سوکت شارژ یکی از بخش های مهم موبایل است که بر اثر استفاده مداوم، نادرست و به مرور زمان می تواند آسیب ببیند. بسیاری از کاربران به نحوه استفاده درست از سوکت شارژ دقت ندارند و همین امر موجب نیاز به تعمیر سوکت شارژ موبایل می شود. حتی یک فرورفتگی جزیی در دندانه های این قطعه، می تواند به شارژ نشدن دستگاه و خاموشی کلی آن ختم شود. بنابراین محافظت از این قطعه و استفاده درست از آن امری بسیار مهم است.

زودکمک، خدمات تعمیرات سوکت شارژ موبایل را به صورت تخصصی و توسط تکنسین های حرفه ای به شما ارائه می دهد. لازم به ذکر است که در صورت غیر قابل تعمیر بودن این قطعه، تعویض سوکت شارژ موبایل توسط کارشناسان تعمیر موبایل زودکمک انجام می شود. در صورتی که شما هم با این مشکل مواجه شده اید، می توانید درخواست تعمیر تخصصی سوکت شارژ موبایل خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید یا با شماره اعلام شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

تعمیر سوکت شارژ موبایل

چه عواملی سبب خراب شدن و تعمیر سوکت شارژ موبایل می شوند؟

در این بخش به عواملی که باعث خراب شدن سوکت شارژ موبایل می شوند اشاره می کنیم. این عوامل عبارتند از:

  • استهلاک گوشی

  • ضربه خوردن گوشی یا سقوط آن از ارتفاع

  • استفاده از شارژرهای نامناسب و غیر اصل

  • اتصال شارژر به گوشی به شکل نادرست

  • استفاده از ابزارهای نوک تیز برای تمیز کردن سوکت شارژ

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیر اسپیکر گوشی سامسونگ با گارانتی معتبر زودکمک. 

علائم نشان دهنده خراب شدن سوکت شارژ گوشی

پس از بیان اهمیت سوکت شارژ در گوشی و عوامل معیوب کننده آن، اکنون به نشانه های خرابی این قطعه که موجب نیاز به تعمیر سوکت شارژ گوشی می شوند را شرح می دهیم. این علائم عبارتند از:

  • قطع و وصل شدن شارژ گوشی

  • کاهش سرعت شارژ

  • فرورفتگی سوکت

  • شل شدن شدن سوکت شارژ

در ادامه هر یک از این موارد را بیان می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

قطع و وصل شدن شارژ و تعمیر سوکت شارژ گوشی

قطع و وصل شدن فرآیند شارژ گوشی می تواند یکی از نشانه های خراب شدن سوکت شارژ موبایل باشد که به تعمیر یا در نهایت تعویض سوکت شارژ گوشی منجر می شود.

کاهش سرعت شارژ

در صورت مشاهده کم شدن سرعت شارژ گوشی، می توانید به خرابی سوکت شارژ شک کنید که می تواند از قطع و وصل شدن فرآیند شارژ نیز به سبب معیوب بودن سوکت شارژ باشد.

مشاوره آنلاین زودکمک علت وصل نشدن OTG به موبایل رو می دونستی؟ 

فرورفتگی سوکت شارژ

از دیگر علائم نشان دهنده خراب بودن سوکت شارژ، فرورفتگی آن است. این مورد از مشکلات رایج است که در اثر اعمال فشار زیاد بر روی سوکت شارژ رخ می دهد. در این صورت نیاز به تعمیر سوکت شارژ موبایل یا تعویض آن وجود دارد.

تعویض سوکت شارژ موبایل

شل شدن شدن سوکت شارژ

این مورد معمولا در اثر اعمال فشار وکشش زیاد هنگام اتصال و جداکردن شارژر از موبایل ایجاد می ‌شود و می ‌تواند عملکرد سوکت را مختل کند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران