اگر شما هم از کاربران کنسول های بازی هستید حتما اسم game mode (حالت بازی) را شنیده اید. فعال کردن حالت بازی در تلویزیون موجب بهینه شدن کیفیت تصویر تلویزیون برای بازی می شود. همچنین این قابلیت با تأخیر ورودی پایین باعث اجرا شدن بازی بدون لرزش یا تاری در تصویر می شود. در این مقاله با بررسی و نحوه فعال کردن game mode تلویزیون با زودکمک همراه باشید.

فعال کردن game mode تلویزیون

✅ پیشنهاد زودکمک: علت خارج شدن PS4 در حین اجرای بازی

آموزش فعال کردن حالت بازی در تلویزیون

زمانی که بتوانید بین کنسول خود و تلویزیون ارتباط برقرار کنید، حالت Game mode به صورت اتوماتیک فعال می گردد. برای فعال کردن game mode تلویزیون ابتدا کابل HDMI را به تلویزیون وصل نمایید. به منظور بهره بردن از وضوح تصویر 4K باید کابل را به پورت مناسب آن متصل کنید.  پورت HDMI شماره 4 دستگاه که در بخش جانبی آن علامت بازی وجود دارد برای این منظور مناسب است. اکنون می توانید تلویزیون و کنسول را روشن کنید تا دستگاه به صورت اتوماتیک به منبع وصل شده سوئیچ نماید.‌ پس از مدتی کوتاه مشاهده خواهید کرد که حالت بازی در تلویزیون فعال شده است.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر تلویزیون LED با اعزام فوری تکنسین به محل و ارائه گارانتی

فعال کردن game mode تلویزیون به صورت دستی

چنانچه تلویزیون شما قادر نیست موقع وصل کردن کنسول به طور اتوماتیک تنظیمات مربوط به Input Signal Plus را فعال کند، باید این کار را به طور دستی انجام دهید. برای فعال کردن حالت بازی در تلویزیون به صورت دستی گزینه HDMI Input Signal Plus را انتخاب کنید تا قابلیت‌ 2.1 HDMI برای دستگاه اتصال یافته روشن شود. برای کنسول هم HDMI Input Signal Plus به صورت اتوماتیک در حالت Game mode فعال می گردد.

✅ بیشتر بخوانید: فعال کردن حالت بازی در ویندوز 10

حالت VRR در تلویزیون

نرخ تازه ‌سازی تصویر متغیر یا VRR در تلویزیون حالتی است که باعث می شود تلویزیون به صورت پویا نرخ تازه ‌سازی تصویر را بالا و پایین کند تا با آنچه روی صفحه تلویزیون اتفاق می‌ افتد مطابقت داشته باشد. این قابلیت مشکل بریدگی تصویر در حین بازی را برطرف می کند. بریدگی تصویر زمانی اتفاق می افتد که نرخ تازه سازی تصویر تلویزیون با سرعت ارائه فریم های کنسول شما هماهنگ نباشد. در نهایت با یک تصویر روی صفحه تلویزیون ظاهر می شوید که برای مثال نیمه بالای صفحه یک فریم را نشان می دهد و پایین صفحه قاب بعدی را نشان می دهد. VRR با همگام سازی نرخ تازه سازی صفحه نمایش تلویزیون با خروجی کنسول این مشکل را برطرف می کند. برای استفاده از این قابلیت لازم است که تلویزیون شما از حالت VRR پشتیبانی کند. بدین ترتیب هنگام اتصال کنسول بازی به تلویزیون این حالت فعال می شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران