بهترین دمای تنظیم درجه یخچال چقدر است؟


پاسخ ها

دمای مناسب یخچال

تنظیم دمای مناسب یخچال و فریزر در ماندگاری مواد غذایی و نگهداری از آن تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر دمای یخچال به درستی تنظیم نشود، یخچال کارایی قابل انتظار را نخواهد داشت. به طور کلی و در تمامی برندها دمای مناسب یخچال بین ۳ الی ۵ درجه سانتی گراد است و برای فریزر نیز دمای -18 مناسب است. تنظیم دمای فریزرها به تغییرات محیطی و دمای فضای مورد نظر بستگی دارد. بدین ترتیب لازم است که با تغییر فصل نسبت به کنترل دمای فریزر اقدام کرده و دمای استانداردی را برای آن تنظیم کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دمای مناسب یخچال در زمستان و تابستان و نحوه تنظیم آن بپردازیم.

تنظیم دمای یخچال

💡 دلایل روشن نشدن یخچال را در این مقاله ببینید. 

نحوه تنظیم دمای یخچال

دمای مناسب یخچال در تابستان و زمستان کمی با هم متفاوت است. در فصول گرم سال که دمای یخچال بالاتر می رود بهتر است تا دمای یخچال به عدد صفر یا زیر صفر نزدیک شود. بهترین دمای یخچال در فصل تابستان برای یخچال های معمولی با درجه چرخان +4 درجه سانتی گراد است. همچنین برای یخچال هایی که به صورت دیجیتالی هستند دمای +3 مناسب است. در فصل زمستان نیز بهترین دما برای یخچال های ترموستاتی +2 یا +3 می باشد. در یخچال های دیجیتالی و یخچال های ساید بای ساید نیز بهتر است دما را بر روی +3 یا +4 قرار دهید.

روش تنظیم دمای یخچال

💡 علت بهم ریختگی خودکار درجه یخچال چیست؟

نحوه تنظیم دمای فریزر

تنظیم دمای فریزر از مهمترین مواردی است که در کیفیت نگهداری مواد غذایی تاثیرگذار است. دمای مناسب برای فریزر فصل زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی سرد باید بین -15 تا -18 درجه سانتی گراد تنظیم شود. همچنین در فصل تابستان به دلیل شرایط آب و هوایی و گرمای زیاد درجه -18 تا -20 سانتی گراد مناسب است.

نحوه تنظیم دمای فریزر

زود کمک

1401-03-13 01:31:24

پاسخ خود را بنویسید