بهترین تلویزیون های 8K در سال 2024

اگر قصد خرید یک تلویزیون جدید را دارید و از آن دسته افرادی هستید که به تکنولوژی روز اهمیت می دهید، این سوال که بهترین تلویزیون های 8K بازار کدامند، احتمالا ذهن شما را مشغول کرده است. شاید تا چند سال پیش، تلویزیون هایی با کیفیت Full HD یا نهایتا 4K از بهترین و ایده آل ترین تلویزیون ها برای خرید بود، اما اکنون نسل جدیدی از تلویزیون ها با کیفیت فوق العاده بالای 8K تولید شده که بسیار جذاب هستند.

البته، هنوز هم بیشتر تلویزیون های موجود در بازار، مدل هایی با کیفیت 4K هستند و تعداد زیادی تلویزیون 8K در دسترس نیست. از همه مهم تر، برای این که بتوان از کیفیت 8K تلویزیون بهره مند شد، باید به محتواهایی با کیفیت 8K نیز دسترسی داشت تا با پخش آن ها در این تلویزیون ها، از وضوح و کیفیت واقعی آن ها لذت برد. با این حال، قطعا آینده تلویزیون ها به سمت کیفیت های 8K پیش می رود و در سال های آینده شاهد تولید محتواهای بیشتری با کیفیت 8K خواهیم بود. در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین تلویزیون های 8K سال 2024 می پردازیم. با ما همراه باشید.

بهترین تلویزیون های 8K سال 2024

📺 تعمیرات تخصصی تلویزیون در تمامی برندها و مدل های مختلف.

بهترین تلویزیون های 8K چه ویژگی هایی دارند؟

اولین فاکتوری که در خرید بهترین تلویزیون 8K مهم است، توجه به برند و شرکت سازنده دستگاه است. باید دقت کنید که سابقه برند سازنده تلویزیون چگونه است و در سال های گذشته چه عملکردی داشته است.

مورد بعدی، حداکثر روشنایی صفحه نمایش نمایش و دقت رنگی یا به عبارتی طیف رنگی که تلویزیون از آن پشتیبانی می کند است، چرا که این مورد روی کیفیت تصویری که مشاهده می کنید تاثیر زیادی دارد.

سایر فاکتورها هم شامل فناوری های صدا، یکنواختی صفحه نمایش، ویژگی های پردازش حرکت تصاویر، قیمت، اندازه و سایز تلویزیون و طراحی آن می شود که باید آن ها را در نظر داشت. در ادامه، چند مدل از بهترین تلویزیون های 8K تولید 2024 را به شما معرفی می کنیم.

بهترین تلویزیون های 8K تولید سال 2024 کدامند؟

در این بخش به چند مدل از بهترین تلویزیون های 8K ساخته شده در سال 2024 از تولیدکنندگان مطرح اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • تلویزیون پرچمدار 8K سامسونگ مدل QN900A

  • تلویزیون 8K پرچمدار ال جی مدل LG Z2 OLED

  • تلویزیون 8K سونی مدل Sony Z9K

  • تلویزیون 8K تی سی ال مدل R648

  • تلویزیون 8K سامسونگ مدل QN900B

  • تلویزیون 8K سامسونگ مدل QN800C

  • تلویزیون 8K ال جی مدل QNED99

در ادامه، هر یک از این مدل ها را بررسی می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

📺 معرفی بهترین تلویزیون های ال جی

تلویزیون پرچمدار 8K سامسونگ مدل QN900A

یکی از بهترین تلویزیون های 8K در سال 2024، تلویزیون پرچمدار QN900A سامسونگ است. این تلویزیون از نظر طراحی بی نظیر است و از بهترین و جدیدترین فناوری ها در ساخت آن استفاده شده است. QN900A سامسونگ، از فناوری پنل تصویر Neo QLED بهره می برد و به دلیل وجود فناوری Quantom Dots، وضوح تصاویر و دقت رنگ ها در آن بسیار بالاست.

جزئیات در این تلویزیون، از صداها گرفته تا رنگ ها و جزئیات تصویر با بالاترین دقت نمایش داده می شود، چرا که این تلویزیون 8K سامسونگ از یک پردازنده Neo Quantum بهره می برد. در نتیجه می توانید تصاویر را با کمترین میزان تاخیر و بدون تاری، پردازش کرده و نمایش دهد. نور پس زمینه این مدل هم از نوع Mini LED است و می تواند در محیط های تاریک، بهترین کنتراست را ارائه دهد.

همچنین فناوری Ultra Viewing Angle، موجب می شود که تصاویر از تمامی زوایا به صورت کامل و با کیفیت مشاهده کنید. در نهایت این که این تلویزیون هوشمند از سیستم عامل تایزن سامسونگ بهره می برد که عملکردی روان و سریع را به آن می بخشد. همچنین از قابلیت هوش مصنوعی هم در ساخت این پرچمدار سامسونگ استفاده شده است. با این حال از نظر قیمتی، این تلویزیون جزو مدل های گران قیمت بازار است.

بهترین تلویزیون های 8K تولید سال 2024

تلویزیون 8K پرچمدار ال جی مدل LG Z2 OLED

این تلویزیون هم یکی از مدل های پرچمدار ال جی است که با یک کیفیت و وضوح تصویر فوق العاده بالا طراحی شده است. عمق رنگ ها و پشتیبانی از طیف گسترده رنگ های واقعی و زنده چیزی است که قطعا شما را جذب این مدل می کند. نمایشگر به کار رفته در ساخت این تلویزیون از نوع White OLED است.

وجود پردازنده آلفا 9 در این دستگاه، پردازش دقیق و با کیفیت رنگ ها، تصاویر و صداها را امکان پذیر می کند، چرا که بدون شک این پردازنده یکی از بهترین پردازنده هایی است که تا کنون در ساخت تلویزیون ها از آن استفاده شده است.شما می توانید با کمترین میزان تاخیر و تاری تصاویر را در این تلویزیون مشاهده کنید.

در این مدل از قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی هم استفاده شده که می تواند هم کیفیت تصاویر و هم قدرت و وضوح صدای خروجی را افزایش دهد. این تلویزیون حرفه ای و پرچمدار ال جی می تواند برای کاربردهای مختلف از جمله گیمینگ بهترین گزینه باشد. همه این قابلیت ها در کنار هم این مدل را به یکی از بهترین تلویزیون های 8K سال 2024 مبدل کرده است.

بهترین تلویزیون های 8K ساخت 2024

📺 نحوه پیدا کردن شماره سریال تلویزیون

تلویزیون 8K سونی مدل Sony Z9K

سونی یکی از برندهای شناخته شده تولید تلویزیون است. تلویزیون Sony Z9K این برند یک مدل 8K بسیار با کیفیت و حرفه ای است که هم کیفیت تصاویر بالایی دارد و هم کنتراست آن بالاست. شما با این مدل می توانید از تجربه تماشای فیلم و سریال یا گیمینگ نهایت لذت را ببرید.

در ساخت این تلویزیون از بهترین و به روزترین فناوری های ساخت تلویزیون استفاده شده است که از جمله آن ها می توان به فناوری های XR Contrast Booster 5 ،XR Clarity ، Upscaling 8K و فناوری رنگ XR COLOR اشاره کرد. تصاویر پخش شده در این تلویزیون، بالاترین عمق رنگی را خصوصا برای رنگ مشکی دارد. تصاویری واقعی و زنده با طیف رنگی گسترده، چیزی است که می توانید در صفحه نمایش این تلویزیون 8K سونی ببینید.

کمپانی سونی از قوی ترین پردازنده اختصاصی خود در ساخت این مدل استفاده کرده است. این پردازنده سرعت و دقت بسیار بالایی در پردازش تصاویر دارد. بنابراین کیفیت و واقعی بودن تصاویر پخش شده در این تلویزیون بسیار قابل توجه است. این مدل به نور پس زمینه Full Array LED، رفرش ریت 120 هرتزی و توان خروجی 85 واتی صدا مجهز است. این تلویزیون هوشمند از سیستم عامل اندروید بهره می برد و مجهز به دستیار صوتی و قابلیت اتصال به وای فای است. با توجه به موارد گفته شده، می توان این مدل تلویزیون سونی را در دسته بهترین تلویزیون های 8K تولید سال 2024 قرار داد.

بهترین تلویزیون های 8K بازار

تلویزیون 8K تی سی ال مدل R648

تلویزیون TCL مدلR648 ، یک تلویزیون QLED با کیفیت  8Kاست که می توان آن را به عنوان یک مدل میان رده از این برند در نظر گرفت. این مدل هم مجهز به نور پس زمینه Mini LED است که یک کنتراست بسیار عالی را ارائه می دهد. عمق سیاه بالا در محیط های تاریک و روشنایی محلی و نور موضعی برای اشیای روشن، از ویژگی های نمایش تصویر در این مدل است.

 این تلویزیون به یک طیف رنگی عمیق واقعی و بسیار گسترده مجهز است که در حالت HDR بهترین عملکرد را دارد. در نتیجه شما می توانید محتواهای HDR را با رنگ های واقعی و زنده مشاهده کنید.

دو پورت HDMI در این تلویزیون از پهنای باند 2.1 پشتیبانی می کند که می توان از آن برای بازی استفاده کرد. این تلویزیون هوشمند از رابط کاربری ROKU بهره مند است که کار با آن را برای کاربران بسیار ساده تر و راحت تر می کند.

بهترین تلویزیون های 8K ساخته شده در سال 2024

📺 نحوه فعال کردن حالت بازی در تلویزیون

تلویزیون QN900B سامسونگ از بهترین تلویزیون های 8K

QN900B سامسونگ از هر نظر عالی است و در تمامی تست ها و بررسی ها، بهترین عملکرد را داشته است. از کیفیت بالای تصاویر گرفته تا کنتراست عالی و حداکثر روشنایی تصاویر، همگی این مدل را به یکی از بهترین مدل ها در بین تلویزیون های 8K تبدیل کرده است.

شما می توانید به راحتی از این تلویزیون هم برای فضاهای بسیار روشن و هم برای فضاهای تاریک استفاده کنید و پخش محتوای HDR این تلویزیون به لطف وجود مشخصه کاهش نور محلی، بسیار عالی است. در ساخت نمایشگر این تلویزیون از فناوری نور پس زمینه Mini LED استفاده شده است.

همچنین، اگر قرار باشد در آینده کنسول های بازی با پشتیبانی از بازی های 8K عرضه شوند، بدون شک می توان گفت که تلویزیون QN900B سامسونگ یکی از بهترین انتخاب ها برای گیمرها است.

در این تلویزیون از چهار پورت HDMI از نوع 2.1 استفاده شده و به دلیل سرعت پاسخ گویی بالا و تاخیر ورودی کم، برای گیمینگ یا پخش محتواهای سریع ورزشی بسیار عالی است. شما می توانید این مدل را در سه سایز 65، 75 و 85 اینچ خریداری کنید.

بهترین تلویزیون 8K سال 2024

📺 معرفی بهترین تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون 8K سامسونگ مدل QN800C

مدل دیگری که در لیست بهترین تلویزیون های 8K بازار در سال 2024 قرار می گیرد، تلویزیون QN800C سامسونگ است. این مدل به عنوان یک تلویزیون میان رده رو به بالا، قابلیت های خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. روشنایی بالای 1000 نیتی این تلویزیون و عمق رنگ مشکی بالای آن، نمایشگر QN800C سامسونگ را به یکی از گزینه های عالی برای پخش با کیفیت تر محتواها تبدیل کرده است.

نوع نمایشگر به کار رفته در ساخت این مدل از نوع Neo QLED است و نوع پنل به کار رفته در ساخت آن هم از نوع ADS است. شما به راحتی می توانید در این تلویزیون کیفیت محتواهایی که وضوح کمی دارند را ارتقا دهید. کیفیت صدای بالای این تلویزیون و همچنین عملکرد عالی HDR از دیگر مزیت های مهم تلویزیون QN800C سامسونگ است. این تلویزیون برای بازی هم عالی است، چرا که تاخیر ورودی کمی دارد.

بهترین تلویزیون های 8K تولید 2024

📺 قابلیت smart hub تلویزیون سامسونگ چیست؟

تلویزیون 8K ال جی مدل QNED99

این مدل به عنوان یک تلویزیون میان رده توسط کمپانی ال جی معرفی شده و مشخصاتی دارد که می توان آن را به عنوان یک انتخاب برتر برای خرید تلویزیون در نظر گرفت. اول از همه این که این مدل به یک نمایشگر با نور پس زمینهMini LED مجهز است و پنل آن هم از نوع IPS است.  

ویژگی های به کار رفته در ساخت نمایشگر این تلویزیون می تواند نور موضعی را کاهش دهد و به این ترتیب حتی در تاریک ترین صحنه ها هم شما سیاهی عمیق را تجربه خواهید کرد. این در حالی است که در همین صحنه های تاریک، اطراف المان های روشن تصویر یک نور محیطی بسیار کم وجود دارد. این تلویزیون به یک پردازشگر تصویر آلفا نسل پنجم مجهز است و با رفرش ریت 120 هرتزی و پشتیبانی از طیف رنگی گسترده تولید شده است.

این تلویزیون، تصاویری بسیار با کیفیت با رنگ های زنده و واقعی را به نمایش می گذارد و در نمایش محتوای HDR، عملکرد بسیار خوبی دارد. در این تلویزیون هوشمند 8K ال جی از سیستم عامل webOS استفاده شده که می توان با آن به راحتی از برنامه ها و پلتفرم های آنلاین استفاده کرد.

با وجودی که این تلویزیون با داشتن پورت های HDMI کافی می تواند برای بازی مناسب باشد، اما عدم پشتیبانی آن از VRR، استفاده از این نمایشگر برای بازی های حرفه ای تر را محدود می کند. به طور کلی با توجه به موارد گفته شده می توان این مدل هم در دسته بهترین تلویزیون های 8K ساخت 2024 قرار داد.

بهترین تلویزیون های 8K در سال 2024

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران