تعمیر یخساز یخچال به عنوان یکی از خدمات جدید به شمار می رود که توسط تعمیرکاران یخچال ارائه می شود. یخچال هایی که طی سالیان اخیر تولید شده اند، به سیستمی مجهز هستند که می توان آن را به لوله آب شهری متصل کرد تا به صورت اتوماتیک یخ بسازند. اما گاهی مواقع این بخش دچار مشکل می شود و قادر به یخ ساختن نیست. به همین منظور در این مبحث به نحوه تعمیر آن پرداختیم.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر یخساز یخچال

برای تعمیر یخساز یخچال به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر یخساز یخچال را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، یخساز یخچال خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات یخچال، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

 

دلایل خرابی یخساز یخچال

دلایل خرابی یخساز یخچال در اغلب یخچال ها مشترک است. از این رو لازم است از متخصصان تعمیر یخچال، جهت تعمیر یخساز یخچال کمک گرفت. حال به دلایل اصلی که منجر به خرابی یخساز می شوند، اشاره می کنیم:

  • معیوب بودن قطعات یخچال از جمله ترموستات یخچال، شیر ورودی، مدار فرمان، سنسور آب، فن کندانسور و غیره که ممکن است عملکرد یخچال را نیز دچار مشکل کنند.
  • ایراد داشتن لوله آب یا مخزنی که به یخساز یخچال متصل است.
  • کم شدن تعداد یخ های تولید شده، قالب یخ توخالی و یا چسبیدن یخ ها و خارج نشدن آن ها از یخساز یخچال نیز از دلایل دیگر هستند.
  • مسدود شدن فیلتر یخساز یخچال که به دلیل رسوب آب اتفاق می افتد.
  • زمانی که حالت توقف یخساز یخچال فعال می شود.
  • وقتی برق رسانی به یخساز یخچال به هر دلیلی قطع شده و یا دچار اختلال شود.

بسیاری از دلایلی که بیان کردیم، در صورتی که سرویس های دوره ای یخچال به صورت مرتب انجام شوند، هرگز اتفاق نمی افتند. اما چنانچه با خرابی یخساز یخچال مواجه شدید، توصیه می شود این قسمت ها بررسی شود.

تعمیر یخساز یخچال


مراحل عیب یابی و تعمیر یخساز یخچال

تعمیر یخساز یخچال در پی ایجاد مشکل در بخش های مختلف از جمله بدنه یخساز، شیر ورودی آب به یخساز، فیلتر یخساز و غیره اتفاق می افتد. به این ترتیب لازم است از نمایندگی های مجاز و معتبر که در این حوزه فعالیت می کنند، کمک گرفت. در این بخش به بررسی بخش های مختلف یخساز اشاره می کنیم:

ایراد در لوله آب و شیر ورودی

پیش از اینکه برای تعمیر یخساز یخچال اقدام کنید، ابتدا بهتر است به بررسی قالب یخساز بپردازید. سپس از وجود تکه های یخ در آن اطمینان پیدا کنید. در صورتی که تکه های یخ کوچک باشند و یا یخی در آن وجود نداشته باشد، لازم است دلیل ایراد در یخساز یخچال را در شیر آب بدانید.

به این ترتیب نسبت به بررسی لوله های آب و لوله هایی که در پشت یخچال قرار گرفته اند، اقدام نمایید. سپس اطمینان پیدا کنید که آب درون آن ها وجود دارد. سپس مسدود نبودن لوله ها را چک نمایید. در صورتی که در این قسمت ها مشکلی وجود نداشت، شیر آب، خروجی شلنگ ها و فشار آب را چک کنید تا به دلیل خرابی یخساز یخچال پی ببرید.

بیشتر بخوانیم : تعمیر کندانسور یخچال

وجود جرم و رسوب در فیلتر

اغلب یخچال های جدید از سیستم فیلتراسیون برخوردار هستند. سیستم فیلتراسیون می تواند ذرات و آلودگی های موجود در آب را جذب و فیلتر کند. اما تجمع ذرات به مرور باعث گرفتگی و مسدود شدن فیلتر یخچال می شوند. بنابراین رفته رفته جریان آب یخساز یخچال کم شده و یخساز دچار مشکل می شود.

در این مواقع به منظور تعمیر یخساز یخچال با تعویض فیلتر می توانید مشکل را برطرف کنید. همانطور که تعمیرکاران و نمایندگی های مجاز توصیه می کنند هر 6 ماه یکبار نسبت به تعویض فیلتر یخچال اقدام نمایید.

مسدود شدن شیر برقی آب

پیش از اقدام به تعمیر یخساز یخچال باید شیر برقی آب را بررسی کرده و در صورت مشاهده انسداد در آن، برای رفع آن اقدام کنید. به همین منظور باید شیر اصلی آب را قطع کنید و با خروج لوله آب ورودی یخچال کار را ادامه دهید.

در صورتی که رسوب و جرم در توری شیر برقی مشاهده شد، توری را تمیز و یا تعویض کنید. شیر برقی که دارای رسوبات است، به طور کامل بسته نمی شود. بنابراین آب از آن چکه کرده و یخ می زند.


خرابی یخساز یخچال به علت ایرادات یخساز

در روند تعمیر یخساز یخچال، چنانچه با بررسی سیستم ورودی آب یخچال مشکلی مشاهده نشد، باید خود یخساز را بررسی کرد. اغلب یخچال های جدید از کمی گرما به منظور از بین بردن چسبندگی یخ ها و جدا شدن آن ها استفاده می کنند.

المنتی که زیر یخساز وجود دارد، هنگام خروج یخ باعث ایجاد مقدار کمی حرارت و لایه ای از آب بین یخ و سطوح می شود. به این ترتیب یخ ها دچار چسبندگی نمی شوند و به راحتی جدا می گردند. پس در صورت وجود خرابی در یخساز یخچال، می توان سالم بودن المنت را نیز بررسی کرد.

برخی از یخچال های جدید دارای دکمه تست زیر یخساز هستند تا با آن به نوع عملکرد یخساز پی ببرند. چنانچه این دکمه فشرده شود، یخ های قالب خارج می شوند و دوباره قالب پر از آب می شود. اما اگر با فشردن این دکمه تغییری ایجاد نشد، لازم است از تعمیرکاران مجاز و معتبر کمک گرفت.


تعمیر یخساز یخچال به علت وجود مشکلات دیگر

علاوه بر مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، دلایلی از قبیل شکستن قالب یخساز، معیوب بودن برد اصلی دستگاه و غیره نیز می توانند باعث نیاز به تعمیر یخساز یخچال شوند.


نکاتی مهم برای جلوگیری از خرابی یخساز یخچال

با رعایت کردن نکاتی مهم می توان از تعمیر یخساز یخچال پیشگیری کرد. این نکات از این قرار هستند:

  • دور کردن یخچال از منابعی که گرما و حرارت تولید می کنند.
  • قرار دادن یخچال با فاصله از دیوار و لوازم دیگر، به منظور جریان داشتن هوا در اطراف دستگاه

مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران