بهترین تلویزیون های سامسونگ

اگر قصد خرید یک تلویزیون جدید از برند محبوب و پرطرفدار سامسونگ را دارید و می خواهید بدانید که بهترین تلویزیون های سامسونگ کدام مدل ها هستند، جای درستی آمده اید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین تلویزیون های Samsung و مشخصات آن ها آشنا کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را در خرید خود داشته باشید. این برند خوشنام و محبوب، همواره از پراستفاده ترین برندهای تلویزیون در بین کاربران بوده است که هر ساله سری ها و مدل های مختلفی و متنوعی از تلویزیون های خود را روانه بازار می کند. در ادامه، به معرفی 6 نمونه از بهترین مدل های تلویزیون سامسونگ می پردازیم.

بهترین تلویزیون های سامسونگ

📺 تعمیر تلویزیون سامسونگ با گارانتی معتبر زودکمک، در کوتاه ترین زمان ممکن 

معرفی 6 مدل از بهترین تلویزیون های سامسونگ

6 مدل برتری که در دسته بهترین تلویزیون سامسونگ قرار می گیرند، عبارتند از:

  • تلویزیون سامسونگ مدل S95D

  • تلویزیون سامسونگ S85D 

  • تلویزیون سامسونگ مدل S90C OLED

  • تلویزیون سامسونگ QN90C

  • تلویزیون سامسونگ QN85C

  • تلویزیون سامسونگ مدل Q80C

در ادامه، مشخصات هر یک از این 6 نمونه از بهترین مدل تلویزیون سامسونگ را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

📺 نحوه پیدا کردن شماره سریال تلویزیون

تلویزیون سامسونگ Samsung S95D OLED) S95D)

تلویزیون S95D سامسونگ که از بهترین تلویزیون های سامسونگ محسوب می شود، تولید سال 2024 و دارای کیفیت تصویر 4K با رفرش ریت 144 هرتز بوده و از سیستم عامل تایزن 8 بهره می برد. پردازنده تصویرNQ4 AI Gen2  به کار رفته در این مدل، به طور خودکار هر فریم را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل و تقویت می‌کند که می تواند محتواهای غیر 4K را هم به رزولوشن نزدیک به 4K برساند و سطح جزئیات و وضوح تصویر را افزایش دهد.

فناوری Quantum Dot در تلویزیون سامسونگ مدل S95D، موجب افزایش دقت رنگ و روشنایی صفحه نمایش شده و در نتیجه تجربه مشاهده همه جانبه ‌تری را به مخاطب عرضه می کند. پنل این محصول از نوع QD-OLED بوده که به واسطه ذرات کوانتوم می ‌تواند روشنایی و دقت رنگ عالی را به تصویر در حال پخش منتقل کند. چه شما در حال تماشای یک مستند طبیعت یا یک فیلم پر از اکشن باشید، رنگ‌ های موجود در تلویزیون 55S95D از صفحه نمایش بیرون می‌آیند و به صورت کاملا زنده نمایش داده می شوند. پشتیبانی از فناوری های HLG، HDR10 و +HDR10 هم در این تلویزیون، کنتراست و دقت رنگ تصاویر را تقویت می‌کند و در نتیجه یک تجربه بصری جذابی را به ارمغان می آورد.

در بخش صدا هم تلویزیون سامسونگ S95D، با پشتیبانی از فناوری های مختلف و پیشرفته صدا مانند Dolby Digital، Dolby Digital Plus، Dolby AC-4 و Dolby Atmos، صدایی فراگیر و فوق العاده 70 واتی را به مخاطب ارائه می دهد که در نوع خود حیرت انگیز است. در بخش پورت ها نیز این تلویزیون از 4 پورت HDMI، 4 پورت USB و خروجی صدای اپتیکال بهره مند است که امکان اتصال همزمان دستگاه های مختلف به تلویزیون را فراهم می کند. با وجود تمام این ویژگی های مثبت و برجسته، قطعا این محصول را می توان از بهترین مدل های تلویزیون سامسونگ به شمار آورد.

بهترین تلویزیون سامسونگ

📺 تفاوت پنل IPS و VA در تلویزیون

تلویزیون سامسونگ Samsung S85D OLED) S85D)

این مدل که از بهترین تلویزیون های سامسونگ است، تولید سال 2024 بوده و کیفیت تصویر آن 4K می باشد. پنل WOLED و پردازنده هوشمند NQ4 AI Gen2 در این تلویزیون، کیفیت تصاویر را بهبود بخشیده و در اوج درخشندگی و کنتراست بالا به پخش محتوا می پردازد، به گونه ای که حتی محتواهای با کیفیت پایینتر نیز با کیفیتی در حد 4K نمایش داده می شوند. همچنین به لطف پنل Anti Reflection، با قرار گرفتن تلویزیون S85D سامسونگ در هر شرایطی نوری، از انعکاس نور جلوگیری شده و کیفیت تصویر یکنواختی به مخاطب ارائه می شود.

فناوری Ultra Wide Viewing Angle در این مدل موجب زاویه دید گسترده این تلویزیون شده، به نحوی که از گوشه ها هم کیفیت تصویر مانند مرکز آن دیده می شود. وجود فناوری Adaptive Picture در تلویزیون سامسونگ مدل S85D، نور صفحه را با توجه به محتوای در حال پخش تنظیم می‌کند تا تصاویر به بهترین شکل خود به نمایش گذاشته شوند. همچنین، فناوری جذاب Self-illuminating pixels به کار برده شده در این مدل، پیکسل های صفحه نمایش تلویزیون را مدیریت می‌کند و کنتراست ویژه ای را توسط پیکسل های خود روشن شونده به وجود می‌آورد که موجب دیده شدن تصاویر با کیفیت هرچه بهتر می شود.

سیستم صوتی 2 کاناله با توان خروجی 20 وات و صدای فراگیر و 3 بعدی با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos) موجب تجربه شنیداری مطلوب و خاصی می شود که این مدل را برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال مناسب کرده است. این فناوری صدا را به صورت 360 درجه و از 4 جهت پخش می‌کند تا تجربه سینمایی را در سطح بالایی ارائه دهد. از دیگر ویژگی های مثبت سیستم صوتی این تلویزیون نیز می توان به قابلیت Adaptive Sound Pro اشاره کرد که فیلم و بازی های زنده را تحلیل کرده و به طور اتوماتیک با محیط ترکیب می‌کند تا به تجربه شینداری هرچه بهتر کاربر کمک کند. همچنین، فرمت‌های مختلف صوتی مختلف مانند Dolby Digital، Dolby Digital Plus و Dolby AC-4 نیز در این تلویزیون پشتیبانی می شوند.

در بخش پورت ها هم، این محصول از 4 پورت HDMI، 2 پورت USB و خروجی صدای اپتیکال بهره می برد. سیستم عامل Tizen نسخه 8.0 به کار رفته در تلویزیون هوشمند سامسونگ S85D، امکانات هوشمندی را در اختیار کاربران قرار می ‌دهد. این سیستم عامل با رابط کاربری ساده و کاربرپسند، دسترسی به برنامه‌ ها و تنظیمات تلویزیون را آسان کرده و تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌کند. پشتیبانی از دستیارهای صوتی مانند Bixby، Alexa و Google Assistant نیز امکان کنترل صوتی تلویزیون و دیگر دستگاه‌ های هوشمند متصل را به کاربران ارائه می ‌دهد.

اتصال به اینترنت از طریق وای ‌فای نسخه 5 و پورت اترنت (LAN) در این تلویزیون امکان دسترسی به محتوای آنلاین و استفاده از برنامه‌ های محبوب مانند Netflix، YouTube، Amazon Prime Video، Apple TV، Disney+، HBO Max و Hulu را فراهم می‌کند. تمام این موارد و ویژگی های مثبت موجب قرار گرفتن تلویزیون سامسونگ S85D در دسته بهترین تلویزیون های سامسونگ می شود.

بهترین تلویزیون های Samsung

📺 قابلیت smart hub تلویزیون سامسونگ چیست؟

تلویزیون سامسونگ مدل Samsung S90C OLED) S90C)

این تلویزیون 4K، تولید سال 2023 و از مدل های سری 9 کمپانی سامسونگ بوده و با کیفیت تصویر خوبی که دارد، یکی از مدل های مناسب برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال محسوب می شود. سامسونگ در این مدل به جای پنل WRGB از پنل اختصاصی خود یعنی QD-OLED (RGB) استفاده کرده است که در واقع ساب پیکسل های آن است. به گفته این کمپانی پنل های QOLED در مقایسه با پنل های OLED معمولی، کیفیت تصویر بهتری دارد.

در تلویزیون S90C سامسونگ از فناوری Quantum Dot استفاده شده است که توانایی تولید طیف گسترده ای از رنگ های دقیق و واقعی را دارد و موجب نمایش بهتر رنگ ها می شود. همچنین، تکنولوژی Anti Reflection به کار رفته شده در این مدل، انعکاس نور محیط در صفحه نمایش آن را کاهش می دهد و به همین دلیل حتی برای استفاده در محیط های روشن و پر نور نیز گزینه مناسبی می باشد.

یکی از مزایای تلویزیون های اولد، زاویه دید گسترده و بسیار خوب آن ها است که سامسونگ در این مدل، این ویژگی را بهبود بیشتری بخشیده و با استفاده از تکنولوژی Ultra Viewing Angle زاویه دید تلویزیون را باز هم گسترده تر کرده است. این تلویزیون به پردازشگر هوشمند Neural Quantum Processor 4K مجهز شده است که قدرتمندترین پردازشگر استفاده شده در تلویزیون های 4K سامسونگ است. این پردازشگر به کمک تکنولوژی AI Upscale و 4K Upscaling، رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آن ها را کم می کند تا حتی محتواهایی با کیفیت پایین تر را نیز در حد کیفیت تصویر 4K نمایش دهد و همچنین، از فرمت های HLG، HDR10 و +HDR10 هم در این مدل پشتیبانی شده است.

در بخش صدا هم تلویزیون سامسونگ S90C، به سیستم صوتی 2.1 کاناله مجهز شده که صدای استریوی خوبی تولید می کند. این تلویزیون دو اسپیکر 10 واتی و یک بلندگوی ووفر 20 وات دارد که در مجموع صدایی با توان خروجی 40 وات را در فضا منتشر می کند.

سیستم عامل این تلویزیون تایزن 7 بوده و4  گیگابایت حافظه داخلی هم برای این مدل در نظر گرفته شده است. پورت های این محصول هم شامل 4 عدد پورت HDMI، 2 عدد USB و پورت صدای اپتیکال می شود. گیرنده های این مدل نیز از نوع DVB-T2 و DVB-S2 هستند که امکان دریافت شبکه های داخلی و خارجی را بدون نیاز به تهیه گیرنده مجزا فراهم کرده اند. با توجه به تمام موارد گفته شده، می توان این مدل را از بهترین تلویزیون های سامسونگ دانست.

بهترین مدل های تلویزیون سامسونگ

📺 نحوه کالیبره کردن تلویزیون

تلویزیون سامسونگ مدل Samsung QN90C) QN90C)

مدل دیگری که در دسته بهترین تلویزیون های Samsung قرار می گیرد، تلویزیون سامسونگ QN90C است. این محصول هم تولید 2023 و از سری 9 سامسونگ است. این مدل، یکی از بهترین تلویزیون های Neo QLED سامسونگ با کیفیت تصویر 4K به شمار می رود.

پردازشگر تصویر این تلویزیون از نوعNeural Quantum Processor 4K  است که با افزایش رزولوشن تصویر، می تواند هر محتوایی را در حد کیفیت 4K نمایش دهد. با پشتیبانی این مدل از فرمت های HDR10+، HDR10 و HLG، می توانید به راحتی محتواهای 4K HDR را در این تلویزیون پخش کرده و از تماشای آن ها لذت ببرید. همچنین، تکنولوژی Real Depth Enhancer به کار رفته در تلویزیون QN90C سامسونگ، با تعقیب سوژه اصلی در تصاویر و افزایش کنتراست آن ها، عمق تصاویر را بهبود بخشیده و محتوای بهتری را به بیننده نمایش می دهد.

این تلویزیون با با رفرش ریت 120 هرتزی که دارد برای گیمینگ نیز مناسب می باشد و تکنولوژی های Picture Clarity ،LED Clear Motion و Motion Rate 240 در آن موجب نمایش هرچه روان تر تصاویر سریع و پرتحرک می شوند. قابلیت Auto Game Mode در این مدل، اتصال خودکار کنسول بازی به تلویزیون را تشخیص داده و به حالت بازی می رود. قابلیت Dynamic Black EQ هم با تنظیم مقدار گاما، به شما امکان دیدن جزئیات بیشتری در صحنه های تاریک بازی ها را می دهد.  

سیستم صوتی تلویزیون سامسونگ مدل QN90C هم شامل 4 بلندگوی 5 واتی، 2 بلندگوی 10 واتی (Up-firing) و 2 بلندگوی ووفر 10 واتی است که به طور کلی، صدای خروجی 60 واتی را در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین، تکنولوژی های Dolby Digital، Dolby Digital Plus، Dolby Audio و Dolby AC4 استفاده شده در این مدل، صدای به مراتب با کیفیت تری را به گوش شما می رساند. فناوری True Dolby Atmos در این تلویزیون، در هنگام پخش محتوای دالبی، صدای فراگیر و کاملا سینمایی را به کاربر ارائه می دهد.

سیستم عامل این مدل از بهترین تلویزیون های سامسونگ هم تایزن 7 است که امکان نصب برنامه های مربوط به این سیستم عامل را به شما می دهد. گیرنده های این مدل نیز از نوع DVB-T2 و DVB-S2 هستند که امکان دریافت شبکه های داخلی و خارجی را بدون نیاز به تهیه گیرنده مجزا فراهم کرده اند. پورت های این محصول نیز شامل 4 عدد پورت HDMI، 2 عدد USB و پورت صدای اپتیکال می شوند. همه این ویژگی های مثبت موجب می شود که این مدل نیز در دسته بهترین مدل تلویزیون سامسونگ قرار گیرد.

بهترین مدل تلویزیون سامسونگ

📺 آموزش فعال کردن حالت بازی در تلویزیون

تلویزیون سامسونگ Samsung QN85C) QN85C)

این محصول هم که از بهترین مدل های تلویزیون سامسونگ محسوب می شود، ساخت سال 2023 و از سری 8 تلویزیون های سامسونگ است. پردازشگر تصویر Neural Quantum Processor 4K این تلویزیون، به کمک هوش مصنوعی و 20 شبکه عصبی و ادراکی، تصاویر را به بهترین نحو ممکن پردازش می کند.فناوری 4K Upscaling هم در این مدل، با بالا بردن رزولوشن تصاویر و کاهش نویز آن ها، حتی تصاویر با کیفیت پایینتر هم در حد محتوای 4K نمایش می دهد.

این تلویزیون از تکنولوژی HDR10+ Adaptive و HDR10+ Gaming برخوردار بوده که امکان اجرای فیلم و بازی های با این فرمت ها را به کاربر می دهد. همچنین، رفرش ریت 120 هرتزی و مجهز بودن این تلویزیون به 4 پورت HDMI 2.1، این محصول را به یک تلویزیون مناسب برای بازی کردن با کنسول ها مبدل کرده است. گفتنی است که با وجود قابلیت Black Equalizer و با تغییر گاما می توانید شاهد جزئیات بیشتر و بهتری در صحنه های تاریک بازی ها در این مدل تلویزیون سامسونگ باشید. لازم به ذکر است که تکنولوژی Auto Low Latency Mode در این مدل نیز موجب تاخیر ورودی پایین آن می شود و تکنولوژی Variable Refresh Rate (VRR) هم با ارائه رفرش ریت متغیر، تجربه روان تری از بازی ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. تمام این ویژگی ها موجب می شود که این مدل را از تلویزیون های گیمینگ محسوب کنیم.

تکنولوژی Real Depth Enhancer به کار رفته در این محصول، با افزایش عمق تصاویر و بهبود کنتراست، تجربه لذت بخش تری را به بیننده ارائه می دهد. وجود قابلیت Filmmaker Mode هم در این مدل موجب نمایش فیلم و سریال با کیفیتی که مدنظر کارگردان یا سازنده فیلم است به بیننده می شود.

سیستم صوتی تلویزیون QN85C سامسونگ هم از 2 بلندگوی 10 واتی، 2 ووفر 10 واتی و 2 بلندگوی 10 واتی Up-firing تشکیل شده است که صدای خروجی را با توان صوتی 60 وات در اختیار شما قرار می دهد. همچنین، تکنولوژی های صوتیDolby Audio ،Dolby Digital ،Dolby Digital Plus نیز در این مدل پشتیبانی می شوند. با وجود این ویژگی های برجسته و مثبت، قطعا تلویزیون سامسونگ QN85C، از بهترین تلویزیون های سامسونگ است.

برترین تلویزیون های سامسونگ

📺 تاخیر ورودی در تلویزیون چیست؟

تلویزیون سامسونگ مدل Samsung Q80C) Q80C)

مدل دیگری که می توان آن را در دسته بندی بهترین تلویزیون سامسونگ قرار داد، تلویزیون سامسونگ Q80C است. این مدل هم از تولیدات سال 2023 و از سری 8 سامسونگ بوده و کیفیت تصویر آن 4K می باشد. این مدل هم از پردازشگر تصویر Neural Quantum Processor 4K و تکنولوژی های AI Upscale و Upscaling 4K بهره می برد که توانایی افزایش رزولوشن و کاهش نویز تصاویر را دارد که از این رو می توان گفت که این تلویزیون را برای تماشای فیلم و سریال مناسب کرده اند.

تلویزیون Q80C سامسونگ، دارای تکنولوژی +Quantum HDR بوده و از فرمت های HDR10 و +HDR10 و HLG پشتیبانی می کند که می تواند محتوای HDR را به خوبی نمایش دهد. این محصول به کمک سنسور نور و قابلیت Brightness/Color Detection، نور صفحه نمایش را با توجه به میزان نور محیط و سردی و گرمی رنگ ها تنظیم کرده تا در شرایط نوری مختلف بهترین کیفیت تصویر را تجربه کنید. همچنین، وجود قابلیت Filmmaker Mode در این مدل، فیلم ها را با همان کیفیت اصلی مدنظر سازنده فیلم به شما نمایش می دهد.

سیستم صوتی این تلویزیون شامل 2 بلندگوی 10 واتی و 2 ووفر 10 واتی می شود که در مجموع صدای خروجی 40 واتی را در اختیار کاربر می گذارد. این مدل هم از تکنولوژی های Dolby Digital، Dolby Digital Plus، Dolby AC4 و Dolby Audio پشتیبانی می کند که صدای فراگیر مطلوبی را به تماشاچی ارائه می دهد.

سیستم عامل تلویزیون سامسونگ مدل Q80C، تایزن 7 بوده و 8 گیگابایت حافظه داخلی هم برای آن در نظر گرفته شده است. گیرنده های این مدل نیز از نوع DVB-T2 و DVB-S2 هستند که امکان دریافت شبکه های داخلی و خارجی را بدون نیاز به تهیه گیرنده مجزا فراهم کرده اند. در بخش پورت ها هم، این تلویزیون از 4 پورت HDMI، 2 عدد USB و پورت صدای اپتیکال پشتیبانی می کند. با توجه به تمام این موارد، پس یکی از بهترین تلویزیون های سامسونگ هم Samsung Q80C است.

بهترین تلویزیون های سامسونگ

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران