدن اهرم فلزی یخساز

  • خرابی سنسور قالب یخساز (ترمودیسک)

  • خراب شدن موتور تایم یا کیت الکترونیکی یخساز

  • خاموش بودن یخساز

  • دمای نامناسب فریزر

در ادامه، هر یک از این موارد را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

✔ تعمیر یخساز یخچال با گارانتی معتبر زودکمک با بهترین قیمت.

یخ نساختن یخساز یخچال ساید به علت مسدود شدن مسیر ورودی آب

یکی از علت های خارج نشدن و یخ ندادن یخچال، انسداد خط ورودی آب به یخساز می باشد. این مشکل به سهولت قابل رفع است. برای بررسی این مورد، یخچال را از برق کشیده، سپس شیر ورودی آب را بسته و لوله انتقال آب را از شیر برقی جدا کنید. اکنون بررسی کنید که هیچ گونه پیچ خوردگی یا تکه های یخی که موجب مسدود شدن مسیر ورودی آب به یخساز می شود، وجود نداشته باشد. همچنین، لوله را صاف کنید و اجازه دهید تا یخ ‌های درون آن ذوب شوند. پس از بررسی های لازم، مجددا لوله یا شلنگ را به شیر برقی متصل کنید.

خارج نشدن یخ از یخساز یخچال به علت یخ زدن لوله انتقال آب به یخساز

مورد مهم دیگری که موجب تشکیل نشدن یخ در یخساز یخچال می شود، یخ زدن لوله انتقال آب است. گیر کردن جسمی یا یخ زدن آب در این لوله ها، موجب عدم انتقال آب به یخساز می شود. لوله ها را برای اطمینان از عدم یخ زدگی بررسی کرده و در صورت یخ زدن آن ها، با ایجاد گرما یخ ها را آب کنید. برای این منظور می توان از سشوار استفاده کرد.

خرابی شیر ورودی آب یا شیر برقی و خارج نشدن یخ از یخساز یخچال ساید

گرفتگی و خرابی شیر برقی نیز یکی از علت های اصلی یخ نساختن یخساز است. در این مواقع، آب برای تولید یخ در یخ ساز تامین نمی شود و در نتیجه یخ ساز قادر به تولید یخ نیست. در این شرایط باید برای تعویض شیر برقی یخچال اقدام کرد.

خارج نشدن یخ از یخ ساز یخچال به علت انسداد فیلتر ورودی آب

عامل دیگری که می تواند موجب خارج نشدن یخ از یخساز یخچال شود، مسدود بودن فیلتر ورودی آب به یخساز است. برای رفع این مشکل، فیلتر ورودی را که در پشت یخچال قرار دارد بررسی کنید و در صورت مسدود بودن و خرابی فیلتر، برای تعویض آن اقدام کنید.

✔ تعمیر آبسردکن یخچال به صورت تخصصی

خراب شدن اهرم فلزی یخساز و یخ ندادن یخچال

خراب شدن اهرم فلزی یخساز هم از جمله مواردی است که باعث عدم تشکیل یخ در یخساز می شود. در صورت معیوب شدن این اهرم، یخ ها به مخزن منتقل نمی شوند. به عبارتی، یخ در قالب یخساز برگردانده نمی شود. پس اگر با مشکل خارج نشدن یخ از یخساز یخچال مواجه شده اید، این اهرم را نیز بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

خرابی سنسور قالب یخساز (ترمودیسک)

سنسور یا ترمودیسک که بر روی یخساز نصب می شود، وظیفه تنظیم میزان و دمای آب یخ ساز را بر عهده دارد. در صورت خراب شدن ترمودیسک یا سنسور قالب یخساز، هیچ قطعه ای قادر به کنترل و تنظیم آب یخساز نخواهد بود و در نتیجه با مشکل یخ نساختن یخ ساز یخچال مواجه خواهیم شد.

خراب شدن موتور تایم یا کیت الکترونیکی یخساز

خرابی کیت الکترونیکی یخساز نیز عامل دیگری برای خارج نشدن یخ از یخساز یخچال می باشد. روشن شدن موتور تایم، بازوهایی که در یخساز قطعات یخ را از قالب به سطح منتقل می کنند را حرکت می دهد‌. خراب شدن این موتور، بازوها را از کار انداخته و موجب عدم تخلیه یخ می شود که در این صورت با مشکل تشکیل نشدن یخ در یخ ساز یخچال مواجه می شویم.

علت یخ نساختن یخساز یخچال ساید

یخ ندادن یخچال ساید به علت خاموش بودن یخساز

گاهی روشن نبودن یخ ساز علت عدم تشکیل یخ است. پس بررسی کنید که قابلیت تشکیل یخ در دستگاه فعال باشد یا به عبارتی، از روشن بودن یخساز اطمینان حاصل کنید.

✔ دلایل لرزش یخچال و نحوه رفع این مشکل

دمای نامناسب فریزر و خارج نشدن یخ از یخساز یخچال

مورد دیگری که موجب یخ نساختن یخ ساز می شود، دمای نامناسب فریزر است. اگر سرمای فریزر یخچال کم باشد، یخساز دستگاه قادر به تولید یخ نخواهد بود. پس همواره به دمای مناسب یخچال خود توجه داشته باشید و بررسی کنید که دمای فریزر -18 درجه باشد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران