ماشین ظرفشویی یکی از دستگاه های پیشرفته و پرکاربرد در آشپزخانه است که به دلیل امکانات و فناوری های جدید مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی از دما، زمان و انرژی متفاوتی استفاده می کنند تا تمیزی مناسب ظروف شما را ارائه دهند. همچنین برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف متفاوت است. تصمیم گیری در مورد استفاده از چرخه ماشین ظرفشویی بستگی به این دارد که چه چیزی را می شورید و تا چه اندازه ظرفها کثیف هستند. به عنوان مثال، چرخه شستشو معمولی باید برای ظرفهای سبک‌تر و روزانه مورد استفاده شما باشد، در حالی که چرخه سنسور می‌تواند به شما کمک کند تمیز کردن مناسب را برای هر باری انجام دهید. در ادامه مقاله به بررسی چرخه شستشو در برندهای مختلف ماشین ظرفشویی می پردازیم. همچنین شما می توانید برای راهنمایی در مورد ایرادات ماشین ظرفشویی خود از تکنسین های ماهر تعمیر ظرفشویی زود کمک راهنمایی بگیرید.

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی

آشنایی با دکمه های ماشین ظرفشویی و کاربرد آنها

ماشین‌های ظرفشویی با ارائه روشی کارآمد و کم‌ دردسر برای شستشوی ظروف، به یکی از لوازم ضروری در بسیاری از آشپزخانه‌ ها تبدیل شده‌ اند. اما با وجود مدل‌ ها و مارک‌ های مختلف، کار با هریک از دکمه ها می تواند گیج‌ کننده باشد. در این بخش از مقاله به بررسی انواع دکمه های روی ماشین‌ های ظرفشویی و کاربردهای مناسب هر کدام می‌ پردازیم. با درک عملکرد دکمه، می‌ توانید به طور صحیح از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

دکمه ها

کاربرد

On/Off

روشن/خاموش

Start/Pause

شروع و توقف

Half Load

نیمه ظرفیت

Delay Start

تاخیر در شروع

Normal

شستشوی ظروف معمولی

Cancel

لغو برنامه شستشوی در حال اجرا

Program

انتخاب برنامه شستشوی دلخواه

Options

انتخاب تنظیمات اضافی برای برنامه شستشو

Rinse Aid

تنظیم میزان جلادهنده برای خشک شدن ظروف

Salt

تنظیم میزان نمک برای جلوگیری از رسوب آب

Delay Start

تنظیم زمان شروع برنامه شستشو با تاخیر (تا 24 ساعت)

Extra Dry

تنظیمات خشک کردن اضافی

Child Lock

قفل کردن پنل دستگاه

Clean Filter

برنامه تمیز کردن فیلتر

Sound

تنظیم یا خاموش کردن صدای بوق دستگاه

برنامه های شستشو در ظرفشویی ال جی

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی شامل موارد زیر هستند:

برنامه eco ظرفشویی ال جی

با توجه به این که هدف برنامه اقتصادی صرفه جویی در مصرف آب و انرژی است، مرحله خشک کردن را ندارد.‌ این آیتم جهت شستشوی ظروف با حجم متوسط از چربی توصیه می شود.

برنامه auto در ظرفشویی ال جی

با انتخاب برنامه خودکار ماشین به صورت کاملا اتوماتیک مدت زمان شستشو و دمای آب را با توجه به حجم چربی ظروف مشخص می سازد. معمولا این آیتم به منظور تمیز کردن ظرف هایی با سطح متوسطی از کثیفی کاربرد دارد و برای ظروف شیشه ای پیشنهاد نمی شود.

مشاوره آنلاین زودکمک

 نحوه کار با ماشین ظرفشویی را اینجا بخوانید.

برنامه شستشو ماشین ظرفشویی

برنامه express در ظرفشویی

از جمله برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی express است. این مورد هنگامی که با محدودیت زمانی روبرو هستید و وقت کافی برای تمیز کردن ظروف ندارید، به کارتان می آید. البته express بیشتر برای شستشوی ظروف شیشه ای و کریستال مناسب است.

برنامه نرمال ماشین ظرفشویی ال جی

این گزینه برای تمیز کردن ظروف روزانه با مقدار متوسط چربی کاربرد دارد. در برنامه نرمال نخست ظروف در دمای ۵۰ درجه سانتیگراد پیش شستشو می شوند و پس از آن شستشوی کامل در دمای ۷۹ درجه صورت می گیرد. در آخر نیز دستگاه عملیات آبکشی و خشک کردن را اجرا می کند.

برنامه rinse در ماشین ظرفشویی ال جی

برنامه rinse به منظور از بین بردن لایه های ضخیم چربی و‌ غذا مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که ابتدا ظرف ها مدتی در آب خیس می شوند تا غذاهای چسبیده به آن ها از بین بروند.

برنامه pre wash ال جی

این آیتم به عنوان پیش شستشو کاربرد دارد و پس از اجرای آن لازم است که یکی دیگر از برنامه های دستگاه مجددا انتخاب شود. هدف از برنامه pre wash این است که بدون افزودن هیچ‌گونه مواد شوینده، تنها کثیفی ظروف برطرف گردد.

شستشو پری واش

برنامه quick

یکی از برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی گزینه quick می باشد که جهت تمیز کردن سریع ظروفی که چربی کمی دارند، به کار می رود.

برنامه heavy

ظروفی مانند قابلمه که دارای میزان بالایی چربی هستند، بهتر است که با برنامه سنگین شسته شوند.

برنامه delicate

جهت شستشوی ظروف کریستالی حساس می توانید این آیتم را برگزینید.

برنامه های شستشوی ظرفشویی سامسونگ

برنامه شستشوی ظرفشویی سامسونگ عبارتند از:

برنامه intensive ظرفشویی سامسونگ

برنامه متمرکز برای شستشوی ظروفی که میزان کثیفی آن ها زیاد است، مانند قابلمه مناسب است. لذا توصیه می شود که برای تمیز کردن ظروف کریستالی از این آیتم استفاده نکنید.

مشاوره آنلاین زودکمکپیشنهاد سایت: علت بوی بد در ماشین ظرفشویی

برنامه glass/dedicate در ماشین ظرفشویی

گزینه glass/dedicated را می توانید جهت شستشوی ظروف شیشه ای با سطح چربی متوسط یا کم مورد استفاده قرار دهید.

برنامه normal در ظرفشویی

این آیتم به‌ منظور شستشوی ظروف معمولی روزانه با سطح چربی متوسط به کار می رود و مدت زمان اجرای آن نیز ۶۵ دقیقه است.

برنامه eco در ماشین ظرفشویی سامسونگ

برنامه اقتصادی است و در مواقعی که بخواهید در مصرف آب صرفه جویی کنید، کاربرد دارد، البته با انتخاب آن مدت زمان شستشو اندکی طولانی تر می شود.

برنامه pre wash ماشین ظرفشویی

هنگام انتخاب این برنامه نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست؛ زیرا pre wash فرآیند پیش شستشو را انجام می دهد. این گزینه کمک می کند تا با برطرف کردن غذاهای چسبیده به ظروف، برنامه بعدی عملکرد بهتری داشته باشد.

برنامه express در ظرفشویی سامسونگ

برنامه express از برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی  در سامسونگ است که جهت شستشو با سرعت زیاد‌ و مدت زمان کوتاه کاربرد دارد. این مورد تمیز کردن ظروف را در دمای ۶۵ درجه انجام می دهد.

برنامه quick ظرفشویی سامسونگ

این گزینه سریع ترین برنامه شستشو در دستگاه های سامسونگ است که ظرف نیم ساعت ظروفی با چربی متوسط را تمیز می کند. البته لازم به ذکر است که میزان مصرف آب و انرژی برنامه quick بالا است.

برنامه rinseماشین ظرفشویی سامسونگ

یکی دیگر از برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی سامسونگ rinse است که برای ظرف های بسیار چرب و کثیف پیشنهاد می شود.

شستشو ظرفشویی

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی دوو

انواع برنامه های شستشوی ظرفشویی دوو به شرح ذیل می باشد:

برنامه  normal دوو

برنامه نرمال معمولا برای شستشوی ظروفی که میزان کمی چربی دارند، مناسب است. در این حالت دمای آب روی ۵۵ درجه سانتیگراد تنظیم می شود و فرآیند شستشو نیز مراحلی مثل پاک کردن چربی ها، شستشوی کامل، آبکشی و نهایتا نیز خشک کردن را دربر می گیرد.

برنامه rapid در ماشین ظرفشویی دوو

یکی دیگر از برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی برند دوو rapid می باشد. هدف برنامه سریع این است که به پروسه تمیز کردن ظروف سرعت ببخشد، لذا مراحل پیش شستشو و خشک کن در این گزینه دیده نمی شود.

برنامه eco ماشین ظرفشویی دوو

در برنامه اقتصادی عملیات شستشوی ظروف با کمترین میزان مصرف انرژی و در دمای ۴۵ درجه انجام می پذیرد. این آیتم شامل حذف چربی ها، شستشو با آب ۶۰ درجه و سپس آبکشی و خشک کردن است‌.

برنامه heavy ظرفشویی دوو

برنامه پرقدرت برای ظروفی که میزان کثیفی زیادی دارند، به کار می رود.‌ با برگزیدن این گزینه نخست تکه های غذا در دمای ۵۰ درجه سانتیگراد شسته شده و سپس در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد پروسه شستن ظروف تکمیل می گردد. در آخر نیز آبکشی و خشک کردن اجرا می شود.

برنامه ۹۰ minutes در ماشین ظرفشویی دوو

با انتخاب این آیتم ظرف ها در دمای ۶۵ درجه سانتیگراد شسته شده و پس از آن آبکشی و خشک کردن انجام می پذیرد. اگر ماشین ظرفشویی ظروف را خشک نمیکند می توانید این مطلب را بخوانید و مشکل را برطرف کنید.

برنامه glass ظرفشویی دوو

برنامه شیشه ای جهت تمیز کردن ظروف شیشه ای با سطح چربی پایین کاربرد دارد.‌ به این صورت که ابتدا شستشو با آب ۴۰ درجه و سپس ۶۰ درجه سانتیگراد انجام می گیرد. برای گزینه glass قابلیت خشک کردن تعریف نشده است.

برنامه rinse در ظرفشویی دوو

این مورد برای ظروفی که یک لایه غذا روی آنها خشک شده، انتخاب مناسبی است. با برگزیدن برنامه rinse ابتدا ظروف خیس می شوند تا راحت تر شسته شوند.

✅ همچنین بخوانید: آموزش ریست ماشین ظرفشویی در تمامی مدل ها

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش

برنامه شستشوی در ماشین ظرفشویی بوش سری 6 و 8 :

برنامه normal/regular

این برنامه در ماشین ظرفشویی بوش سری 6 و 8 و غیره به معنای شستشو در حالت نرمال و طبیعی می باشد. برای استفاده از این برنامه میزان چربی و کثیفی روی ظروف باید در حد متوسط باشد تا در دمای 60 تا 65 درجه شستشو به خوبی انجام شود. در حالت طبیعی برنامه شستشو حدود 2 ساعت طول میکشد و گاها تا 1:30 دقیقه نیز ممکن است کاهش پیدا کند.

برنامه intensive/heavy در ظرفشویی بوش

این برنامه برای شستشوی ظروف در اندازه و وزن سنگین کاربرد دارد. به همین دلیل می توان از آن برای شستشوی قابلمه و تابه و موارد مشابه استفاده کرد و دمای آب در آن حدود 70 درجه می باشد.

برنامه One hour /Express/Speed 60 ظرفشویی بوش

در سری های مختلف ماشین ظرفشویی بوش برای شستشوی سریع ظروف برنامه های متفاوتی ارائه شده است. به طوریکه در برخی از آنها این برنامه express می باشد و در سری های دیگر one hour. در تمام این برنامه ها حدود نیم ساعت تا یک ساعت ظروف در دمای 50 درجه شستشو داده شده و گزینه ایده آلی برای ظروف شیشه ای و کریستالی نیز محسوب میشود.

برنامه glass/dedicate در ظرفشویی بوش

برنامه glass/dedicate در ماشین های ظرفشویی بوش سری 6 و 8 و غیره برای شستشوی ظروف شیشه ای و ظریف کاربرد دارد. با اجرای این برنامه، ظروف در دمای 40 درجه حدود یک ساعت شستشو داده میشوند.

برنامه auto ماشین ظرفشویی بوش

برنامه AUTO که بیشتر برای ظروف معمولی و غیر شیشه ای استفاده میشود، به صورت هوشمند می تواند زمان مورد نیاز برای شستشو و دما را تعیین کند. در اغلب مواقع شستشوی ظروف در این برنامه در دمای 45 تا 65 درجه انجام میشود.

برنامه rinse/hold

مانند سایر برندها، این گزینه جز برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی برای خیساندن ظروف قبل از شروع سایر برنامه ها استفاده میشود و مواد شوینده در این مرحله کاربرد ندارد.

برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ایندزیت

برنامه نرمال

 این برنامه شامل پیش شستشو، شستشو، آبکشی و خشک کردن می باشد و برای ظروف با چربی کم کاربرد دارد.

برنامه extra در ماشین ظرفشویی ایندزیت

 این برنامه در عرض یک ساعت شستشوی ظروف را انجام می دهد.

برنامه dedicate در ظرفشویی ایندزیت

 برای شستشوی ظروف شیشه ای و کریستالی حساس و ظریف از این برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی ایندزیت استفاده میشود.

برنامه intensive ایندزیت

برنامه شستشوی پرقدرت برای ظروف بسیار کثیف مانند قابلمه و تابه می باشد.

برنامه rapid در ماشین ظرفشویی

 این برنامه برای شستشوی سریع در عرض نیم ساعت ظروف در ماشین ظرفشویی ایندزیت کاربرد دارد.

برنامه pre wash ظرفشویی ایندزیت

 برای پیش شستشوی ظروف بدون مواد شوینده از این برنامه می توان استفاده کرد.

برنامه rinse/hold ظرفشویی

 برای خیساندن ظروف بسیار کثیف قبل از اجرای سایر برنامه های شستشو کاربرد دارد.

برنامه hygiene ظرفشویی ایندزیت

 این برنامه حدود یک ساعت و 20 دقیقه طول میکشد و ظروف کاملا ضدعفونی میشوند.

برنامه شستشو در ماشین ظرفشویی

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران