بهینه بودن تنظیمات دوربین گوشی شیائومی موجب می شود که عکس های ثبت شده در دوربین حرفه ای تر به نظر برسند و این امر نه تنها عکاسان نیمه حرفه ای را راضی می کند، بلکه کاربرانی که به صورت تفریحی عکاسی می کنند را نیز به وجد می آورد. اگرچه در مدل های جدید گوشی های تلفن همراه تعداد دوربین ها بیشتر شده و کیفیت آنها نیز بالاتر رفته، اما تنظیمات دوربین گوشی های شیائومی تا حدود زیادی مشترک بوده و از همین رو با مطالعه این مقاله خواهید توانست شخصا تغییرات مربوط به تنظیمات دوربین موبایل شیائومی را انجام داده و کیفیت عکس های ثبت شده با آن را بهتر نمایید.

اگرچه برنامه عکاسی که به صورت پیش فرض بر روی دوربین نصب شده بهترین اپلیکیشن عکاسی برای گوشی های شیائومی نیست، اما هنوز هم می توان عکس های چشم نوازی با کمک آن ثبت کرد. در ادامه این مقاله به چگونگی انجام تنظیمات دوربین گوشی در اپلیکیشن عکاسی پیش فرض گوشی شیائومی خواهیم پرداخت.

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی برای منظره یابی

یکی از اولین گزینه های مربوط به تنظیمات دوربین گوشی شیائومی گزینه منظره یاب است. در ابتدای باز کردن برنامه مربوط به دوربین گوشی با منظره یاب مواجه می شوید که چند گزینه مختلف بر روی آن وجود دارد. در صورتی که گوشی را به صورت عمودی در دست بگیرید در پایین و وسط صفحه یک کلید دایره ای بزرگ مشاهده می کنید که دکمه شاتر دوربین است.

در سمت چپ شاتر دکمه ای تعبیه شده که به کمک آن می توانید عکس های قبلی خود را مشاهده کنید. در سمت راست دکمه شاتر نیز یک دکمه قرمز رنگ وجود دارد که با کمک آن می توان حالت عکاسی را به حالت فیلمبرداری تغییر داد. در بالای کلیدهای اصلی سه کلید دیگر نیز وجود دارند که برای تنظیمات دوربین گوشی های شیائومی به کار می روند.

اولین کلید از سمت راست برای تغییر دوربین از سلفی به اصلی و بالعکس استفاده می شود. دکمه وسط برای ورود به منو و تنظیمات دوربین موبایل شیائومی و در نهایت دکمه سمت چپ برای اعمال فیلترهای مختلف پیش از ثبت تصویر به کار می روند. در گوشه بالا و سمت چپ صفحه نیز دکمه مربوط به فلاش را خواهید دید. در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان دارید ، با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر موبایل شیائومی تماس بگیرید.

مشاوره آنلاین زودکمک

بیشتر بخوانیم : نمايندگی شیائومی

سایر تنظیمات دوربین موبایل شیائومی

در این بخش به بررسی دیگر تنظیمات دوربین گوشی شیائومی خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که برخی گزینه های گفته شده ممکن است در برخی مدل ها وجود نداشته باشند. در این بخش سعی شده آن دسته از تنظیمات دوربین گوشی های شیائومی که در مدل های مختلف مشترک هستند توضیح داده شود.

  • کلید HDR :

در تنظیمات دوربین گوشی های شیائومی، کلید HDR که در بالا و گوشه سمت چپ صفحه و در کنار دکمه مربوط به فلاش تعبیه شده زمانی به کار می آید که صحنه ای که قصد عکاسی از آن را دارید دارای قسمت های روشن و تاریک باشد. این دکمه موجب می شود که جزئیات قسمت های تاریک عکس ثبت شود و در عین حال بخش های روشن بیش از حد روشن نشوند. در این حالت جزئیات موجود در سایه ثبت می شوند اما شما هاله نورانی در عکس ذخیره شده مشاهده نخواهید کرد.

  • عکاسی پانوراما : 

در صورتی که قصد دارید یک تصویر عریض از منظره رو به روی خود ثبت کنید به گونه ای که زاویه ثبت شده در عکس از حالت عادی بیشتر باشد باید تنظیمات دوربین موبایل شیائومی مربوط به ثبت تصویر پانوراما را فعال کنید. برای فعال کردن این بخش کافی است از قسمت تنظیمات اپلیکیشن عکاسی بر روی گزینه panorama کلیک کنید.

  • عکاسی با تایمر :

در تنظیمات دوربین گوشی شیائومی گزینه ای نیز برای عکاسی در حالت تایمر تعبیه شده است. این گزینه که با عنوان timer در منو قابل مشاهده است به کاربر امکان می دهد که یکی از زمان های 3، 5 یا 10 ثانیه را جهت تایمر انتخاب کند.

  • تنظیمات مربوط به صدا:

حتما متوجه شده اید که در هنگام عکاسی با دوربین گوشی، صدای شاتر همانند زمان عکاسی با دوربین عکسبرداری به گوش می رسد. برای خاموش کردن صدای شاتر می توانید به بخش تنظیمات دوربین رفته و از قسمت camera sound صدای شاتر را قطع کنید.

  • عکاسی manual :

این منو شبیه به منوی موجود در دوربین های عکاسی است. با استفاده از این دکمه کاربر می تواند به صورت دستی وایت بالانس و ایزو را پیش از ثبت عکس تنظیم کند. در گوشی های گران تر این برند حتی امکان تنظیم سرعت شاتر و چند مورد دیگر نیز در این بخش فراهم شده است.

  • حالت beauty :

امکانات این گزینه بیشتر در زمان عکاسی پرتره به کار می آید. در عکس هایی که در حالت beauty گرفته می شوند پوست صورت سوژه تقویت شده و شفاف تر به نظر خواهد رسید.

  • گزینه straighten :

این گزینه برای مواقعی است که کاربر قصد دارد عکسی ثبت کند که منظره در آن به صورت کاملا صاف ثبت شود. بدین منظور می توانید گزینه straighten را در تنظیمات دوربین گوشی شیائومی پیدا کرده و آن را فعال کنید. در این حالت یک جدول بر روی صفحه ظاهر می شود که می توان با کمک آن از صاف بودن دوربین و منظره اطمینان حاصل کرد.

  • HHT :

در صورتی که می خواهید از مناظر با نور کم عکس های با کیفیتی ثبت کنید این گزینه به کمک شما خواهد آمد. HHT مخفف Handheld twilight است و عملکرد آن بدین صورت است که با ترکیب چند عکس از منظره، یک عکس با کیفیت در گوشی ذخیره می کند.

  • حالت صحنه :

حالت صحنه یا scene یکی از تنظیمات دوربین موبایل شیائومی است که چندین حالت پیش فرض را برای صحنه در اختیار کاربر می دهد. با انتخاب هر یک از این گزینه ها دوربین به صورت خودکار تغییرات کوچکی را در تصویر ایجاد می کند.

  • Tilt-Shift :

این مورد از تنظیمات دوربین گوشی های شیائومی زمانی به کار می آید که کاربر قصد داشته باشد بخشی از صحنه را در عکس تار کند. در این بخش کاربر می تواند قسمت مورد نظر خود را انتخاب کرده و بقیه قسمت های عکس را تار کند.

  • حالت Pro :  

با استفاده از حالت Pro یا حرفه ‌ای، می توان به صورت حرفه ‌ای عکاسی و فاکتورهای مختلف عکس را به صورت دستی تنظیم کرد. این حالت تنها در صورتی کاربرد خواهد داشت که به بخش‌ های مختلف یک عکس آشنایی داشته باشید و بتوانید به صورت دستی نور و کنتراست و فوکوس و ISO و دیگر موارد را تنظیم کنید.

  • حالت Portrait

در حالت پرتره دوربین سوژه را از پس زمینه تشخیص داده و اقدام به جدا کردن آن می‌کند. در ادامه پس زمینه حالت مات می گیرد و به این شکل سوژه بسیار بهتر و بیشتر به چشم می‌آید و عکس حالت بسیار جذاب و حرفه‌ای به خود می‌گیرد.

  • حالت Night

در هنگام شب و وقتی که هوا تاریک است، به دلیل افت نور کیفیت تصاویر کاهش پیدا کرده و جزئیات به طور محسوسی کاهش می ‌یابد. برای بهتر شدن عکاسی در شب با گوشی شیائومی می‌ توان از حالت شب یا Night استفاده کرد. حالت شب باعث بهبود محدوده دینامیکی عکس و طبیعی‌ تر شدن رنگ‌ ها می شود.

  • حالت Supermoon

اگر از علاقه مندان به عکاسی از ماه هستید، می توانید از حالت Supermoon استفاده کنید. این حالت برای عکاسی از ماه بهینه شده است و کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن بتوانید از ماه عکس برداری کنید.

  • حالت Multicam

همان طور که از اسم این حالت مشخص است، Multicam به شما این امکان را می ‌دهد تا به صورت همزمان با دو یا حتی چند دوربین خود عکس یا فیلم ضبط کنید. این قابلیت جذاب می ‌تواند کاربرد زیادی داشته باشد.

تغییر محل ذخیره سازی عکس ها

یکی از بخش های دیگری که در تنظیمات دوربین گوشی شیائومی برای کاربران مهیا شده امکان تغییر محل ذخیره سازی عکس ها است. بسیاری از مواقع محل ذخیره سازی به صورت پیش فرض بر روی حافظه دستگاه تنظیم شده است که این مساله می تواند مشکلاتی را برای برخی کاربران به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال در صورتی که حافظه داخلی گوشی کم باشد امکان ذخیره کردن عکس های زیادی وجود نخواهد داشت. برای تغییر محل ذخیره سازی کافی است اپلیکیشن مربوط به دوربین را باز کرده و به قسمت تنظیمات دوربین موبایل شیائومی بروید. در صورتی که کارت حافظه خارجی بر روی گوشی دارید و علاقه دارید که عکس ها بر روی آن ذخیره شوند گزینه save to SD card را فعال کرده و در غیر این صورت آن را غیرفعال کنید.

تنظیمات دوربین گوشی های شیائومی برای فیلمبرداری

برای تغییر وضعیت عکاسی به فیلمبرداری می توانید از دکمه قرمز رنگ سمت راست دکمه شاتر استفاده کنید. تنظیمات دوربین گوشی شیائومی در حالت فیلمبرداری اندکی با حالت عکاسی تفاوت دارد. به عنوان مثال در صورتی که بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید با گزینه هایی مواجه می شوید که برای تغییر کیفیت ویدیو و همچنین مدت ویدیوهای timelapse به کار می روند.

توجه داشته باشید در صورتی که گوشی شما جزو مدل های میان رده شیائومی باشد ممکن است در کیفیت full HD از حرکت آهسته پشتیبانی نکند. در این مدل گوشی ها حرکت آهسته تنها در ویدیوهای با کیفیت HD پشتیبانی می شود و با دستکاری تنظیمات دوربین موبایل شیائومی نمی توان این مساله را تغییر داد.

عکسبرداری در حین ضبط فیلم

یکی از تکنیک هایی که می توانید در هنگام فیلمبرداری استفاده کنید عکس برداری از صحنه ای است که در حال ضبط ویدیو از آن هستید. برخی ممکن است روش قدیمی گرفتن اسکرین شات از صفحه پخش فیلم را به کار برند، اما روشی که در ادامه گفته می شود بسیار ساده تر است. برای عکسبرداری حین ضبط فیلم کافی است زمانی که در حال فیلمبرداری هستید دکمه stop را فشار دهید.

در این حالت از فریم ویدیو یک عکس گرفته می شود. اگرچه این عکس ممکن است کیفیت بالایی نداشته باشد اما می تواند بسیار کارآمد بوده و سختی استفاده از روش های قدیمی را کم کند. در صورتی که این قابلیت را در تنظیمات دوربین گوشی شیائومی خود مشاهده نمی کنید نگران نباشید زیرا فعال کردن آن بسیار ساده است. بدین منظور کافی است به بخش تنظیمات یا همان settings رفته و گزینه image capture while recording را انتخاب نمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران