معرفی بهترین تلویزیون های ال جی

تلویزیون های برند LG همواره از محبوب ترین و پراستفاده ترین ها در بین کاربران بوده اند. بهترین تلویزیون های ال جی ساخته شده توسط این کمپانی به طور گسترده ای در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما هم قصد خرید تلویزیونی جدید با امکانات پیشرفته و به روز را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی و معرفی بهترین تلویزیون های LG بپردازیم.

بهترین تلویزیون های ال جی

📺 تعمیر تلویزیون ال جی در محل شما توسط کارشناسان مجرب زودکمک. 

5 مدل از بهترین تلویزیون های ال جی

در این بخش به 5 مدل برتر از تلویزیون های این برند محبوب اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • تلویزیون B4 ال جی

  • تلویزیون C4 ال جی

  • تلویزیون G4 ال جی

  • تلویزیون UQ8000 ال جی

  • تلویزیون QNED80 ال جی

در ادامه، هر یک از این مدل ها را بررسی می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

📺 نحوه پیدا کردن شماره سریال تلویزیون رو بلدی؟

تلویزیون B4 ال جی

این تلویزیون تولید سال 2024 کمپانی ال جی است و کیفیت تصویر 4K دارد. تلویزیون B4 ال جی در ابعاد 48، 55، 65 و 77 اینچ عرضه شده است. نرخ تازه سازی تصویر در این مدل 120 هرتز است که موجب نمایش روان تر تصاویر می شود.

پنل OLED استفاده شده در این تلویزیون تصاویر را با کیفیت فوق العاده ای نمایش داده و زاویه دید گسترده ای را در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین، 8 میلیون پیکسل موجود در نمایشگر این تلویزیون، رنگ ها را با طیف گسترده و حجم رنگ بسیار بالایی نمایش می دهد.

قابلیت HDR در تلویزیون B4 به رنگ ها عمق می بخشد و آن ها را به صورت پویا و با کنتراست بالا نمایش می دهد. این مدل تلویزیون از نسخه های HDR10، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می کند که رنگ ها را بهبود می بخشند.

این تلویزیون همچنین برای گیمرها نیز انتخاب مناسبی می باشد، چرا که 4 پورت HDMI 2.1 دارد و با برخورداری از رفرش ریت 120 هرتز، در کمتر از 0.1 میلی ثانیه این امکان را به شما می دهد تا بازی را به صورت روان مشاهده کنید. پس در این زمینه، یکی از بهترین تلویزیون های ال جی برای علاقه مندان به بازی های مختلف است.

پردازنده به کار رفته در لویزیون B4 ال جی، از نوع Alpha 8 AI است که نویز در تصاویر و صدا را حذف کرده و بهترین کیفیت صدا و تصویر را به کاربر ارائه می دهد. همچنین، تکنولوژی هوش مصنوعی AI Upscaling به کار رفته در این تلویزیون، وضوح تصاویر را بالا برده و در حد 4K ارتقا می دهد.

ال جی در طراحی این تلویزیون نیز به خوبی عمل کرده، به طوری که می توان به راحتی آن را با هر نوع دکوراسیونی ست کرد. استفاده از بدنه با ضخامت بسیار کم و حاشیه های فوق العاده باریک برای حفظ تمرکز شما هنگام تماشای محتوا تاثیرگذار خواهد بود. همه موارد گفته شده فوق تلویزیون B4 ال جی را در دسته بهترین تلویزیون های LG قرار می دهد.

بهترین تلویزیون ال جی

📺 علت بوی سوختگی تلویزیون چیست؟

تلویزیون C4 ال جی

مدل دیگری که می توان از آن به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های ال جی نام برد، تلویزیون C4 ال جی است. این مدل هم تولید سال 2024 شرکت ال جی است و با کیفیت تصویر 4K و صفحه نمایش OLED عرضه شده است.

پردازنده این تلویزیون α9 AI Processor 4K Gen7 است که تصاویر را با وضوح بالایی نمایش می دهد. استانداردهای HDR استفاده شده در این مدل هم از نوع Dolby Vision، HDR10 و HLG هستند. این فناوری‌ها باعث می ‌شوند که تصاویر با جزئیات بیشتر و رنگ‌های دقیق‌ تر نمایش داده شوند.

توان خروجی صدا هم در این مدل 40 وات است که حجم صدای مناسبی را به کاربر ارائه می دهد. درگاه های ارتباطی تلویزیون C4 ال جی نیز عبارتند از 4 پورت HDMI2.1، ورودی LAN، خروجی صوتی دیجیتال (اپتیکال)، 3 پورت USB نسخه 2.0، کانال بازگشت صوتی eARC، گیرنده کانال های داخلی و خارجی، وای فای نسل 5 و بلوتوث نسخه 5.1. همه این ویژگی ها موجب می شود که این مدل از بهترین تلویزیون های ال جی محسوب شود.

بهترین تلویزیون های LG

📺 معرفی بهترین تلویزیون های 8k در سال 2024

تلویزیون G4 ال جی

تلویزیون G4 هم از دیگر تولیدات 2024 ال جی است که کیفیت تصویر 4K دارد و از فناوری صفحه نمایش OLED EVO برخوردار است. رفرش ریت این مدل نیز 120 هرتز است. پردازنده این تلویزیون آلفا 11 نسل 7 است. تلویزیون G4 ال جی، از فرمت ‌های HDR مانند Dolby Vision و HDR10 Pro پشتیبانی می‌کند که باعث افزایش دامنه دینامیکی تصویر و نمایش جزئیات بیشتر در سایه ‌ها و روشنایی ‌ها می‌شود.

سیستم صوتی تلویزیون G4 ال جی، با توان 60 وات، صدایی فراگیر و قدرتمند را به گوش شما می‌ رساند. همچنین، پشتیبانی از فناوری Dolby Atmos در این مدل، صدایی سه‌ بعدی را به شما ارائه می ‌دهد و حس حضور در صحنه را القا می‌کند.

در بخش طراحی نیز بدنه فلزی این تلویزیون به آن ظاهری شیک و مدرن بخشیده و قاب باریک آن تمرکز شما بر روی تصاویر را بیشتر می کند. به طور کلی می توان گفت که تلویزیون ال جی G4، با ارائه تصاویری خیره‌کننده، صدایی فراگیر، قابلیت ‌های هوشمند و طراحی شیک، انتخابی ایده‌آل برای کاربران حرفه ‌ای و علاقه ‌مندان به سینما است. این مدل از بهترین تلویزیون های ال جی، در سایزهای 55، 65، 77، 83 و 97 اینچ در دسترس است.

بهترین سری های تلویزیون ال جی

📺 تاخیر ورودی در تلویزیون چیست؟

تلویزیون UQ8000 ال جی

تلویزیون UQ8000 ال جی که در زمره بهترین تلویزیون های LG قرار می گیرد، تولید سال 2022 بوده و با پردازنده اختصاصی α5 Gen 5 AI Processor 4K و کیفیت تصویر 4K ارائه شده است. این تلویزیون برای هر کسی که کیفیت تصویر را در اولویت قرار می دهد ایده آل به نظر می رسد و با ویژگی هایی همچون پشتیبانی از HLG وHDR10 ، این اجازه را می دهد  تا کوچک ترین و پیچیده‌ترین جزئیات را در هر محتوایی مشاهده کنید. سیستم صوتی استفاده شده در این مدل از نوع دو کاناله با توان کلی 20 وات است و فناوری های Dolby Digital و Dolby Atmos توسط آن پشتیبانی می شوند که که به تقویت صدای بلندگو ها می پردازد تا تجربه شنیداری رساتری ارائه دهد.

درگاه های ارتباطی تلویزیون UQ8000 شامل 4 پورت HDMI و 2 پورت USB، خروجی اپتیکال و پورت اترنت می شوند. یکی از ویژگی هایی که به این تلویزیون برتری داده است، زاویه دید وسیع آن است که از یک پنل IPS با فناوری LED بهره می برد که وضوح و دقت رنگ بیشتری ارائه می دهد. گیرنده های این تلویزیون هم از نوع DVB-C/C2 ،DVB-S/S2 ،DVB-T/T2 است.

بهترین تلویزیون های 4K ال جی

📺 معرفی بهترین تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون QNED80 ال جی

این محصول تولید سال 2022 بوده و از بهترین تلویزیون های ال جی به شمار می رود. صفحه نمایش این مدل از نوع QNED بوده و دارای کیفیت تصویر 4K می باشد. تلویزیون QNED80 یکی از ارزان ترین تلویزیون های گیمینگ ال جی برای علاقه مندان به بازی است.

تلویزیون QNED80 ال جی، دارای نور پس زمینه Edge LED است و از تکنولوژی Local Dimming از نوع Dimming Pro بهره می برد. این تکنولوژی، وظیفه کنترل نور پس زمینه تلویزیون را برعهده دارد و کنتراست تصویر لازم را ایجاد می کند. ال جی در این محصول از پنل IPS استفاده کرده است. پنل های IPS در مقایسه با پنل های VA به صورت ذاتی زاویه دید بهتری دارند اما در محیط های تاریک توانایی ارائه رنگ مشکی عمیق را ندارند.

عمق رنگ در QNED80 ال جی، 10 بیت است. همچنین، این مدل مجهز به تکنولوژی Wide Color Gamut از نوع Nano Color Pro و تکنولوژی Billion Rich Colors است که می تواند طیف گسترده ای از رنگ های زنده و واقعی را تولید و نمایش دهد.

این تلویزیون صفحه نمایشی با رفرش ریت 120 هرتز دارد و به کمک تکنولوژی TruMotion 240 و Motion Pro می تواند صحنه های سریع و پر تحرک را به صورت صاف و روان به مخاطب ارائه دهد. فرمت های HLG و HDR10 در این مدل پشتیبانی شده و از این رو توانایی نمایش محتواهای HDR در این تلویزیون وجود دارد.

تلویزیون گیمینگ 120 هرتزی ال جی QNED80، مجهز به 4 پورت HDMI است. پورت های HDMI شماره 3 و 4 این تلویزیون از نوع HDMI 2.1 هستند و می توانند کیفیت تصویر 4K@120Hz را به شما ارائه دهند اما پورت های HDMI شماره 1 و 2 آن از نوع HDMI 2.0 می باشند و کیفیت تصویر 4K@60Hz را در اختیار شما قرار می دهند. بنابراین اگر کنسول نسل نهم مانند ایکس باکس سری X و S یا PS5 دارید، می توانید آن را به پورت HDMI شماره 3 یا 4 این تلویزیون وصل کنید.

بهترین مدل های تلویزیون ال جی

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران