تعمیر آبسردکن یخچال یکی از خدماتی است که توسط مرکز زودکمک ارائه می شود. آبسردکن یکی از بخش های پراستفاده یخچال بوده و به همین علت بیشتر در معرض خرابی قرار می گیرد. در چنین مواردی پیدا کردن یک مرکز معتبر برای تعمیر آبسردکن یخچال بسیار مهم است. تکنسین تعمیر آبریز یخچال باید فردی ماهر و متخصص باشد تا بتواند طبق دستورالعمل داده شده توسط شرکت سازنده دستگاه را عیب یابی و تعمیر کند. تعمیر یخچال و سایر لوازم خانگی توسط افراد غیر متخصص موجب وارد شدن خسارت های بیشتر به دستگاه شده و حتی ممکن است این افراد به گونه ای به دستگاه آسیب وارد کنند که امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد.

 

ثبت سفارش آنلاین تعمیر یخچال

برای تعمیر یخچال به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر یخچال را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، یخچال خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات یخچال، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

 

تعمیر آبسردکن یخچال


 

نکات مهم درباره تعمیر آبسردکن یخچال

لازم است بدانید که تعمیر یخچال و سایر لوازم خانگی باید به دست افراد متخصص انجام شود. تکنولوژی به کار رفته در لوازم خانگی روز به روز پیشرفته تر شده و از همین رو برای عیب یابی و تعمیر آنها بهتر است صرفا به افراد متخصص مراجعه نمایید. تعمیر آبریز یخچال توسط افراد غیرمتخصص می تواند منجر به وارد شدن آسیب های بیشتر به دستگاه شده و هزینه های تعمیرات گزافی را به کاربر تحمیل کند. بنابراین پیشنهاد می شود در صورتی که تجربه ای در تعمیر یخچال ندارید آن را به تکنسین های متخصص مرکز زودکمک بسپارید. به طور کلی اکثر تعمیرات یخچال باید در حالی انجام شود که یخچال خاموش است، و تعمیر آبسردکن یخچال نیز از قاعده مستثنی نیست. در صورتی که نیاز به تعویض پدال آبریز یخچال باشد باید دقت کنید که لوازم به کار رفته اصل بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشند. استفاده از قطعات تقلبی در هنگام تعمیر آبسردکن موجب می شود که دستگاه در مدت کوتاهی دوباره دچار مشکل شده و نیاز به صرف هزینه برای تعمیرات مجدد داشته باشد. در مرکز زودکمک سعی شده تا حد امکان از تعویض قطعات خودداری کرده و در صورت امکان با تعمیر قطعه آسیب دیده ایراد دستگاه برطرف شود.

پیشنهاد ویژه به شما : فیلم آموزشی تمیز کردن لاستیک درب یخچال


اقدامات پیش از تعمیر آبریز یخچال

پیش از تعویض پدال آبسردکن یخچال باید ابتدا دستگاه را کامل بررسی کرده و ببینید که آیا مشکل عدم خروج آب از آبریز به دلیل ایراد در پدال است یا خیر. بدین منظور ابتدا به سراغ تانک آبریز رفته و میزان آب موجود در آن را بررسی کنید. گاهی عدم خروج آب از آبریز یخچال به دلیل پایین بودن سطح آب در تانکر بوده و به همین علت نیازی به تعمیر آبسردکن یخچال نیست. در مرحله بعدی فشار آب را بررسی کنید که متوجه شوید آیا فشار آب به اندازه ای است که آب بدون مشکل وارد تانکر شود یا خیر.

گاهی اوقات نیز مسدود بودن فیلترهای آبسردکن یا شلنگ آن می تواند موجب ایراد در خروج آب از آبسردکن شود. به همین علت باید شلنگ آبسردکن را نیز بررسی کرده و مطمئن شوید که مسیر جریان آب کاملا باز است. وظیفه فیلترهای موجود در سیستم آبسردکن این است که آلودگی های آب را از آن جدا کنند. به مرور زمان این آلودگی ها روی فیلتر انباشته شده و ممکن است منافذ آن را مسدود کنند. مسدود شدن منافذ فیلتر آبسردکن نیز می تواند در نهایت منجر به ایراد در عملکرد این بخش از دستگاه شده و کاربر را مجبور به تعمیر آبریز یخچال کند.

پیشنهاد ویژه برای مطالعه شما: بررسی و عیب یابی دلایل ایجاد صدای یخچال

تعمیر آبریز یخچال


نحوه تعویض و تعمیر آبریز یخچال

در بسیاری از مواردی که آبسردکن یخچال دچار مشکل شده و کاربر برای تعمیر آبریز یخچال با مرکز زودکمک تماس می گیرد در واقع مشکل این است که پدال آبسردکن شکسته است. در چنین مواردی لازم است ابتدا پدال بررسی شده و میزان آسیب وارد شده به آن مشخص شود. در برخی موارد تعمیر پدال موجب رفع ایراد دستگاه می شود در حالی که در موارد دیگر برای تعمیر آبسردکن یخچال لازم است پدال تعویض شود. در ادامه این بخش نحوه تعویض و تعمیر پدال آبریز را توضیح داده ایم تا افرادی که به تعمیرات یخچال آشنایی دارند بتوانند شخصا نسبت به انجام تعمیرات اقدام کنند. مراحل تعویض پدال آبسردکن یخچال به ترتیب زیر است:

  • در اولین مرحله لازم است که شماره و مدل یخچال را پیدا کرده و آن را روی یک کاغذ یادداشت کنید. این اطلاعات عموما در قسمت داخلی یخچال نوشته شده اند. بدین منظور کافی است درب یخچال را باز کرده و قسمت داخلی دیواره های آن را نگاه کنید تا بتوانید اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید. این اطلاعات در دفترچه راهنمای محصول نیز به صورت کامل نوشته شده است.
  • حال به بازار مراجعه کرده و با توجه به نوع و مدل یخچال خود یک پدال جدید برای یخچال خریداری کنید.
  • پس از تهیه پدال، برای تعویض آن باید یخچال را خاموش کنید. بدین منظور کافی است برق دستگاه را قطع کنید.
  • در ادامه با احتیاط سینی یخچال را از جایگاه خود خارج کنید.
  • در این مرحله از تعمیر آبریز یخچال باید به پدال آبریز دسترسی داشته باشید. چنانچه در این بخش پیچی مشاهده می کنید برای دسترسی به پدال آن ها را باز کنید. اما در صورت عدم وجود پیچ می توانید با کمک یک چاقو یا وسیله مشابه آبسردکن را از جای خود خارج کنید.
  • در این بخش باید به دنبال میکروسوئیچ آبسردکن گشته و آن را پیدا کنید.
  • با احتیاط گیره های نگهدارنده میکروسوئیچ را جدا کنید. گیره های نگهدارنده میکروسوئیچ بسیار ظریف و شکننده هستند، بنابراین باید در هنگام جدا کردن آنها نهایت دقت را به کار برید تا موجب شکستن آنها در اثر فشار زیاد نشوید.
  • میکروسوئیچ را از جایگاه خود خارج نمایید.
  • محفظه پدال آبریز را باز کنید.
  • در نهایت برای تعمیر آبسردکن یخچال کافی است پدال قبلی را با پدال جدید و سالم جایگزین نمایید.
  • طبق دستورالعمل داده شده مراحل را به صورت برعکس طی کرده و قطعات جدا شده را در محل خود قرار داده و آنها را فیکس کنید.

تعمیر آبسرد کن یخچال در زود کمک

کیفیت خدمات ارائه شده اهمیت بسیار بالایی دارند به همین علت تکنسین ها به صورت منظم در دوره های آموزشی تعمیرات یخچال شرکت می کنند تا دانش خود را در بالاترین حالت ممکن نگه دارند. در کیفیت فرآیند تعمیر یخچال دو عامل اصلی تعیین کننده وجود دارد که عبارتند از تخصص تکنسین و کیفیت ابزار و لوازم مورد استفاده. زودکمک از نقش عامل دوم نیز غافل نشده و برای بالاتر بردن کیفیت خدمات، بروزترین ابزارآلات مورد نیاز را نیز در اختیار تکنسین ها قرار داده است.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران