چشمک زدن صفحه نمایش یخچال

یکی از اجزای تقریبا جدیدی که به ساختار یخچال ها و فریزرهای جدید اضافه شده اند، نمایشگرها هستند. در این بخش ها می توان خطاها و مشکلات یخچال و ارورهای مختلف یخچال فریزر را مشاهده کرد. بسیاری از نشانه های مشکلات داخلی دستگاه در نمایشگر قابل مشاهده هستند و کافی است شما مفهوم هر پیغام را بدانید. در این صورت می توانید ضمن شناسایی مشکل یا مشکلات موجود، آنها را با انجام اقداماتی به موقع برطرف کنید.

چشمک زدن صفحه نمایش یخچال، یکی از علائمی است که باید آن را به دقت بررسی کرد. چشمک زدن نمایشگر یخچال می تواند ناشی از مشکلات مختلف در بخش های داخلی یخچال باشد و نیاز به بررسی و تعمیرات تخصصی یخچال دارد. در این مقاله می خواهیم علت چشمک زدن صفحه نمایش یخچال و روش های برطرف کردن آن را بررسی کنیم.

چشمک زدن صفحه نمایش یخچال

مشاوره آنلاین زودکمک  تعمیر یخچال با گارانتی معتبر و در سریع ترین زمان ممکن با زودکمک. 

دلایل چشمک زدن صفحه نمایش یخچال

پس از بیان اهمیت چشمک زدن نمایشگر یخچال، اکنون به دلایل به وجود آمدن این مشکل می پردازیم. این موارد عبارتند از:

  • خطای سنسور یخچال

  • خطای سنسور یخ ساز

  • خطای عملکرد یخ ساز

  • خطای سنسور محفظه جادویی

  • خطای سنسور برفک زدا

  • خطای سیستم برفک زدایی

  • خطای فن یخچال

  • خطای سنسور هوای خروجی

در ادامه، هر یک از این موارد را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

✔ نحوه رنگ کردن یخچال رو اینجا یاد بگیر

خطای سنسور یخچال و چشمک زدن نمایشگر یخچال

در صورتی که سنسور یخچال تشخیص دهد که دمای دستگاه بیشتر یا کمتر از  حد مجاز است، این خطا به نمایش در آمده و نمایشگر خاموش و روشن می شود. معمولا تا دما به حالت نرمال باز نگردد، این وضعیت ادامه خواهد داشت. مواردی همچون خرابی سنسور، از کار افتادن سوکت حسگر قطع شدن سیم برق و فرسودگی اتصالات می توانند باعث بروز این ارور شوند.

خطای سنسور یخ ساز

یکی دیگر از خطاهایی که منجر به چشمک زدن صفحه نمایش یخچال می شود، خطای سنسور است. این خطا زمانی رخ می دهد که سنسور یخ ساز دمای یخچال را بیشتر از ۱۵۰ و یا کمتر از ۵۸- درجه فارنهایت تشخیص دهد. خرابی سنسور یخ ساز، خرابی سوکت حسگر یخ ساز، اشکال در اتصالات، قطع شدن سیم برق و اتصال کوتاه از جمله دلایل بروز این خطا هستند.

خطای عملکرد یخ ساز و چشمک زدن صفحه نمایش یخچال

در صورتی که یخ پران یا سیستم خارج کننده یخ به درستی کار نکنند، خطای مرتبط با یخ ساز نمایش داده می شود.

✔ آموزش تعویض لولا درب یخچال

خطای سنسور محفظه جادویی

این ارور مربوط به یخچال هایی است که به محفظه جادویی مجهز هستند. سنسور به دنبال تشخیص نا متعادل بودن دمای دستگاه، چنین پیغام خطایی را صادر خواهد کرد. خرابی سنسور محفظه جادویی، خرابی سوکت سنسور محفظه جادویی و ایراد در اتصالات برق دلایل صدور این خطا هستند.

خطای سنسور برفک زدا

اگر دمای یخچال بیشتر از 150 درجه و یا کمتر از منفی 58 درجه باشد، سنسور برفک زدای یخچال فعال می شود. در نتیجه شاهد چشمک زدن نمایشگر یخچال خواهیم بود.

خطای سیستم برفک زدایی

در صورتی که سیستم برفک زدایی یخچال فریزر درست کار نکند، احتمال چشمک زدن صفحه نمایش یخچال وجود خواهد داشت. معمولا این خطا زمانی بروز می یابد که فرآیند برفک زدایی در کمتر از ۸۰ دقیقه خاتمه یابد.

خطای فن و چشمک زدن نمایشگر یخچال

خطای فن یخچال زمانی رخ می دهد که موتور فن سیگنال های تولید شده F, G را دریافت نکند. قطع شدن مدار برق، اتصال کوتاه، اشکال در اتصال سیم مربوط به سیگنال فیدبک و عملکرد نامناسب فن موتور منجر به صدور این خطا و به تبع آن چشمک زدن صفحه نمایش یخچال خواهد شد.

مشاوره آنلاین زودکمک  برای تعمیر یخساز یخچال دنبال یه جای مطمئنی؟ به زودکمک اعتماد کن. 

خطای سنسور هوای خروجی

سنسور هوای خروجی می تواند دمای یخچال را تشخیص دهد. چنانچه دمای این بخش از محدوده منفی 58 تا 150 درجه فارنهایت تجاوز کند، شاهد خطای سنسور هوای خروجی و چشمک زدن صفحه نمایش یخچال خواهیم بود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران