یخچال فریزرهای سامسونگ یکی از مطرح ترین برندها در بین سایر تولیدکنندگان لوازم خانگی به شمار می روند. این یخچال فریزرها روز به روز با تغییرات و پیشرفت های قابل توجهی، همراه می شوند. یکی از تغییرات مثبت را می توان نمایش ارورهای یخچال فریزر سامسونگ به شمار آورد. به دنبال چنین امکانی، کاربر میتواند از بروز مشکلات و اختلالات موجود در دستگاه، با خبر شود. این ارورها به مسائل مختلفی اشاره دارند و کاربر را از وجود مشکلات آگاه می سازند. در ادامه به بررسی برخی از رایج ترین خطاهای یخچال فریزر سامسونگ و عیب یابی آن ها خواهیم پرداخت.

ارورهای یخچال فریزر سامسونگ

مشاوره آنلاین زودکمک زمان و نحوه تعویض فیلتر یخچال رو می دونستی؟ 

رایج ترین ارورهای یخچال فریزر سامسونگ

اکنون در این بخش مقاله، برخی از رایج ترین کدخطاهای یخچال فریزر سامسونگ و روش رفع آن ها را شرح می دهیم.

ارور 4E: این کد خطا نشان دهنده ی از کار افتادن سنسور دیفراست فریزر می باشد. در بسیاری از موارد، جایگزینی این قطعه تنها راه حل ممکن برای حل مشکل است.

ارور 5E: این کد خطا نشان دهنده ی از کار افتادن سنسور دیفراست فریزر و یا قطعی برق است. ابتدا سعی کنید که با ری استارت چندباره یخچال خود این خطا یا ارور را رفع نمایید. اگر اینکار جواب نداد، سنسور یخزدایی فریزر خود را چک کرده و در صورت لزوم آن را تعویض نمایید.

ارور 6E: این مورد خطا یکی از رایج ترین ارورهای یخچال فریزر سامسونگ است. سنسور دمای محیط است که ممکن است پس از قطعی برق اتفاق بیافتد. برای رفع این مشکل، لازم است همزمان Power Freeze و Power Cool را فشار دهید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید. معمولا همین ری استارت کردن ساده، یخچال را به کارکرد عادی خود باز می گرداند.

ارور 8E: این ارور بدلیل از کار افتادن سنسور یخ ساز رخ می دهد. معمولا این بدین معناست که سنسور دچار قطعی شده و یا کار نمی کند. سیم کشی و خود سنسور را بررسی نمایید. ممکن است لازم باشد که کل این قسمت و یا بخشی از آن را تعویض نمایید.

ارور 22E: این ارور نشان دهنده از کار افتادن سنسور یخ زدگی است. همچنین می تواند به علت اختلال در عملکرد فن یخچال هم باشد.

ارور 23E: این مورد ممکن است خطا یا ارور فن کندانسور باشد، که به مشکلی در عملکرد فن اشاره می کند. پس حتما آن را بررسی نموده و اطمینان حاصل کنید که به درستی اتصال به برق داشته و کار می کند. همچنین فن کندانسور را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی به برق متصل بوده و کار می کند. در صورت معیوب بودن، لازم است  تعویض یا تعمیر کندانسور یخچال انجام شود.

ارور 25E: علت این ارور از رایج ترین ارورهای یخچال فریزر سامسونگ، مربوط به دیفراست دستگاه می باشد. برای رفع آن، تایمر یا همان زمان سنج و/ یا صفحه کنترل را چک کرده و در صورت مشاهده مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.

مشاوره آنلاین زودکمک

رفع کدخطاهای یخچال فریزر سامسونگ

همانطور که گفته شد، ارورهای یخچال فریزر سامسونگ، نشان دهنده مشخصی در دستگاه است. در چنین مواقعی، برای جلوگیری از بروز آسیب های جدی تر، لازم است رفع این خطاها را در اولویت قرار داد. در این خصوص می توانید برای رفع ارورهای سخت افزاری یخچال فریزر سامسونگ خود با ما در ارتباط باشید و تعمیرات یخچال خود را به کارشناسان مجرب زودکمک بسپارید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران