چگونه مشکل اتصال چاپگر به کامپیوتر را رفع کنیم؟


پاسخ ها

جهت رفع مشکل عدم اتصال پرینتر به ویندوز لپ تاپ موارد زیر را بررسی کنید:

راه حل های رفع مشکل وصل نشدن پرینتر به لپ تاپ:

1. پرینتر خود را جدا کرده و مجددا راه اندازی کنید:

  یکی از راه کار های ساده و ابتدایی در خصوص رفع مشکل وصل نشدن پرینتر به لپ تاپ قبل از هر اقدامی، سعی کنید با روشن و خاموش کردن دستگاه، مشکل عدم اتصال پرینتر به لپ تاپ را رفع کنید. 


2. بررسی کابل ها یا اتصال بی سیم 


مطمئن شوید که کابل USB چاپگر به درستی از چاپگر به رایانه شما وصل شده باشد. اگر USB شما توسط لپ تاپ و کامپیوتر شناسایی نشد، به تکنسین متخصص تعمیر لپ تاپ مراجعه کنید.
اتصال بی سیم را بررسی کنید. یکی از کارهای زیر را انجام دهید:
مطمئن شوید که گزینه بی سیم چاپگر روشن و در دسترس است. بسیاری از چاپگرها دکمه‌ای دارند که در صورت در دسترس بودن گزینه اتصال بی‌سیم برای چاپگر، نماد آبی بی‌سیم را نمایش می‌دهد. برای اینکه بدانید این دکمه در کجای چاپگر شما قرار دارد، به دفترچه راهنمای چاپگر مراجعه کنید. تست اتصال بی سیم چاپگر را اجرا کنید. 

بیشتر بخوانید: نحوه اتصال گوشی به دستگاه کپی و پرینتر


3. رفع مشکل عدم اتصال پرینتر به لپ تاپ با حذف چاپگر خود و نصب دوباره آن

در خصوص رفع مشکل وصل نشدن پرینتر به لپ تاپ سعی کنید چاپگر را بردارید و دوباره نصب کنید. چاپگر خود را بردارید. دکمه Start را انتخاب کنید، سپس Settings > Devices > Printers & Scanners را انتخاب کنید.
تنظیمات چاپگرها و اسکنرها را باز کنید. در بخش Printers & Scanners، چاپگر را پیدا کنید، آن را انتخاب کنید و سپس Remove device را انتخاب کنید. چاپگر خود را دوباره نصب کنید. برای نصب مجدد یا اضافه کردن چاپگر بی سیم یا محلی، باید مراحل مختلفی را دنبال کنید. در اینجا چگونگی آن است. یک چاپگر بی سیم را دوباره نصب کنید. دکمه Start را انتخاب کنید، سپس Settings > Devices > Printers & Scanners را انتخاب کنید. تنظیمات چاپگرها و اسکنرها را باز کنید. افزودن چاپگر یا اسکنر را انتخاب کنید. منتظر بمانید تا دستگاه شما چاپگرهای اطراف را پیدا کند، چاپگر مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس افزودن دستگاه را انتخاب کنید. اگر چاپگر شما روشن است و به شبکه متصل است، ویندوز باید آن را به راحتی پیدا کند.
4. نصب آخرین نسخه درایور

اکثر چاپگرها برای کارکرد خوب به آخرین نسخه و بروز درایور نیاز دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر، آموزش دانلود درایور پرینتر در برندهای مختلف را بخوانید.

5. پاک کردن و بازنشانی اسپولر چاپ
برای رفع مشکل وصل نشدن پرینتر به کامپیوتر ممکن است لازم باشد فایل های اسپولر را پاک کنید و سرویس اسپولر را مجددا راه اندازی کنید. اسپولر چاپ فایلی است که فرآیند چاپ را مدیریت می کند. برای پاک کردن و تنظیم مجدد اسپولر چاپ:
در کادر جستجو در نوار وظیفه، Services را تایپ کنید و سپس Services را در لیست نتایج انتخاب کنید.
تب Standards را انتخاب کنید و سپس روی Print Spooler در لیست خدمات دوبار کلیک کنید. Stop را انتخاب کنید و سپس OK را انتخاب کنید.
در کادر جستجو در نوار وظیفه، %WINDIR%\system32\spool\printers را وارد کنید، %WINDIR%\system32\spool\PRINTERS را در لیست نتایج انتخاب کنید و سپس همه فایل‌های موجود در پوشه را حذف کنید.
در کادر جستجو در نوار وظیفه، خدمات را جستجو کنید و سپس Services را در لیست نتایج انتخاب کنید. تب Standards را انتخاب کرده و روی Print Spooler در لیست خدمات دوبار کلیک کنید. Start را انتخاب کنید، Automatic را در کادر Startup Type و سپس OK را انتخاب کنید.

کاربر گرامی در صورت رفع نشدن مشکل، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست تعمیر دستگاه پرینتر خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدیویی ثبت درخواست

زود کمک

1402-07-10 15:43:22

پاسخ خود را بنویسید