شیائومی یکی از بزرگترین کمپانی های دنیا است که در زمینه طراحی و ساخت گوشی های هوشمند فعالیت دارد. این برند با تولید گوشی های با کیفیت به یکی از پرطرفدارترین برندها در بین کاربران تبدیل شده است. اما یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران از آن شکایت کرده و به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل هستند، زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی است. در این مقاله به عواملی که سبب سریع خالی شدن باتری گوشی شیائومی می شوند و راه حل های آن می پردازیم.

همچنین، کارشناسان تعمیرات موبایل شیائومی توصیه می کنند که اگر در کنار زود تمام شدن شارژ گوشی شیائومی، متوجه باد کردن باتری شدید، در اسرع وقت نسبت به تعمیر و تعویض باتری گوشی اقدام کنید. 

زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی

دلایل زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی و راه حل های رفع این مشکل

اکنون به برخی از دلایلی که موجب سریع خالی شدن باتری گوشی شیائومی می شوند در زیر اشاره می کنیم.

  • کالیبره نبودن باتری

  • نصب بودن برنامه های پر مصرف روی گوشی

  • نوع استفاده از موبایل

  • شارژ گوشی با آداپتورهای دیگر

  • استفاده از لوازم جانبی غیراصل

  • آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی

  • فعال بودن قابلیت تشخیص چهره

در ادامه، هر یک از این موارد را شرح می هیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک بررسی Region گوشی‌ های شیائومی را در این مقاله ببینید.

کالیبره نبودن باتری و زود تمام شدن باتری گوشی شیائومی

در صورتی که گوشی خود را به تازگی به روزرسانی کرده باشید ممکن است در اثر این امر، نرم افزار و سخت افزار گوشی شما کاملا با هم هماهنگ نشده و باتری آن نیز کالیبره نشده باشد. بنابراین برای جلوگیری از زود خالی شدن باتری موبایل شیائومی بهتر است طبق مراحل زیر باتری گوشی را کالیبره کنید.

  • از گوشی استفاده کنید تا شارژ آن تمام شود.

  • اکنون بدون اینکه موبایل را روشن کنید آن را به شارژ بزنید.

  • بعد از اینکه شارژ گوشی به 100 درصد رسید، آن را از شارژ جدا کنید.

  • حالا گوشی را روشن کرده و یک بار آن را ری استارت کنید.

  • مجددا از گوشی استفاده کنید تا شارژ آن تمام شود.

  • یک بار دیگر بدون اینکه موبایل را روشن کنید آن را به شارژ متصل کنید تا درصد باتری به 100 برسد و بعد گوشی را از برق جدا کنید.

  • تمام! اکنون باتری گوشی شما کالیبره شده است. لازم به ذکر است که کالیبره کردن باتری، یکی از روش های مهم جلوگیری از سریع تمام شدن شارژ گوشی شیائومی است.

نصب بودن برنامه های پر مصرف روی گوشی

برای جلوگیری از زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی، اگر از برنامه ای در موبایل خود استفاده نمی کنید، آن را حذف کنید یا ببندید. چرا که این برنامه ها در پس زمینه ممکن است اجرا شوند و از اینترنت موبایل استفاده کنند. برای جلوگیری از زود خالی شدن شارژ گوشی شیائومی، لازم است که طبق مراحل زیر، برنامه هایی را که مصرف باتری زیادی دارند را غیرفعال یا حذف کنید.

  • به تنظیمات بروید و به بخش Apps وارد شوید.

  • اکنون به قسمت Manage Apps یا مدیریت برنامه ها بروید.

  • مقابل هر برنامه یک گزینه با نام data usage وجود دارد که با کلیک روی آن می توانید میزان شارژی که این برنامه مصرف می کند را مشاهده کرده و با غیرفعال کردن گزینه Background Data، برنامه موردنظر نمی تواند در پس زمینه از اینترنت موبایل استفاده کند و در نتیجه باعث زود خالی شدن باتری موبایل شیائومی نمی شود.

مشاوره آنلاین زودکمکتنظیمات تاچ گوشی شیائومی رو بلدی؟

نوع استفاده از گوشی و تاثیر آن بر سریع تمام شدن شارژ موبایل شیائومی

در برخی مواقع، علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی به دلیل نوع استفاده از دستگاه است. بهتر است بعد از این که کارتان با موبایل تمام شده مواردی مانند وای فای ، هات اسپات ، جی پی اس و موبایل دیتا را خاموش یا غیر فعال کنید چرا که دائم روشن بودن این ویژگی ها باعث خالی شدن سریع باتری گوشی شیائومی می شود.

همچنین سعی کنید هنگامی که موبایل به شارژر وصل است از آن استفاده نکنید. چرا که این کار باعث پایین آمدن عمر مفید باتری شده و شما را با خالی شدن سریع شارژ گوشی شیائومی مواجه می کند.

زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی به علت شارژ گوشی با آداپتورهای دیگر

اگر شما هم از افرادی هستید که برای شارژ موبایل خود از آداپتور دیگران استفاده می کنید، ممکن است با مشکل سریع تمام شدن شارژ گوشی شیائومی رو به رو شده باشید. باید بدانید که هر آداپتوری با توجه به نوع باتری آن گوشی طراحی شده است و آمپر یا ولتاژ بالای یک شارژر دیگر می تواند باعث خرابی آن شود.

لازم به ذکر است، در صورتی هم که قصد تعویض آداپتور دستگاه خود شدید، از روی بدنه شارژر قبلی میزان آمپر و ولتاژ آن را بررسی کرده و آداپتور جدید را مطابق با همین مشخصات خریداری کنید.

استفاده از لوازم جانبی غیراصل

یکی دیگر از دلایل زود خالی شدن شارژ گوشی شیائومی، عدم استفاده از لوازم جانبی اورجینال است. اگر از آداپتور و کابل شارژ بی کیفیت استفاده شود به مرور زمان باتری موبایل آسیب دیده و کارایی خود را از دست می دهد. بنابراین همیشه آداپتور و کابل شارژر گوشی شیائومی خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک بهترین ترفندهای تغییر فونت گوشی شیائومی

زود تمام شدن شارژ گوشی شیائومی به علت آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی

به روز نبودن سیستم عامل هم یکی از عوامل زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی است. معمولا بعد از بروز رسانی باگ ها، ارورها و مشکلات مختلف موبایل تا حد زیادی برطرف شده و در نتیجه عملکرد آن نیز بهبود می یابد. برای آپدیت گوشی شیائومی خود، به روش زیر عمل کنید.

  • از منوی تنظیمات، گزینه About Phone را انتخاب کنید.

  • در صفحه باز شده روی عبارت MUI Version کلیک کنید.

  • اکنون check Updates را بررسی کنید. اگر آپدیت جدیدی برای دستگاه شما آمده باشد باید آن را دانلود کرده و پس از دانلود روی نوتیفیکیشن ارسال شده کلیک کنید تا مراحل نصب و راه اندازی آپدیت جدید سیستم عامل انجام شود.

فعال بودن قابلیت تشخیص چهره

از دیگر دلایل سریع خالی شدن باتری گوشی شیائومی، مربوط به مدل های جدید این برند بوده که دارای قابلیت تشخیص چهره یا همان Face Unlock هستند. این ویژگی ، دوربین گوشی را به طور شبانه روزی فعال نگه می دارد و در نتیجه باعث می شود که شارژ باتری آن خیلی زودتر از حالت معمول تمام شود. پس بهتر است که این قابلیت را غیر فعال کنید.

وجود بدافزارها دلیل خالی شدن باتری گوشی شیائومی

یکی دیگر از دلایل زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی، وجود بدافزارها و یا همان وجود برنامه های ویروس دار درگوشی است. برای رفع این مشکل باید از آنتی‌ویروس قوی استفاده کنید تا بدافزارها را تشخیص داده و از گوشی خود هرچه سریعتر حذف کنید. این بدافزارها باعث می‌شوند که گوشی در حالت استندبای هم مصرف باتری را بالاببرد. بنابراین یکی از راه های تشخیص وجود بدافزار در گوشی وخالی شدن خود به خودی باتری گوشی حتی در حالت بی استفاده میباشد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران