بوی بد یخچال و روش های رفع این مشکل

شاید تابحال برای شما هم پیش آمده باشد که با بوی بد یخچال خود مواجه شده باشید. در این مواقع، وقتی درب دتگاه را باز می کنید، با بوی نامطبوع یخچال مواجه می شوید که بسیار آزاردهنده است. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از آن ها مطلع نباشید. در این مقاله می خواهیم شما را با دلایل بوی بد یخچال فریزر و روش های رفع این مشکل آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

بوی بد یخچال و روش های رفع این مشکل

✔ علت زود اتومات کردن یخچال و نحوه رفع این مشکل 

دلایل بوی بد یخچال

در این بخش به مهمترین دلایل بوی ناخوشایند یخچال اشاره می کنیم که عبارتد از:

  • تمیز نبودن فضای داخلی یخچال

  • فاسد شدن مواد غذایی

  • نگهداری نادرست مواد غذایی در یخچال

  • عدم استفاده از یخچال و باز نکردن درب آن برای مدت طولانی

  • خراب شدن یخچال

در ادامه، هر یک از این موارد را بررسی می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

بوی نامطبوع یخچال به علت تمیز نبودن فضای داخلی آن

یکی از اصلی ترین علت های بوی بد یخچال، عدم نظافت فضای داخلی دستگاه و کثیف بودن آن است. تمیز نبودن قسمت های داخلی یخچال مانند قفسه های درب، طبقات، دیواره های داخلی و کشوها می تواند موجب بوی نامطبوع یخچال شوند. برای جلوگیری از بو گرفتن یخچال خود، حداقل هفته ای یک بار، فضای داخلی یخچال‌ به طور کامل نظافت کنید. برای این منظور، می توانید از محلول آب گرم و جوش شیرین و مقداری سرکه استفاده کنید.

✔ فیلم آموزشی تمیز کردن لاستیک درب یخچال

فاسد شدن مواد غذایی

از دیگر عوامل بوی بد یخچال، فاسد شدن مواد غذایی است. فاسد شدن مواد غذایی مختلف در یخچال، می تواند بوی بسیار نامطبوعی در یخچال ایجاد کند. برای مثال، گوشت یکی از مواد غذایی است که فاسد شدن آن در یخچال، می تواند موجب انتشار بوی بد به تمامی قسمت های یخچال شود. برای جلوگیری از این مشکل به تاریخ مصرف مواد غذایی موجود در یخچال و همچنین دمای مناسب نگهداری از این مواد غذایی، دقت داشته باشید.

برای رفع بوی بد ناشی از فاسد شدن مواد غذایی و گوشت در یخچال، دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس ترکیبی از جوش شیرین و وانیل را به مدت 6 تا 8 ساعت در یخچال نگهداری کنید. همچنین، می توانید از ترکیب قهوه و سرکه و کمی آب هم برای این منظور استفاده کنید. قرار دادن برش هایی از لیموی تازه هم می تواند در از بین بردن بوی بد یخچال فریزر ناشی از فاسد شدن مواد غذایی موثر باشد.

✔ دمای مناسب یخچال در زمستان و تابستان برای نگهداری از مواد غذایی

نگهداری نادرست مواد غذایی و بوی بد یخچال

نگهداری نادرست مواد غذایی در یخچال هم از دیگر علت های بوی ناخوشایند یخچال است. برای جلوگیری از بوی بد یخچال، به نوع نگهداری مناسب مواد غذایی در دستگاه دقت کنید. به عنوان مثال، مواد غذایی مانند سیر و پیاز که بوی تندی دارند را در ظروف در بسته گذاشته و در یخچال نگهداری کنید. همچنین، غذاهای پخته شده را هم به هیچ وجه به صورت روباز در یخچال نگهداری نکنید.

گفتنی است که برای نگهداری مایعات و نوشیدنی های مختلف در یخچال نیز از محکم بودن درب بطری آن ها مطمئن شوید. چرا که وقتی این مایعات داخل یخچال ریخته شده و نظافت نشوند، موجب بو گرفتن یخچال خواهند شد.

علت بوی نامطبوع یخچال

✔ نحوه نگهداری میوه و سبزیجات در یخچال به مدت طولانی

بوی بد یخچال به علت عدم استفاده از دستگاه

عدم استفاده از یخچال و باز نکردن درب آن برای مدت طولانی نیز از دیگر عوامل بوی نامطبوع یخچال است. اگر درب یخچال بیشتر از سه روز بسته مانده یا به صورت طولانی مدت از آن استفاده نشود، مواد غذایی درون دستگاه خراب شده و بوی بد یخچال را موجب می شوند.

خراب شدن یخچال

ایراد پیدا کردن و خراب شدن یخچال هم علت دیگری است که می تواند موجب بوی بد یخچال شود. در صورتی که با خرابی یخچال، دستگاه نتواند سرمایش لازم برای نگهداری مواد غذایی را فراهم کند، این مواد غذایی در یخچال خراب شده که در نتیجه موجب بوی نامطبوع یخچال می شوند. در این مواقع لازم است که برای بررسی و تعمیر یخچال فریزر خود اقدام کنید. 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران