ریجن (Region) به معنای منطقه، است. بخشی در تنظیمات گوشی است که پس از خرید با مشخص کردن مکان، می‌توانید از سرویس‌های مختلف مخصوص منطقه خود استفاده نماید. زمانی که گوشی می‌خرید لازم است تا تنظیمات دستگاه را تغییر دهید و برخی از ویژگی‌ها را فعال نمایید تا تجربه استفاده بهتری از گوشی موبایل خود داشته باشید

در بازار ایران اصولا کاربران از انواع برند موبایل استفاده می کنند که برای تجربه رابط کاربری بهتر باید ریجن گوشی خود را فعال نمایند. یکی از شرکت‌هایی که گوشی‌های هوشمند خود را در ریجن‌های مختلفی عرضه می‌کند شیائومی است. در این مطلب قصد داریم بررسی نماییم که Region گوشی‌های شیائومی چه تفاوتی با هم دارند و آیا اصلا مزیتی را نسبت به یکدیگر ارائه می‌دهند یا خیر.

region در گوشی های شیائومی

Region گوشی‌های شیائومی

ریجن در گوشی شیائومی تنظیماتی است که برخی از ویژگی‌ها و خدمات را بر اساس کشور یا ناحیه‌ انتخابی برای شما فعال یا غیرفعال می‌کند. به عنوان مثال با تغییر Region گوشی‌های شیائومی به هند، می‌توانید از نرم‌افزار تم شیائومی استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد تم ‌های مختلف را برای رابط کاربری MIUI دانلود و اعمال کنید. همچنین برخی از نرم‌ افزارهای پیش‌فرض شیائومی مانند Mi Browser، Mi Music و Mi Video نیز بر اساس نوع انتخابی Region گوشی، محتوای مختلفی را به عنوان تبلیغات نشان می‌دهند.

بعضی از Region گوشی های شیائومی نیز بعضی از ویژگی‌ها یا خدمات را غیرفعال می‌کنند. برای مثال، در برخی از کشورهای اروپایی، قابلیت Face Unlock غیرفعال شده است. همچنین در برخی از کشورهای خاورمیانه، قابلیت Call Recording در گوشی‌های شیائومی غیرفعال است. علاوه بر این، برخی از خدمات فقط در چین قابل دسترس هستند و در سایر کشورها کار نمی‌کنند.

کاربر گرامی در صورت نیاز به تعمیر موبایل با گارانتی و خدمات پذیرش در محل با زود کمک تماس بگیرید.

مشاوره انلاین زودکمک

دلایل عرضه گوشی های شیائومی در ریجن های مختلف

شیائومی یک سازنده چینی گوشی هوشمند است که در زمینه طراحی، تولید و فروش دستگاه‌های تلفن همراه از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ و لپ‌تاپ فعالیت می‌کند. به‌ غیر از طراحی گوشی‌هایی که دارای نرم‌افزارهای بومی‌سازی شده برای مناطق مختلف مانند چین هستند، شیائومی نسخه‌ آنلاک گوشی‌های هوشمند خود را نیز به فروش می‌رساند که به کاربران در سراسر دنیا اجازه می‌دهد با سیم‌کارت هر اپراتوری که دوست دارند از گوشی استفاده کنند.

  • فروش راحت‌تر محصولات

  • توسعه نسخه اندروید را با استفاده از پایگاه کد منبع یکسان

  • عدم دسترسی به مجوزهای ردیابی

  • تغییرات در برنامه های از پیش نصب شده

ریجن موبایل شیائومی

بهترین Region برای گوشی های شیائومی

بهترین ریجن گوشی های شیائومی، کاملاً به نظرات و نیازهای شخصى هرکس متفاوت است و بستگی دارد. اگر می‌خواهید از تمامی ‌ویژگی‌های گوشی خود بدون محدودیت استفاده نمایید، بهترین ریجن گوشی شیائومی (بدون گوگل پلی استور)، ریجن چین است. اما اگر می‌خواهید از برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد کشور خود یا کشورهای دیگر استفاده کنید، می‌توانید ریجن خود را به آن کشور تغییر دهید.

به عنوان مثال، اگر شما در ایران زندگی می‌کنید و می‌خواهید از قابلیت Call Recording استفاده نمایید، می‌توانید ریجن خود را به هند یا سنگاپور تغییر دهید. اما اگر در کشوری مانند هند زندگی می‌کنید و می‌خواهید از قابلیت Face Unlock استفاده کنید، می‌توانید ریجن خود را به سنگاپور تغییر دهید. ریجن آمریکا شیائومی نیز خدمات گوگل پلی را برای گوشی شما فعال می‌کند.

گیف زودکمک

 

 

پیشنهاد سایت: عوض شدن خودکار پس زمینه شیائومی

بهترین Region برای گوشی های شیائومی در ایران

پاسخ به این سؤال که کدام ریجن برای استفاده در ایران بهتر است، به نظرات و نیازهای شخصی شما بستگی دارد. اینکه می‌خواهید از برخى از ویژگى‌های منحصر به فرد کشور خود یا کشورهای دیگر استفاده نمایید، می‌توانید ریجن گوشی شیائومی خود را به آن کشور تغییر دهید. اگر می خواهید بدون درد سر از گوشی استفاده نمایید آن را روی ریجن ایران قرار دهید. ولی اگر می خواهید از امکانات بیشتری استفاده نمایید بهتر است گوشی خود را روی ریجن هند قرار دهید. با این ریجن می توانید از فونت های متنوع روی گوشی استفاده کنید. همچنین ریجن هند ، چین و مکزیک آپدیت ها را زودتر دریافت می کنند.

اما اگر به دنبال دسترسی به برنامه‌ها و سرویس‌های منطقه‌ای هستید، باید ریجن گوشی را بر روی منطقه مورد نظر خود تنظیم کنید. اما اگر به دنبال ثبات و سازگاری بیشتر هستید، بهتر است از ریجن “گلوبال” استفاده نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که طبق گزارش‌های مختلف بسیاری از کاربران، ریجن سنگاپور کمترین محدودیت نرم‌افزاری را دارد؛ اما امکان دارد با انبوهی از تبلیغات با زبانی که نمی‌شناسید رو به رو شوید که آزار دهنده است.

مشاوره آنلاین زودکمکافزایش سرعت تاچ گوشی شیائومی  رو بلدی؟

region موبایل شیائومی

ضرورت تغییر Region گوشی‌های شیائومی

برخی از ریجن‌ها مانند هند می‌توانند مزایای نسبی را به کاربران ارائه دهند. اما متاسفانه هر ریجن ممکن  است باگ‌های خاص خود را داشته باشد. برای مثال، وقتی ریجن گوشی شیائومی شما بر روی آمریکا تنظیم شده باشد بدون هیچ مشکلی از گوشی استفاده می‌کنید. اما وقتی ریجن را به هند تغییر می‌دهید ممکن است به چند قابلیت بیش‌تر دسترسی پیدا کنید اما باید با باگ‌های کوچک و بزرگ و تبلیغات هم کنار بیایید.

همچنین اگر بعد از انتخاب یک ریجن (مانند هند) فونت را تغییر دادید و یا تم جدیدی را انتخاب کردید اما بعد از مدتی پشیمان شدید و خواستید یک فونت یا تم دیگر را انتخاب کنید ممکن است با مشکل مواجه شوید. اگر این اتفاق افتاد کافیست ریجن گوشی را روی یک منطقه که پایداری بالاتری دارد (مانند آمریکا یا انگلیس) قرار دهید.

سپس در بخش تنظیمات گوشی (Settings) بر روی دو گزینه Clear Cache و Clear Data ضربه بزنید و سپس گوشی را ریستارت کنید. بعد از اینکه گوشی بالا آمد، ریجن را مجددا به هند تغییر دهید و فونتی که می‌خواهید را انتخاب کنید. اگر برنامه Themes یا فونت‌ها نمایش داده نشد می‌توانید از یک سرویس تغییر آی‌پی استفاده کنید.

در نهایت ریجن را بر روی یک کشور پایدار مانند آمریکا قرار دهید تا بدون هیچ مشکلی از گوشی استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران