نحوه رنگ کردن یخچال

رنگ کردن یخچال برای موارد متعددی می تواند انجام شود. از جمله موارد رنگ کردن بدنه یخچال عبارتند از ترمیم رنگ بدنه یخچال در مواقع پوسیدگی و کهنه شدن یخچال یا تغییر رنگ بدنه یخچال برای ست کردن آن با دکوراسیون آشپزخانه و مواردی از این دست هستند. اگر شما هم تصمیم به رنگ کردن یخچال خود گرفته اید اما روش آن را نمی دانید، در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

همچنین در صورت تمایل می توانید برای ثبت درخواست تغییر رنگ یخچال خود با ما در ارتباط باشید و با شماره 1662 تماس گرفته یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت نمایید.

نحوه رنگ کردن یخچال

✔ تعمیرات یخچال و فریزر در محل با هزینه مناسب، فقط با زودکمک. 

لوازم مورد نیاز رنگ کردن یخچال

ابزار لازم برای رنگ آمیزی یخچال عبارتند از:

  • رنگ مخصوص یخچال

  • اسپری رنگ، قلم مو یا غلطک رنگ آمیزی

  • نوار چسب

  • سنباده

  • کاردک

  • دستکش

  • ماسک

مراحل رنگ کردن بدنه یخچال

در این بخش، به مراحل رنگ کردن یخچال اشاره می کنیم که شامل موارد زیر می شوند:

  • کشیدن یخچال از برق و خالی کردن آن

  • تمیز کردن یخچال

  • تراشیدن رنگ بدنه و صاف کردن سطح یخچال با سمباده

  • چسباندن نوار چسب به قسمت هایی که نمی خواهید رنگ شوند

  • تغییر رنگ یخچال و رنگ آمیزی آن با اسپری، قلم مو یا غلطک

  • لکه گیری رنگ یخچال

  • خشک شدن رنگ یخچال

در ادامه، به شرح مراحل بالا می پردازیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

علت زود اتومات کردن یخچال و نحوه رفع این مشکل

کشیدن یخچال از برق و خالی کردن آن

اولین مرحله برای تغییر رنگ بدنه یخچال، جدا کردن یخچال از برق است. بعد از اینکه دستگاه را از برق کشیدید، تمام محتویات درون یخچال را خالی کنید. در این مرحله، دقت کنید که چیزی درون یخچال باقی نماند.

تمیز کردن یخچال

مرحله بعدی تغییر یا ترمیم رنگ بدنه یخچال، تمیز کردن دستگاه است. در این مرحله یخچال را به خوبی تمیز کرده و آن را از هرگونه لکه و کثیفی پاک کنید. دقت کنید که هیچ اثر چربی یا موارد مشابه آن روی یخچال نماند.

تراشیدن رنگ یخچال و صاف کردن آن با سمباده

سومین مرحله رنگ کردن یخچال، با تراشیدن رنگ بدنه دستگاه با سمباده آغاز می شود. در این مرحله، رنگ قدیمی و کهنه یخچال را به طور کامل با سمباده تراشیده و سطح آن را به خوبی صاف کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله برای زدودن رنگ قدیمی یخچال، دقت کافی به خرج دهید تا در ادامه فرآیند رنگ آمیزی یخچال مشکلی به وجود نیاید.

چسباندن نوار چسب

در این مرحله هم به قسمت هایی که نمی خواهید رنگ شوند یا برای آن ها رنگ متفاوتی از زمینه در نظر گرفته اید، نوار چسب بچسبانید تا از رنگ شدن و لکه گرفتن آن ها جلوگیری کنید.

✔ تعمیر و تعویض سنسور یخچال با گارانتی زودکمک

رنگ کردن یخچال با استفاده از اسپری، قلم مو یا غلطک

پس از طی کردن مراحل فوق می توانید اقدام به رنگ کردن بدنه یخچال با استفاده از اسپری، قلم مو یا غلطک رنگ آمیزی کنید. با استفاده از لوازم ذکر شده سطح یخچال را با دقت و به طور یکنواخت رنگ آمیزی کنید. برای این منظور، رنگ را به دقت مخلوط کنید و بهتر است که رنگ کردن یخچال را با ایجاد چندین لایه نازک رنگ انجام دهید تا لکه گیری رنگ کاهش یابد.

لکه گیری رنگ یخچال

پس از رنگ کردن کامل سطح یخچال، بدنه دستگاه را به دقت بررسی کرده تا اگر جایی نیاز به لکه گیری داشت، آن را لکه گیری کنید.

خشک شدن رنگ یخچال

مرحله آخر فرآیند تغییر یا ترمیم رنگ یخچال، خشک شدن رنگ است. بعد از مراحل رنگ آمیزی و لکه گیری، اجازه دهید تا رنگ یخچال کاملا خشک شود. معمولا بعد از گذشت 24 ساعت، رنگ به طور کامل خشک خواهد شد.

✔ علت چشمک زدن صفحه نمایش یخچال

رنگ مناسب یخچال چه رنگی است؟

برای رنگ آمیزی یخچال بهتر است که از رنگ ‌های مخصوص فلزات استفاده کنید و به طور کلی، رنگ استفاده شده باید ضد آب باشد. بهترین رنگ های ضد آب برای رنگ کردن یخچال، رنگ های روغنی، آکریلیک، رنگ اپوکسی و پلی اورتان هستند که می توان از آن ها برای تغییر رنگ یخچال از سفید به سیلور نیز استفاده کرد.

تغییر رنگ یخچال

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران