نحوه ضبط تماس گوشی شیائومی

قابلیت ضبط مکالمات تلفنی در گوشی های هوشمند، یکی از ویژگی های کاربردی این دستگاه ها است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در شرایطی قرار بگیرید و بنا به دلایلی، به ضبط مکالمه تلفنی نیاز داشته باشید. در این مقاله به نحوه ضبط تماس گوشی شیائومی می پردازیم.

نحوه ضبط تماس گوشی شیائومی

✅ تعمیرات موبایل شیائومی توسط بهترین کارشناسان

آموزش ضبط تماس گوشی شیائومی

ضبط مکالمات در گوشی شیائومی به شرح زیر است:

ابتدا مطمئن شوید که گوشی به صورت پیش ‌فرض از ضبط مکالمه پشتیبانی می‌کند. برای این منظور، به صورت زیر اقدام کنید:

  • اپلیکیشن تماس یا Phone را در گوشی شیائومی خود باز کنید.

  • سپس در گوشه بالایی سمت راست بر روی آیکون چرخ دنده ضربه بزنید تا به بخش Settings وارد شوید.

  • در این صفحه، به دنبال بخشی تحت عنوان تنظیمات مکالمه یا Call Settings باشید. همچنین در برخی از گوشی ‌های شیائومی ممکن است این بخش تحت عنوان تنظیمات اضافی یا Additional Settings مشخص شده باشد.

  • اکنون باید گزینه‌ ای تحت عنوان Call Recording را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید.

  • در این صفحه برای ضبط مکالمه گوشی شیائومی باید بر روی سوئیچ گزینه Record calls automatically ضربه بزنید تا فعال شود. اگر این امکان وجود نداشت احتمالا ریجن شما از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و باید ریجن دستگاه را تغییر دهید.

✔ روش های بکاپ گرفتن از گوشی شیائومی

  • قابلیت ضبط خودکار مکالمات دو گزینه All numbers و Selected numbers را در دسترس شما قرار می‌ دهد. در حالت اول شما مکالمات انجام شده با تمام شماره‌ ها را ضبط می‌کنید. اما در حالت دوم فقط مکالمات مربوط به شماره ‌هایی که خودتان مشخص می‌کنید ضبط می‌ شود.

  • در صورتی که Selected numbers را انتخاب کنید، به بخشی وارد می‌شود که در آن می‌توانید مشخص کنید که ضبط مکالمات فقط با شماره‌های ناشناس انجام شود و یا لیستی از شماره‌های انتخابی و دلخواه‌ خود را ایجاد کنید.

  • اگر گزینه لیست سفارشی را انتخاب کنید، در صفحه بعدی باید بر روی دکمه Add در قسمت پایینی صفحه نمایش ضربه بزنید و شماره ‌های دلخواه را وارد کنید تا از این به بعد مکالماتی که با آن ها انجام می‌ دهید ضبط شود.

لازم به ذکر است که فقط بر روی رام های خاصی مانند رام چین و اندوزی امکان فعال کردن ضبط مکالمه گوشی شیائومی وجود دارد و در نسخه های گلوبال این قابلیت حذف شده است. در این صورت لازم است که برای تغییر رام گوشی شیائومی خود اقدام کنید. 

مشاوره آنلاین زودکمک

✅  بهترین برنامه های ضبط مکالمه تلفنی در گوشی اندروید

ضبط مکالمه تلفنی در گوشی شیائومی با برنامه Google Phone

ضبط مکالمه موبایل شیائومی از طریق برنامه Google Phone نیز امکان پذیر است. برای این منظور به صورت زیر اقدام کنید:

  • برنامه Google Phone را اجرا کنید.

  • روی آیکون سه نقطه در گوشه بالایی سمت راست صفحه ضربه بزنید و گزینه Settings را انتخاب کنید.

  • حال گزینه Call recording را بزنید. اکنون در این صفحه و در بخش ALWAYS RECORD، به دو گزینه شماره‌ هایی که در لیست مخاطبان شما نیستند و شماره‌ های انتخابی خود دسترسی دارید. اگر گزینه اول را انتخاب کنید، مکالمات با شماره ‌هایی که به عنوان یک مخاطب در گوشی شما ذخیره‌ نشده ‌اند ضبط خواهد شد.

  • در صورت انتخاب گزینه دوم برای ضبط مکالمه در گوشی شیائومی، به صفحه جدیدی هدایت می‌شود که در آن باید شماره‌های دلخواه‌تان را مشخص کنید و سپس گزینه Always record selected numbers را فعال کنید تا از این پس مکالماتی که با این شماره‌ها برقرار می‌کنید ضبط شود.

📱 نحوه ضبط نمایشگر موبایل شیائومی رو اینجا یاد بگیر.

ضبط تماس در گوشی های شیائومی جدید

شیائومی به خاطر قوانین حریم خصوصی این ویژگی را از مدل‌های جدید خود برداشته است. اما اگر به هر دلیلی به این قابلیت نیاز دارید، می‌توانید از اپلیکیشن‌های ضبط مکالمه استفاده کنید. برای مثال، Automatic Call Recorder و Call Recorder Cube ACR دو نمونه از برنامه ضبط تماس در گوشی شیائومی هستند که می ‌توانید از آن ها برای ضبط تماس دریافت ‌های ورودی و خروجی گوشی خود استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران