تصویر نداشتن  کنسول بازی یکی از مشکلاتی است که گاهی برای علاقمندان به گیم به وجود می آید. در این حالت هیچ تصویری در مانیتور و یا تلویزیون دیده نمی شود و تلاش فرد برای حل مشکل اغلب بی نتیجه می ماند. از این رو در ادامه بحث قصد داریم که علت تصویر نداشتن پلی استیشن و راه کار حل این مسئله را بازگو کنیم. لطفا همراه ما باشید.

مشاوره آنلاین زودکمک

علت تصویر نداشتن کنسول بازی و راه حل رفع آن چیست؟

تصویر نداشتن کنسول بازی به دلایل مختلف ایجاد می شود. برای مثال ممکن است که کابل تصویر دچار اشکال شده، یا تنظیمات مربوط به رزولوشن دستگاه به هم ریخته باشد. در زیر تعدادی از این مشکلات و راه کارهای حل آن ها ذکر شده است.

تصویر نداشتن کنسول بازی

تعویض کابل تصویر

گاهی اوقات مشکل ایجاد شده به خاطر ایراداتی است که در کابل تصویر به وجود می آید. اگر کابل و یا پورت آن دچار قطعی شده باشد، تصویر کنسول بالا نمی آید. بهتر است که برای رفع مسئله هم پورت تلویزیون را چک کنید و هم پورت پلی استیشن را. کابل هر دو دستگاه را نیز به دقت مورد بررسی قرار دهید. در صورت مشاهده هر نوع نقص و قطع شدگی باید از کابل جایگزین استفاده نمایید.

ابتدا با یک کابل جدید و سالم دستگاه را امتحان کنید، اگر با به کاربردن کابل تازه تصویر به خوبی بالا آمد، نشان دهنده این است که کابل قبلی خراب شده است. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، احتمال دارد که خرابی از جانب پورت پلی استیشن و یا مانیتور باشد. پس توصیه می شود که از پورت دیگری استفاده کرده و نتیجه کار را ببینید.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

راه اندازی مجدد کنسول

در بسیاری از مواقع با راه اندازی دوباره دستگاه مشکل تصویر نداشتن کنسول بازی کاملا رفع می گردد. اگر دیدید که تصویر در تلویزیون و یا مانیتور بالا نمی آید، بهتر است با طی کردن این مراحل سعی در برطرف نمودن مشکل نمایید:

1- نخست دکمه روشن خاموش کنسول بازی را فشرده و حدود هفت ثانیه در همین حالت نگهدارید. هنگامی که بوق دوم را شنیدید، می توانید دکمه را رها کنید. این کار موجب می شود که دستگاه به طور کامل خاموش شود.

2- کابل برق را کاملا از پلی استیشن جدا کرده و یک دقیقه صبر کنید.

3- پس از سپری شدن این زمان کوتاه مجددا کابل برق را به کنسول بازی متصل نمایید.

4- اکنون دستگاه را روشن کنید و ببینید که مشکل بالا نیامدن تصویر رفع شده یا نه.

در اکثر موارد خاموش کردن کامل پلی استیشن بیشتر ایرادات آن را برطرف می کند، اما اگر تصویر باز هم نشان داده نشد، بهتر است به سراغ گزینه های دیگر بروید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد بهتر است دستگاه خود را به یک تکنسین تعمیر کنسول های بازی به منظور عیب یابی دستگاه نشان دهید. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

غیر فعال کردن قابلیت HDCP

این قابلیت در واقع به منظور پیشگیری از سرقت محتوای دیجیتال طراحی شده است. اما در کنار تمام مزایایی که به همراه دارد، گاهی برای کاربر مشکلاتی نظیر تصویر نداشتن کنسول بازی را ایجاد می کند. به عنوان مثال اگر با مانیتور یا تلویزیون سازگار نباشد، مانع از بالا آمدن تصویر کنسول می گردد. در چنین شرایطی بهترین کار این است که این ویژگی را غیر فعال کنید.

نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که برای غیر فعال کردن این قابلیت حتما باید از نسخه ۱٫۷۰ یا سایر ورژن های آپدیت شده میان افزار سیستم استفاده کنید، در غیر این صورت قادر نخواهید بود HDCP  را غیر فعال نمایید.

برای خاموش کردن آن در ابتدا وارد بخش تنظیمات کنسول شوید و گزینه System را برگزینید. سپس با برداشتن تیک Enable HDCP  می توانید HDCP  را خاموش کنید. پس از انجام این مراحل می بینید که صفحه سیاهی که به وجود آمده بود، از بین رفته و تصویر به خوبی نمایش داده می شود.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

بهم خوردن تنظیمات رزولوشن علت تصویر نداشتن پلی استیشن

گاهی علت تصویر نداشتن پلی استیشن به خاطر تنظیمات مربوط به رزولوشن است. اگر همزمان با بالا نیامدن تصویر خطای  Out Of Range را مشاهده کردید، باید دستگاه را در حالت سیف مود قرار دهید. سپس از قسمت رزولوشن کلیه تنظیمات اعمال شده را به حالت پیشفرض برگردانید.

برای این کار باید نخست کنسول را خاموش کنید و بعد دکمه مربوط به خاموش روشن آن را هفت ثانیه نگهدارید. سپس توسط کابل یو اس بی دسته کنسول بازی را به آن وصل نمایید. اکنون با فشار دادن دکمه PS پلی استیشن در حالت سیف مود قرار می گیرد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/11/10-09:45

درود محمد طاها عزیز

این ایراد میتواند از کابل، تلویزیون و یا آی سی تصویر دستگاه کنسول شما باشد. ابتدا کابل و اتصالات خود را بررسی نمایید اگر مشکلی نداشتند؛ میتوانید برای راهنمایی در این مورد با شماره 1662 تماس بگیرید.

محمد طاها
1402/11/03-15:16

سلام دستگاه بنده تصویر میاد ولی نه صدایی هست و نه هیچی فقط تصویر تلوزیون به رنگ خاکستری و سیاه همش تغییر میکنه

زودکمک
1402/11/03-12:41

درود Mahdi عزیز

این ایراد میتواند از کابل، تلویزیون و یا آی سی تصویر دستگاه کنسول شما باشد برای راهنمایی در این مورد میتوانید با شماره 1662 تماس بگیرید.

Mahdi
1402/10/24-23:24

اگر‌دستگاه‌پلستیشن‌گیم‌استیک‌تصویرش‌

بالا‌نیاید‌چه‌کنیم‌،

زودکمک
1402/09/07-15:32

درود بر شما وحید سجادی عزیز. زودکمک از همراهی شما سپاسگزار است.

برای رفع این مشکل موارد زیر را بررسی نمایید:

1- بررسی اتصالات کابل ها

2- بررسی تنظیمات و ورودی تلویزیون

3- بررسی دفترچه راهنمای تلویزیون

4- راه اندازی مجدد ps4

5- به روزرسانی نرم افزار ps4

در صورتی که تمام این موارد را مورد بررسی قرار دادید و نتیجه نگرفتید با شماره های اعلام شده در سایت تماس بگیرید.

 

زودکمک
1402/09/07-15:00

درود بر شما محمدحسین قلندری عزیز. زودکمک از همراهی شما سپاسگزار است.

معمولا این مشکل در صورت بروز مشکلات سخت افزاری روی می دهد. توصیه ما به شما این است جهت عیب یابی و بررسی دقیق دستگاه خود به تکنسین های کاربلد مراجعه نمایید.

Shayan
1402/07/20-23:11

تو مرحله دوم مشکل حل شد مرسی

کارو محمدی
1402/07/01-23:41

سلام ببخشید من پلی استیشن ۴فت دارم که نمی دونم مشکل از پلی استیشن یا تلویزیون ولی وقتی دستگاه رو به تلویزیون وصل می کنم صدا میاد ولی تصویر نیست و بیشتر اوقات صدا هم قطع و وصل میشه

محمد
1402/05/12-23:48

سلام

من یه کنسول ps2 فلش خور دارم

چند روزه تصویر توی بازی حدود ۵ سانتیمتر به سمت بالا کشیده شده و یه نوار سیاه زیر تصویر افتاده

نکته جالب اینه که توی منو یا تنظیمات ، تصویر درست هست و فقط توی بازی نوار سیاه میوفته زیر بازی

محمدحسین قلندری
1402/05/09-21:42

با سلام خدمت شما . PS2 دارم وقتی روشن کردم روی صفحه تلویزیون فقط چهار دایره قرمز رنگ که داخل دایره ها علامت ! ( تعجب ) هست

و دیگه دستگاه هیچ کاری نمیکنه . لطفا راهنمایی کنید . با سپاس

زودکمک
1402/04/28-14:03

درود بر شما میلاد میرزایی عزیز

این مشکل می تواند نرم افزاری باشد. برای عیب یابی تخصصی دستگاه خود به تکنسین تعمیر PS3 مراجعه نمایید.

امید
1402/04/13-00:05

سلام من ps3 دارم و وقتی روشن میکنم اصلا بالا نمیاد تصویر مشگل این دستگاه چیه

وحید سجادی
1402/03/18-22:24

سلام من دستگاه پلی استیشن 4 اسلیم دارم همه چی اوک بود الان دوسه روزه ک دستگاه روشن میشه ولی تصویر روی تلویزیون اصلا ندارم زده بدون سیگنال کابلش سالمه دوتا گرفتم ولی بازم تصویر ندارم خواهشن کمک کنید🙏🙏🙏🙏🙏

روح الله نیک بختی
1402/03/13-22:06

سلام من ps3 سوپر اسلیم دارم چند روز پیش داشتم بازی می‌کردم جواب میاد بعدش کابلش خراب شد مجبور به تعویض کابل شدم بعد وقتی دستگاه وصل میکردم یه صفحه سیاه میاور که ریست کردم درست شد بعد ریست کردن کیفیت رفت رو 576p و وقتی میرم تنظیمات تا کیفیت تغیر بدم دکمه اتو ماتیک میزنم دستگاه میزنه نو سیگنال و بعد چند ثانیه صفحه اولی میاره کاستوم میزنم کیفیت انتخاب می‌کنم باز همین مشکل من قبلا تعویض hdmi راحت کیفیت عوض میکردم که حالا نمیشه میشه کمک کنید

آبتین شفقت
1402/02/14-19:10

من تمام راه ها را امتحان کردم اما پلی استیشن 4 من روشن نشد . به هر حال ممنونم از توضیحاتتون

میلاد میرزایی
1402/01/29-00:31

سلام وقت بخیر

بنده ps3 دارم صدا داره اما تصویر ندارم با نگه داشتن 7 ثانیه ای دکمه پاور مشکلم حل میشه و تصویر بالا میاد اما مثلا بعد 3 یا 4 روز مجدد همین طوری میشه و باید 7 ثانیه دکمه پاور رو بگیرم

 

مشکل از چی می تونه باشه؟

زودکمک
1402/01/15-11:52

درود بر شما داود انصاری گرامی

ممکن است ایراد از تلویزیون شما باشد.

دستگاه شما نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره های اعلام شده در سایت تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سایت ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

داود انصاری
1401/12/21-15:33

سلام، من یه پلی‌استیشن 3اسلیم دارم، تلویزیونم هم سامسونگ هست، وقتی دستگاه رو وصل میکنم تصویر قطع و وصل میشه، تو تلویزیون های دیگه هم وصل کردم این مشکل رو نداشت، ازکابل HDMI دیگه هم استفاده کردم همین مشکل رو داره، میشه راهنمایی کنید ببینم چکار کنم که این مشکل حل شود

EHSAN
1401/11/09-19:15

سلام من یک پلی استیشن 3 فت دارم وقتی روشن می کنم صدا داره ولی تصویر نمی یاره لطفا کمک کنید.

زودکمک
1401/10/14-16:02

سلام دوست عزیز. مشکل میتواند از آی سی تصویر باشد، جهت دریافت خدمات با شماره درج شده در سایت تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

Mahdi
1401/10/10-20:03

سلام یه ps3 فت دارم روشن میشه تصویر ندارم چیکار کنم درست بشه