تعمیر ویبره موبایل

ویبراتور قطعه ‌ای در سیستم موبایل است که وظیفه ایجاد لرزش را در گوشی دارد. در هنگام بروز مشکل در لرزش گوشی، توصیه می شود که برای تعمیر ویبره موبایل، ابتدا دستگاه را از نظر نرم افزاری و سپس سخت افزاری بررسی کنید، زیرا در برخی مواقع اشکال پیش آمده مربوط به بخش نرم افزاری موبایل می شود. در این مقاله، به بررسی دلایل و علائم خراب شدن ویبره گوشی و راهکارهای رفع این مشکل می پردازیم.

تعمیر ویبره موبایل

ساده ترین روش های تعمیر ویبره موبایل

همانطور که پیشتر گفته شد، مشکلات نرم افزاری نیز می توانند موجب از کار افتادن ویبره موبایل شوند. در این بخش، به عواملی نرم افزاری که موجب خراب شدن ویبره موبایل می شوند و راه حل های رفع این مشکل می پردازیم. این راهکارهای نرم افزاری به شرح زیر هستند:

  • غیرفعال شدن ویبره گوشی در تنظیمات دستگاه

  • آپدیت نبودن سیستم عامل

  • اختلالات نرم افزاری بعد از آپدیت کردن سیستم عامل

  • پر شدن حافظه کش گوشی

در ادامه، به بیان هر یک از این موارد می پردازیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک علت کار نکردن سنسور اثر انگشت موبایل رو می دونستی؟ 

غیرفعال شدن ویبره گوشی در تنظیمات دستگاه

در برخی مواقع، علت کار نکردن ویبره گوشی به دلیل غیرفعال شدن آن در تنظیمات دستگاه است. در زیر نحوه فعال کردن این قابلیت را برای تعمیر ویبره گوشی شرح می دهیم.

فعالسازی ویبره موبایل های اندرویدی

برای فعال کردن ویبره موبایل های اندرویدی، به صورت زیر عمل کنید:

  • به تنظیمات گوشی بروید و به بخش Sound and Vibration وارد شوید.

  • آیتم Vibration While Ringing را چک کنید. در صورتی که این گزینه خاموش بود، لازم است آن را روشن نمایید تا زنگ خوردن دستگاه همراه با لرزش باشد.

  • در این صفحه می ‌توانید ویبره را برای سایر قسمت‌ های موبایل نیز فعال سازید. برای مثال قادر خواهید بود تنظیمات را به نحوی اعمال کنید که لمس گزینه های کیبورد، شماره گیری و… همراه با لرزش باشند.

  • جهت فعال کردن ویبره برای سایر موارد گوشی، گزینه System Sound/Vibration Control را لمس نمایید. سپس آیتم ‌هایی را که می خواهید ویبره برای آن ها فعال گردد، انتخاب کنید.

تعمیرات ویبره موبایل

فعال کردن ویبره گوشی های آیفون

نحوه فعالسازی ویبره گوشی های آیفون نیز به شرح زیر است:

  • در منوی تنظیمات آیفون، به بخش Sounds & Haptics وارد شوید.

  • اکنون آیتم Vibrate on Ring را فعال کنید.

  • برای غیرفعال کردن ویبره نیز گزینه Vibrate on Silent را فعال کنید.  

تعمیر ویبره گوشی

مشاوره آنلاین زودکمک از مدیریت حافظه رم در اندروید چی می دونی؟ 

از کار افتادن ویبره موبایل به علت آپدیت نبودن سیستم عامل  

گاهی خراب شدن ویبره موبایل مربوط به سیستم عامل دستگاه می شود. اگر سیستم عامل تلفن همراه شما خیلی قدیمی باشد، با اختلالات و باگ‌ های فراوانی روبرو خواهید شد. بنابراین باید در اسرع وقت آن را به آخرین نسخه موجود به روز رسانی نمایید.

اختلالات نرم افزاری بعد از آپدیت کردن سیستم عامل

در صورتی که کار نکردن ویبره گوشی به علت اختلالات نرم افزاری بعد از آپدیت سیستم عامل باشد، برای تعمیر ویبره موبایل خود به صورت نرم افزاری، می توانید گوشی را به تنظیمات کارخانه بازنشانی یا به عبارتی آن را ریست فکتوری کنید. لازم به ذکر است که قبل از این اقدام برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات خود از آن ها پشتیبان گیری کنید.

پر شدن حافظه کش گوشی

پر شدن حافظه کش گوشی نیز می تواند یکی دیگر از عوامل از کار افتادن ویبره گوشی باشد.  برای پاک کردن حافظه کش گوشی و تعمیر ویبره موبایل خود با این روش، به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا گوشی را خاموش کنید و سپس دکمه ‌های هوم، پاور و کاهش صدا را به طور همزمان فشار دهید.

  • اکنون چند لحظه منتظر بمانید تا آرم مربوط به شرکت سازنده موبایل ظاهر شود. پس از دیدن لوگو اکنون می ‌توانید دکمه پاور را رها کنید.

  • در منوی نمایش داده شده، گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب کنید. این کار را باید با استفاده از دکمه ‌ولوم انجام دهید، چون در این مرحله تاچ اسکرین صفحه نمایش دستگاه فعال نیست.

  • در مرحله بعد به کمک دکمه‌ های ولوم آیتم Wipe Cache Partition را پیدا کنید. سپس آن را با استفاده از دکمه پاور انتخاب نمایید تا پارتیشن کش گوشی خالی شود.

  • در نهایت هم برای راه‌ اندازی موبایل روی Reboot System Now بزنید.

تعمیرات تخصصی ویبره موبایل

📱 تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل در برندهای مختلف با گارانتی زودکمک

موارد سخت افزاری تعمیر ویبره گوشی

پس از بیان عوامل نرم افزاری که موجب خراب شدن ویبره موبایل می شوند، اکنون به دلایل سخت افزاری بروز این مشکل می پردازیم. این عوامل عبارتند از:

  • وارد شدن ضربات فیزیکی به گوشی

  • نفوذ آب به داخل موبایل

کار نکردن ویبره گوشی به علت وارد شدن ضربه و آسیب های فیزیکی

وارد شدن ضربات شدید و سخت می تواند موجب آسیب دیدن قطعه ویبراتور گوشی شده که موجب از کار افتادن آن و در نهایت تعمیر ویبره موبایل می شود.

نفوذ آب به داخل موبایل و خرابی ویبره گوشی

وارد شدن آب به قطعات داخلی گوشی نیز از دیگر عوامل خراب شدن ویبره موبایل است. در این شرایط نیز لازم است که هر چه سریع تر برای تعمیرات تخصصی موبایل اقدام کرد.

علت از کار افتادن ویبره گوشی سامسونگ

کار نکردن ویبره گوشی سامسونگ نیز می تواند یکی از مشکلات شایع این موبایل ها باشد. عواملی که موجب بروز این مشکل در گوشی های سامسونگ می شوند هم مربوط به همان دلایل نرم افزاری و سخت افزاری می باشد که پیشتر ذکر کردیم.

مشاوره آنلاین زودکمک آموزش آنلاک کردن آیفون رو اینجا ببین 

نحوه تست موتور ویبره گوشی سامسونگ

برای تست ویبره گوشی سامسونگ می توانید از کد #*0#* استفاده کنید. با وارد کردن این کد در گوشی وارد صفحه تست دستگاه می شوید. در این صفحه، با انتخاب گزینه ویبره از صحت عملکرد موتور ویبره گوشی مطلع خواهید شد. در صورت کار نکردن ویبره موبایل، گوشی دچار ایراد سخت افزاری شده که لازم است تعمیر شد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران