علت زود اتومات کردن یخچال

علت زود اتومات کردن یخچال چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که یخچال فریزرها براساس نوع وظیفه ای که دارند چند دقیقه کار میکنند و پس از آن برای مدتی فعالیتشان قطع می شود. به محض اینکه دمای داخل یخچال بالاتر از حد مورد نظر برود، موتور و دیگر قطعات یخچال دوباره به کار می‌افتند تا عملیات سردسازی انجام شود و دما به درجه مورد نظر برسد که به این فرآیند اتومات شدن یخچال می گویند.

شاید شما هم با دقت کردن به یخچال خود متوجه زود خاموش و روشن شدن یخچال و طبیعی کار نکردن آن شده باشید. تیم تعمیر یخچال زودکمک، مطالعه این مقاله را که در آن به دلایلی که باعث زود اتومات شدن یخچال می شوند و راه حل های رفع این مشکل پرداخته شده است را به شما توصیه می کند. 

علت زود اتومات کردن یخچال

✔ نحوه تغییر رنگ یخچال رو اینجا یاد بگیر

دلایل زود اتومات کردن یخچال و روش های رفع این مشکل

در این بخش، به عواملی که موجب زود خاموش و روشن شدن یخچال می شوند اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • زیاد باز ماندن و کامل بسته نشدن درب یخچال

  • خراب شدن لاستیک دور درب یخچال

  • قرار داشتن یخچال در محیط گرم

  • قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال

  • عدم تهویه هوا در پشت یخچال

  • خراب شدن ترموستات یخچال

در ادامه، هر یک از این موارد را بررسی می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک علت چشمک زدن صفحه نمایش یخچال رو می دونستی؟

زود اتومات شدن یخچال به علت زیاد باز ماندن و کامل بسته نشدن درب یخچال

باز بودن بیش از حد درب یخچال یکی از دلایل اصلی زود اتومات کردن یخچال است. با باز ماندن زیاد درب یخچال، هوای سرد داخل آن با هوای گرم تر بیرون جابجا می شود و دما در داخل یخچال بالا می‌رود. در نتیجه، اتومات یخچال مجبور به روشن شدن دوباره و سرد سازی محیط داخلی یخچال می‌ شود. برای رفع این مشکل بهتر است درب یخچال را برای موارد غیر ضروری باز نکنید و پس از برداشتن مواد غذایی مورد نظر خود به سرعت درب آن را ببندید تا از خروج بیشتر هوای سرد به بیرون جلوگیری شود.

همچنین، در صورتی که درب یخچال به طور کامل بسته نشود و نیمه باز باقی بماند هم هوای سرد به تدریج از یخچال خارج شده و باعث بالا رفتن دمای داخل یخچال خواهد شد که در نهایت موجب زود اتومات شدن یخچال می شود. از این رو، همواره از بسته شدن کامل درب یخچال مطمئن شوید و آن را به حال خود رها نکنید. لازم به ذکر است که یکی از مهم ‌ترین دلایل باز ماندن درب یخچال، قرارگیری مواد غذایی به صورت نادرست و وجود مانع در میان آن است که از بسته شدن کامل درب جلوگیری می کند.

خرابی لاستیک دور درب و زود اتومات کردن یخچال

وظیفه لاستیک دور درب یخچال، جلوگیری از خروج هوا به بیرون از دستگاه و ثابت نگه داشتن دمای داخلی یخچال است. فرسوده و خراب شدن این لاستیک در گذر زمان، موجب از دست رفتن کارایی آن می شود. همچنین، سوراخ شدن لاستیک دور درب با اشیای تیز نیز از دیگر دلایل خراب شدن آن است. تعویض لاستیک دور درب یخچال می تواند مشکل زود خاموش و روشن شدن یخچال را که به علت این نقص باشد برطرف کند.

زود خاموش و روشن شدن یخچال به علت قرار داشتن آن در محیط گرم

بدنه یخچال طوری ساخته شده که کمترین تعامل را با هوای بیرون داشته باشد تا دمای داخلی آن به سرعت بالا نرود. با این حال قرارگیری دستگاه در محیط ‌های بسیار گرم می‌ تواند موجب افزایش دمای هوای داخلی آن و زود اتومات کردن یخچال شود. جهت جلوگیری از بروز این مشکل، یخچال خود را در نزدیکی اجاق گاز، بخاری و در معرض تابش نور مستقیم آفتاب قرار ندهید و از گرم شدن بیش از حد محیط جلوگیری کنید.

قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال و زود اتومات کردن آن

قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال نیز یکی دیگر از عوامل زود اتومات شدن یخچال است. در این حالت دمای داخلی دستگاه به دلیل مجاورت با هوای داغ به سرعت افزایش پیدا می‌کند و اتومات دستگاه به صورت مکرر خاموش و روشن می‌شود. جهت رفع این مشکل باید این مواد غذایی را از یخچال بیرون بیاورید و تا زمانی که به دمای محیط نرسیده‌ اند، آن ها را در یخچال نگذارید.  

زود اتومات کردن یخچال به علت عدم تهویه هوا در پشت آن

در هنگام قرارگیری و نصب یخچال حتما باید به این موضوع توجه کرد که پشت دستگاه تا دیوار فاصله مناسبی جهت تهویه و جا به جایی هوا داشته باشد. علت این مساله وجود کمپرسور در پشت یخچال است که برای خنک سازی هوای داخلی نیاز به تهویه هوا دارد تا بیشتر از حد مجاز داغ نشود. در صورتی که هوای پشت یخچال به خوبی جا به جا نگردد دمای اطراف کمپرسور تا حد زیادی بالا می ‌رود و همین مساله می تواند علت زود اتومات شدن یخچال باشد.

مشاوره آنلاین زودکمک ارورهای رایج یخچال فریزر سامسونگ رو اینجا ببین. 

خراب شدن ترموستات و زود اتومات کردن یخچال

ترموستات وظیفه اندازه‌گیری دمای داخلی یخچال را دارد و به محض بالا یا پایین رفتن دما از میزان تنظیم شده، دستور خاموش یا روشن شدن اتومات را صادر می‌نماید. خرابی ترموستات موجب می شود که اطلاعات غلطی درباره دمای داخلی یخچال به برد ارسال شود و دستگاه به صورت متناوب روشن و خاموش می‌ شود. برای رفع این مشکل هم نیاز به تعمیر ترموستات یخچال است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران