آموزش نصب رام گلوبال روی گوشی شیائومی

یکی از اقداماتی که کاربران گوشی های شیائومی ممکن است به انجام آن نیاز داشته باشند، نصب رام گلوبال روی گوشی شیائومی است. اما لزوم این اقدام چیست؟ دلیل آن رویکردی است که شرکت چینی سازنده این گوشی ها دارد. کمپانی شیائومی گوشی های خود را با چندین رام مختلف عرضه می کند. این رام ها هر یک متناسب با منطقه و کشوری که گوشی در آن عرضه و استفاده می شود کاربرد دارند و در هر منطقه دسترسی به یک سری قابلیت ها را برای کاربران امکان پذیر می سازد. با توجه به بررسی های کارشناسان تعمیر موبایل شیائومی، گوشی های شیائومی مورد استفاده در ایران با دو رام چین و گلوبال عرضه می شوند.

اگر کاربری از گوشی شیائومی با رام چین استفاده کند، با یک سری محدودیت ها مواجه می شود. این جاست که به نصب رام Global گوشی شیائومی نیاز است تا بتوان با تغییر دادن رام چینی گوشی، فضای کاربری دستگاه را کارامدتر کرد. گفتنی است که رام چین محدودیت هایی اساسی دارد. برای مثال کاربرانی که از گوشی شیائومی با رام چین استفاده می کنند نمی توانند زبان فارسی را روی دستگاه خود نصب کنند یا این که به Google Play دسترسی ندارند. بدون شک این موارد، کار با گوشی را مشکل می کند. در این مواقع، چاره کار نصب رام گلوبال روی موبایل شیائومی است. در این مقاله نحوه نصب رام گلوبال روی گوشی های شیائومی را به صورت مرحله به مرحله آموزش می دهیم.

آموزش نصب رام گلوبال روی گوشی شیائومی

تشخیص رام دستگاه برای نصب رام گلوبال روی گوشی شیائومی

نکته مهم دیگر برای نصب رام گلوبال روی گوشی شیائومی این است که در ابتدا لازم است بفهمید رام نصب شده روی گوشی چیست. برای این منظور چند راهکار وجود دارد. ابتدا بسته بندی محصول است، اگر رام دستگاه گلوبال باشد تمامی اطلاعات آن به انگلیسی نوشته شده است. علاوه بر این دو لوگوی CE و WEEE نیز روی بسته بندی محصول وجود دارد.

از طرفی زبان گوشی های گلوبال هم انگلیسی است، در حالی که اگر رام گوشی چینی باشد، محیط کاربری گوشی نیز به زبان چینی است. در نهایت اگر نتوانید برنامه هایی مانند Google Play را دانلود یا به روزرسانی کنید، این یعنی رام نصب شده روی گوشی چینی است و برای دسترسی به قابلیت های بیشتر به نصب رام گلوبال روی گوشی های شیائومی نیاز است.

📱 روش ضبط مکالمه گوشی شیائومی رو می دونستی؟

مراحل نصب رام گلوبال روی گوشی شیائومی

پس از بیان اهمیت نصب رام گلوبال شیائومی، اکنون مراحل انجام این کار را برای شما شرح می دهیم. این مراحل عبارتند از:

  • فعال سازی قابلیت USB debugging در گوشی

  • دانلود و نصب درایورهای مخصوص گوشی شیائومی

  • آنلاک کردن بوت لودر گوشی شیائومی

  • دانلود و نصب رام سازگار با گوشی شیائومی

در ادامه، هر یک از این مراحل را تشریح می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی چیه؟

فعال سازی قابلیت USB debugging در گوشی

اولین مرحله برای نصب رام گلوبال روی گوشی شیائومی، فعالسازی USB debugging است. برای این منظور، به روش زیر عمل کنید:

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و به بخش About Phone بروید.

  • در این بخش روی گزینه MIUI version هفت بار ضربه بزنید تا پیغامی مبنی بر فعال شدن قابلیت USB debugging در گوشی نمایش داده شود.

  • در منوی تنظیمات گوشی بخش Additional settings را باز کرده و سپس گزینه Developer Option را انتخاب کنید.

  • اکنون می توانید قابلیت USB debugging را در گوشی فعال کنید.

نصب رام Global گوشی شیائومی

📱 نحوه ضبط نمایشگر موبایل شیائومی

دانلود و نصب درایورهای مخصوص گوشی شیائومی

مرحله بعدی نصب رام گلوبال گوشی شیائومی، دانلود و نصب درایورها است. در واقع شما به درایورهای مورد نیاز برای تغییر رام شیائومی به گلوبال نیاز دارید. برای ساده تر کردن کار می توانید دو نرم افزار اختصاصی Mi Flash Tool و Mi PC Suite را دانلود و نصب کرده تا به این ترتیب تمامی درایورهای مورد نیاز برای انجام این فرآیند به کمک این دو برنامه دانلود و نصب شوند. لازم به ذکر است که مطمئن شوید که از جدیدترین نسخه برنامه ها و به دنبال آن درایورها استفاده کنید.

آنلاک کردن بوت لودر گوشی شیائومی

نصب رام گلوبال روی گوشی شیائومی نیازمند آنلاک کردن بوت لودر است. در گوشی های شیائومی مانند سایر کمپانی ها قابلیت بوت لودر به خاطر جلوگیری از بروز مشکلات نرم افزاری و نفوذ ویروس ها و بدافزارهای مخرب غیر فعال است. برای تغییر دادن رام گوشی باید این قابلیت را آنلاک کنید. خود شیائومی یک نرم افزار رسمی به نام Mi Unlock Tool دارد که می توانید با کمک آن این قابلیت را فعال کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک بررسی Region گوشی‌های شیائومی

دانلود و نصب رام سازگار با گوشی شیائومی

بعد از این که تمامی مراحل قبلی و خصوصا آنلاک کردن بوت لودر را به درستی انجام دادید، در مراحل پایانی نصب رام گلوبال روی موبایل شیائومی، باید رام سازگار و مخصوص گوشی خود را دانلود و نصب کنید. در این مرحله هم طبق روش زیر پیش بروید:

  • در سایت شیائومی رام مناسب گوشی خود را پیدا کرده و دانلود کنید. بعد از دانلود فایل، آن را از حالت زیپ خارج کرده و سپس گوشی را خاموش کنید.

  • اکنون وارد حالت Fast Boot شوید و در ادامه گوشی را با یک کابل به سیستم وصل کنید. بعد از آن برنامه Mi Flash tool را اجرا کرده و در برنامه با زدن گزینه select، فایل رام دانلود شده را آپلود کرده و آن را انتخاب کنید.

  • در مرحله بعدی باید روی گزینه Refresh بزنید. با انجام این کار اگر تمامی مراحل قبلی به درستی انجام شده باشد باید نام گوشی شما در لیست برنامه قرار بگیرد و شناسایی شود.

  • حالا برای تغییر رام شیائومی به گلوبال سه گزینه زیر برای شما نمایش داده می شود.

  • گزینه clean all یعنی اطلاعات شما پاک می شود، رام تغییر کرده و بوت لودر گوشی هم قفل نمی شود.

  • گزینه بعدی Save User Data است که اطلاعات را حفظ می کند و رام را تغییر می دهد که البته نمی توان به حفظ داده ها اعتماد کرد.

  • آخرین گزینه که انتخاب آن پیشنهاد نمی شود، گزینه Clean all and lock است، چرا که با انتخاب آن احتمال بریک شدن گوشی زیاد است.

  • در پایان هم با انتخاب گزینه Flash، مراحل تغییر رام انجام شده و اگر همه چیز با موفقیت پیش برود، روی صفحه عبارت Success را مشاهده می کنید.

نصب رام گلوبال شیائومی

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران