تعمیر دمپر یخچال

از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال شما به وجود آید خرابی دمپر آن است ، بنابراین این سوال که چگونه باید به تعمیر دمپر یخچال پرداخت در ذهن شما مطرح می شود.

در ابتدا باید بدانید که دمپر یخچال وسیله ای است که وظیفه ی خنک نگه داشتن داخل یخچال و تامین سرمای مورد نیاز برای نگهداری مواد غذایی را دارد.

این وسیله از یک موتور کوچک و چند پره تشکیل شده است و سرمای مورد نیاز را توسط همین قطعات از فریزر گرفته و به درون یخچال منتقل می کند.

تعمیر دمپر یخچال

ثبت سفارش آنلاین تعمیر دمپر یخچال

برای تعمیر دمپر یخچال به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر دمپر یخچال را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، یخچال خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیر یخچال، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

نحوه تست دمپر یخچال

قبل از اینکه به نحوه تعمیر دمپر یخچال بپردازیم بهتر است که مطمئن شویم این قطعه واقعا خراب شده است یا خیر؟ برای مطمئن شدن از خرابی این قطعه باید تست زیرا انجام دهید:

  1. درب یخچال را باز کرده سپس سوئیچ لامپ آن را خاموش کنید.
  2. بعد از انجام کار فوق هنگامی که دوباره یخچال شروع به کار می کند ، بررسی کنید که آیا از کناره ها یا منافذ مخصوص ، هوای سرد وارد یخچال می شود یا خیر؟
  3. همچنین کنترل کنید که آیا فریزر به درستی کار می کند یا خیر؟
  4. اگر فریزر به درستی کار کند و هوای سرد از طریق منافذ مخصوص وارد یخچال نشود یعنی دمپر یخچال شما خراب شده و نیاز به تعمیر یخچال دارید.

نحوه تعمیر دمپر یخچال

پس از اینکه از خرابی دمپر یخچال مطمئن شدید برای تعمیر آن به صورت زیر عمل کنید:

اطراف یخچال را خالی کنید

ابتدا و قبل از اینکه به تعمیر دمپر یخچال بپردازید باید بدانید که این قطعه در داخل یخچال و قسمت بالایی و پشت آن قرار دارد.در نتیجه برای دسترسی راحت تر به دمپر یخچال باید اشیا اطراف یخچال و فریزر را خالی کنید.

برداشتن دمپر یخچال

یکی از مواردی که در نحوه ی تعمیر دمپر یخچال باید به آن اشاره کرد این است که بر روی این قطعه یک درپوش یا صفحه وجود دارد که باید ابتدا آن را بردارید. با برداشتن این درپوش می توانید دمپر یخچال و لامپ آن را ببینید.

اما حتما به این نکته توجه کنید که در برخی از یخچال ها این درپوش را با یک گیره یا پیچ به دمپر وصل کرده اند و برای جدا کردن آن از دمپر باید مراقب شکستن این گیره باشید و یا با استفاده از پیچ گوشتی این قسمت را جدا کنید.

بیشتر بخوانید : روشن شدن چراغ قرمز یخچال

چک کردن داخل درپوش

هنگامی که به تعمیر دمپر یخچال و برداشتن درپوش آن می پردازید حتما باید داخل درپوش را چک کنید؛ چرا که گاهی اوقات در میان درپوش و پره های دمپر جسمی مانند تسمه یا فوم گیر می کند و همین موضوع می تواند بر روی گردش هوای سرد درون یخچال تاثیر منفی بگذارد.

خارج کردن دمپر قدیمی

بعد از اقدامات بالا از نکاتی که باید در نحوه ی تعمیر دمپر یخچال به آن توجه کنید این است که موتور این قطعه را با احتیاط خارج کرده و درون یک پاکت قرار دهید.

تعویض دمپر یخچال

در این مرحله دمپر جدید را سر جای دمپر قدیمی یخچال گذاشته و بعد از قرار گیری صحیح موتور و پره های آن در سرجای خود، پیچ ها و گیره های مربوطه را محکم ببندید.

نکته:برای اطمینان پیدا کردن از قرارگیری درست دمپر در سرجای خود ، یکبار آن را با انگشت خود بچرخانید.

انجام تنظیمات دمایی

برای اینکه نحوه تعمیر دمپر را به درستی انجام داده و به اتمام برسانید.پس از اینکه به تعمیر یا تعویض این قطعه از یخچال پرداختید و درپوش آن را بستید؛ باید حتما دمای یخچال را در حالت عادی خود تنظیم کنید.

دلایل خرابی دمپر یخچال

بد نیست برای اینکه نحوه تعمیر دمپر یخچال را به درستی اجرا کنید،  برخی از دلایل خرابی این قطعه را بدانید.

نحوه ی تعمیر دمپر یخچال

خرابی دریچه ی دمپر

خرابی این قسمت از دمپر باعث می شود تا هوای سرد به میزان کافی از فریزر وارد یخچال نشود.

شکسته شدن یکی از پره های تمپر

شکسته شدن یکی از پره های دمپر موجب اختلال در کار دمپر و بالا رفتن دمای یخچال می شوند.

مسدود شدن راه انتقال هوا در دمپر

این مشکل می تواند در اثر انباشته شدن مواد غذایی در یخچال به وجود آید. به این صورت که مواد غذایی یا بسته بندی آنها می تواند مانع از گردش هوای سرد درون یخچال شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران