تعمیر و تعویض سنسور یخچال

تعمیر و تعویض سنسور یخچال معمولا در شرایطی انجام می شود که دستگاه از نظر دمایی دچار نوسان شده و یا ارورها به درستی نمایش داده نشوند. سنسورها نوعی سیستم عیب یابی یخچال هستند که ایرادات داخلی را در قالب ارورهایی به کاربران اعلام می کنند. اگر این بخش ها درست کار نکنند، مشکلات یخچال پنهان مانده و ممکن است خسارات سنگینی را رقم بزنند. یکی از سنسورهای مهم یخچال، سنسور تشخیص دما است. این حسگر وظیفه اندازه گیری دمای داخلی یخچال را دارد.

خرابی سنسور دما یکی از مشکلاتی است که می تواند برای انواع یخچال ها اتفاق بیفتد. تیم تعمیرات یخچال زودکمک در این مقاله به بررسی این مشکل و نحوه تعویض و تعمیر سنسور یخچال پرداخته است.

تعمیر و تعویض سنسور یخچال

مشاوره آنلاین زودکمکعلت زود اتومات کردن یخچال چیست؟

چه عواملی موجب خرابی و تعویض سنسور یخچال می شوند؟

در این بخش به عواملی که موجب خراب شدن و نیاز به تعمیر سنسور دمای یخچال و تعویض آن می شوند اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • کار نکردن ترموستات یخچال یا باز ماندن زیاد درب دستگاه که منجر به تشکیل برفک در داخل یخچال شده و یا دمای داخل یخچال از حد معمول بیشتر می شود. به این ترتیب سنسور یخچال از کار افتاده و عملکرد دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد.

  • عدم وجود سرمایش مناسب در یخچال است نیز از دلایلی است که موجب خرابی و تعویض سنسور دمای یخچال می شود.

  • خراب شدن المنت موجود در قطعه دیفراست هم از عوامل تعویض سنسور یخچال است. این مشکل باعث تشکیل برفک در یخچال شده و بر اثر عدم وجود جریان هوا سنسور به درستی کار نخواهد کرد.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمکعلت چشمک زدن صفحه نمایش یخچال چیست؟

نحوه تعویض سنسور دمای یخچال

پس از بیان عوامل معیوب کننده حسگر دمای یخچال، اکنون به مراحل تعویض سنسور یخچال می پردازیم که به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا لازم است که یخچال را برق کشیده و دستگاه را بررسی کنید تا محل دقیق سنسور دما را بیابید. لازم به ذکر است که برای یافتن محل دقیق سنسور، می توانید از دفترچه راهنمای یخچال را مطالعه کنید.

  • پس از پیدا کردن سنسور، کاور پلاستیکی ای که روی آن قرار دارد را خارج کنید.

  • حالا با استفاده از یک سیم چین، سنسور را که از طریق سوکتی به یخچال متصل شده است را جدا کنید.

  • اکنون سنسور جدیدی که مطابق با برند و مدل یخچال خود تهیه کرده اید را در محل سنسور معیوب قرار داده و آن را به سوکت متصل کنید.

  • در نهایت مجددا کاور را روی سنسور قرار داده و یخچال را به برق متصل کنید.

برای تعویض سنسور یخچال خود با گارانتی معتبر و بهترین قیمت می توانید با زودکمک به شماره 1662 در ارتباط باشید یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه ما ثبت کنید. 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران