صدای زیاد آبسردکن یخچال دلایل متعددی دارد. این یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به آبسردکن یخچال است و می تواند باعث ایجاد اذیت برای مصرف کننده شود. در ادامه این مطلب دلایل اصلی صدا دادن آبسردکن یخچال را بیان می کنیم پس تا انتها مقاله همراه ما باشید.
توجه: در اکثر مواقع مشکل سر و صدای آبسرد کن یخچال مربوط به یک مشکل فنی می باشد که باید توسط تکنسین بررسی شود؛ بنابراین در صورتی که تخصص کافی راجع به این موضوع ندارید می توانید برای تعمیر آبسرد کن یخچال با زود کمک تماس بگیرید.

سر و صدای آبسرد کن یخچال

علت صدای زیاد آبسردکن یخچال چیست؟

چند دلیل اصلی ایجاد سر و صدای آبسرد کن یخچال عبارت اند از:

1-خراب شدن برد آبسردکن

برد آبسردکن قطعه ای است که تمامی عملکرد آبسردکن تحت نظر آن است زیرا تمامی قطعات برای انجام کوچک ترین فعالیتی نیاز به مجوز برد آبسردکن دارند. برد یک قطعه راهبردی است که در صورت استفاده نادرست یا وارد کردن فشار بر روی آن می تواند کارایی خود را از دست بدهد و دیگر مانند سابق نمی توانید از این دستگاه استفاده کنید. در مواقعی که صدای زیاد آبسردکن یخچال از برد آبسردکن باشد باید با متخصصین تعمیر برد آبسردکن تماس بگیرید.

مشاوره آنلاین زود کمک

2-تراز نبودن آبسرد کن

رایج ترین دلیل صدای زیاد آبسردکن یخچال عدم تراز بودن آبسرد کن نسبت به سطح زمین است. در این  شرایط صدای زیادی که می شنوید مربوط به وارد شدن فشار بیش از حد به دستگاه شما است. در این مواقع  اگر دستگاه به درستی تراز نشود، احتمال خرابی بیش از حد در قطعات آبسردکن وجود دارد؛ بنابراین حتماً آبسرد کن نسبت به سطحی که روی آن قرار دارد باید تراز شود تا باعث ایجاد صدای زیاد و خراب برد نشود.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال در محل با گارانتی معتبر

3-عدم قرار گیری صحیح مخزن

در صورتی که آبسرد کن شما از نوع مخزن دار باشد بعد از هر بار که خالی شدن نیاز دارید تا آن را مجدد پر کنید. در صورتی که موقع قرار دادن مخزن در جای خود آن را کمی مورب قرار دهید در این صورت ممکن است با مشکل سر و صدای آبسردکن یخچال رو به رو شوید. این مشکل با جاگذاری مناسب آبسردکن و تراز کردن آن برطرف می شود. به آرامی مخزن را بردارید و مجدد به آرامی آن را در جای خود بگزارید.

4- خراب شدن کمپرسور آبسردکن

یکی از دلایل اصلی صدای زیاد آبسردکن یخچال خرابی کمپرسور آبسردکن می باشد. این قطعه مهم ترین و اصلی ترین قطعه در خصوص سرد کردن آب در آبسردکن می باشد و در صورتی که فشار زیادی به آن وارد شود دچار خرابی و فرسایش می شود و نتیجه این خرابی نیز صدای زیاد آبسردکن یخچال است. در این مورد اگر تکنسین بخواهد دستگاه شما را عیب یابی کند باید موارد زیر را بررسی کند:

  • بررسی اتصال صحیح کمپرسور به سایر قطعات.

  • میزان شارژ گاز کمپرسور.

  • فرسایش و از بین رفتن کمپرسور.

  • بررسی لوله‌های متصل به کمپرسور.

5-استفاده نادرست از آبسردکن

اگر به دنبال منشأ خرابی آبسردکن هستید تنها یک عامل وجود دارد و آن هم استفاده نادرست از آبسردکن در طول زمان می باشد. تمامی آبسردکن ها دارای دفترچه راهنما هستند اما معمولاً اکثر افراد هیچ وقت اقدام به مطالعه آن نمی کنند و طبق دانشی که از قبل دارند از آبسردکن استفاده می کنند و این در حالی است که کمپانی سازنده دستگاه تمام نکات را برای مشتریان دستگاه ذکر کرده است.

6-نیم سوز شدن موتور آبسردکن

تمامی آبسردکن ها دارای موتور هستند و همان طور که در بالا توضیح دادیم، موتور آبسردکن می تواند دچار فرسایش و خرابی شود و کارایی خود را از دست بدهد. اما اگر صدای آبسردکن نسبت به روز قبل تفاوت زیادی پیدا کند ممکن است ناشی از نیم سوز شدن موتور آبسردکن باشد که باید حتماً توسط تکنسین مجرب مورد بازبینی قرار بگیرد تا مشکل صدای زیاد آبسردکن یخچال شناسایی و رفع شود.

7-شل شدن پیچ های بدنه آبسردکن

در صورتی که برای تعمیرات پیچ های آبسردکن را باز کرده باشد و در موقع بستن به درستی سفت نکرده باشید مشکل صدا دادن آبسردکن یخچال برای شما به وجود می آید. در صورت بروز این مشکل با یک پیچ گوشتی به صورت دقیق پیچ های بدنه آبسردکن را سفت کنید تا این مشکل حد شود. در صورتی که بعد از سفت کردن پیچ ها باز هم این مشکل ادامه داشت با زود کمک تماس بگیرید.

این مقاله بخون حتما به کارت میاد: 7 ترفند کاربردی برای برطرف کردن سروصدای زیاد موتور یخچال

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در یخچال و فریزر  و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست تعمیر خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران