یکی از رایج ترین درخواست هایی که نمایندگی تعمیرات یخچال زودکمک دریافت می کند، درخواست تعمیر ترموستات یخچال است. ترموستات قطعه ای مهم و کاربردی است که به منظور تنظیم دمای یخچال استفاده می شود. در صورتی که این قطعه با هر گونه مشکل مواجه شود، یخچال کارایی خود را از دست داده وبا مشکلاتی روبرو می شود. در ادامه ما را همراهی کنید تا بیشتر به این موضوع اشاره کنیم.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر ترموستات یخچال

برای تعمیر ترموستات یخچال به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر ترموستات یخچال را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، ترموستات یخچال خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات یخچال، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

ثبت درخواست تعمیرات

ترموستات یخچال در کجا تعبیه شده است؟

به منظور عیب یابی و تعمیر ترموستات یخچال، لازم است بدانید ترموستات یخچال در کدام قسمت دستگاه تعبیه شده است. ترموستات که قادر است به تنظیم دمای یخچال و فریزر بپردازد، در دیواره یا سقف یخچال قرر گرفته است. در حقیقت در هر قسمتی که تنظیم دمای یخچال انجام می شود، ترموستات نیز تعبیه شده است.

تعمیر ترموستات یخچال


کارایی ترموستات یخچال چیست؟

پیش از انکه به تعمیریخچال با مشکل ترموستات بپردازید، با کارایی آن که در ادامه اشاره شده، آشنا شوید. ترموستات قطعه مهمی در یخچال بوده که در واقع به نوعی فرمان دهنده دستگاه است. ترموستات وظیفه دارد یخچال را روی دمایی که تنظیم شده، کنترل کند.

ترموستات که به کمپرسور فرمان می دهد، در صورت کاهش سرما، به کمپرسور فرمان روشن شدن و با مناسب شدن دما، فرمان خاموش شدن به کمپرسور را می دهد. در فصول مختلف سال باید درجه بندی دمای ترموستات را تغییر داد تا در مصرف انرژی صرفه جویی شده و طول عمر یخچال افزایش پیدا کند.


علائم خرابی ترموستات یخچال چیست؟

نشانه هایی در یخچال وجود دارد که بیانگر خرابی ترموستات و نیاز به تعمیر ترموستات یخچال است. نا منظم کار کردن کمپرسور یخچال یا خاموش شدن آن، اولین نشانه خرابی ترموستات است. همچنین زمانی که درجه یخچال را تغییر می دهید، اما دمای آن تغییر نمی کند، باید خرابی ترموستات را مورد بررسی قرار دهید.

چنانچه کمپرسور یک سره کار می کند و خاموش نمی شود، باید وجود ایراد در ترموستات را بررسی کنید. علاوه بر این، هنگامی که سرمای یخچال از بین می رود و دمای آن افزایش می یابد، نشان دهنده خرابی ترموستات است.

بیشتر بخوانیم: تعمیر آبسردکن یخچال


نحوه تست ترموستات یخچال

پیش از تعمیر ترموستات یخچال می توانید اقدام به تست ترموستات نمایید. ابتدا باید اهم متر در دسترس شما باشد و با آن ترموستات را تست کنید. به این صورت که اقدام به متصل کردن سیم های اهم متر به پایه های ترموستات کنید.

در صورتی که عقربه تکان خورد و یا صدای بوق به گوش شما خورد، ترموستات یخچال سالم بوده و در غیر این صورت باید به خرابی ترموستات شک کنید. شما می توانید ترموستات نصب شده روی یخچال را نیز تست کنید. به ان صورت که از اهم متر استفاده کرده و ترموستات را 0 قرار دهید. چنانچه عقربه تکان نمی خورد و با قرار دادن روی 1 تکان می خورد، نشان دهنده سالم بودن ترموستات است.

بیشتر بخوانیم: علت یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال

تعمیرات یخچال


تعمیر ترموستات یخچال

به طور کلی تعمیر ترموستات یخچال را انجام نمی دهند و عیب یابی و تشخیص مشکل به صورت زیر انجام می شود:

  • ممکن است با کارکرد طولانی یخچال، اتصال یا فرسودگی پلاتین های کلید ترموستات اتفاق بیفتد.
  • به منظور بررسی دقیق، ترموستات یخچال روشن را به 0 بچرخانید.
  • چنانچه با خاموش شدن یخچال همزمان شد، از عدم وجود مشکل در ترموستات آسوده خاطر باشید.
  • اما در صورتی که تغییر حالتی در ترموستات ایجاد نشد، در می یابیم که پلاتین ها به یکدیگر وصل شده اند.
  • حالا اقدام به جدا کردن ترموستات از یخچال می کنیم.
  • سپس با جدا کردن پلاتین های کلید ها، اقدام به چک کردن کلید با اهم متر می کنیم.
  • اما چنانچه ترموستات سالم بود، آن را در جای خود تعبیه می کنیم.
  • ممکن است دسترسی به ترموستات در یخچال شما امکان پذیر نباشد. بنابراین باید اقدام به تعویض ترموستات کنید.  

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران