طبق تعریف استاندارد صفحه نمایش گوشی ها از سه قسمت تشکیل شده است. گوریلا گلس که حکم گلس پوششی را دارد، صفحه لمسی یا دیجیتایزر و صفحه نمایشگر. پس به یاد داشته باشید حتی اگر هیچ محافظ صفحه نمایشی نصب نکرده باشید یک گلس پوششی مستحکم به طور پیش فرض از طرف سازنده روی نمایشگر دستگاه شما قرار گرفته است. آسیب دیدن هرکدام از این سه لایه تعریف متفاوتی از میزان خسارت را بیان می کنند. بنابراین زمانیکه صفحه نمایشگر گوشی دچار ترک و شکستگی می شود باید بررسی شود که آیا فقط صفحه خارجی آسیب دیده یا صفحه لمسی و پنل نمایشگر نیز دچار آسیب شده است یا خیر. تعمیر گلس موبایل شیائومی تقریبا امکان پذیر نیست! در واقع آسیب دیدگی گلس ال سی دی به این شکل است که این قطعه می شکند. بنابراین عملا نمی توان آن را تعمیر کرد. البته اگر تاچ کار نکند و منشأ آن مشکلات نرم افزاری و تنظیمات و ... باشد، می توان بدون نیاز به تعویض گلس، تاچ را ترمیم کرد. روش هایی همچون استفاده از خمیردندان هم برای رفع خط و خش روی نمایشگر و گلس وجود دارد. اما تکنسین های تعمیر موبایل شیائومی، با این روش ها موافق نبوده و حتی آنها را باعث ایجاد آسیب دیدگی های جدی تر روی صفحه گوشی می دانند.

ثبت سفارش آنلاین تعویض گلس موبایل شیائومی

برای تعویض گلس موبایل شیائومی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعویض گلس موبایل شیائومی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، گلس موبایل شیائومی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات موبایل، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

نحوه تعویض گلس موبایل شیائومی بدون دستگاه

در صورتی که شیشه محافظ صفحه موبایل یا همان گلس آسیب ببیند و دچار شکستگی یا ترک شود، پروسه تعویض گلس و حتی تعمیر موبایل شیائومی توسط تعمیرکار انجام می شود. در مرحله اول باید محافظ آسیب دیده جدا شود . راه های مختلفی برای جدا کردن گلس محافظ از صفحه نمایش وجود دارد. پیش از اقدام برای تعویض شیشه صفحه نمایش گوشی محافظ صفحه نمایش لازم است ابتدا یک سشوار یا هیتر با درجه پایین به مدت 15 ثانیه جلوی محافظ صفحه نمایش بگیرید تا اندکی گرم شود تا چسب به کار رفته برای تثبیت گلس کمی نرم شود . توجه کنید که نگهداشتن سشوار به مدت طولانی و یا با دمای بیشتر موجب آسیب به صفحه نمایش می شود. پس از آن به آرامی گلس جدا شده و چسب اتصال دهنده قبلی نیز باید با استفاده از حلال پاکسازی شود , چسب جدید به محل اتصال زده شده و گلس جدید به دقت و بدون وجود حباب جایگذاری شود.

تعویض گلس موبایل شیائومی

شیوه تعویض گلس موبایل شیائومی با استفاده از دستگاه

تعمیر گلس موبایل شیائومی می تواند ریسک هایی نیز در پی داشته باشد به خصوص برای گوشی های پرچمدار با ساختار نمایشگر پیچیده و میزان حساسیت بالا ، چرا که در این گوشی ها در صورت ارتکاب خطا توسط کاربر عادی حین انجام پروسه خسارات سنگینی به دستگاه وارد خواهد شد .  در زود کمک و در واحد تخصصی تعمیر موبایل شیائومی قبل از اقدام برای تعویض نمایشگر میزان سلامت نمایشگر و تاچ آن مورد بررسی تخصصی قرار می گیرد. در این مرکز  عملیات جدا سازی و تعویض گلس با استفاده از دستگاه مخصوصی بنام سپراتور انجام می شود. دمای سطح سپراتور(جداکننده) با توجه به نوع نمایشگر بین 75 تا 100 درجه سانتی گراد متغیر است.

جدا کردن گلس آسیب دیده

 در مرحله اول باید گلس آسیب دیده از روی نمایشگر جدا شود. روش انجام این جدا سازی باز هم به نوع نمایشگر گوشی بستگی دارد. بدین صورت که در گوشی هایی که دارای نمایشگر مسطح هستند عمل جداسازی باید با دستگاه سپراتور(جدا کننده) و سیم فولادی نازکی انجام شود درحالیکه گلس گوشی های دارای نمایشگر منحنی (edge)  باید در دستگاه فریز در دمایی حدود منفی 190 درجه سانتی گراد جدا شود.

پاک کردن و تجدید چسب OCA گلس موبایل شیائومی

 مرحله سوم در تعویض گلس موبایل شیائومی از بین بردن آثار چسب بین گلس قدیمی و نمایشگر و نصب چسب OCA بر روی گلس جدید است. چسب OCA مانند چسب دوطرفه است اما دارای کیفیت و شفافیت بیشتری است که بین گلس جدید و نمایشگر قرار می گیرد. در این مرحله برای تمیز کردن نمایشگر از حلال مناسب استفاده می شود که بعنوان حلال چسب نمایشگر شناخته می شود.

شیوه تعویض گلس موبایل شیائومی با استفاده از دستگاه

نصب گلس موبایل شیائومی

مرحله چهارم نصب گلس جدید بر روی نمایشگر است که این کار با استفاده از دستگاه لمینیتور انجام می شود که به منظور پرس کردن گلس بر روی نمایشگر مورد استفاده قرار می گیرد. اجزای تشکیل دهنده دستگاه لمینیتور عبارتند از؛ یک اتاقک کوچک، المنت، صفحه مسطح فلزی، پمپ وکیوم و پمپ باد. پروسه انجام کار بدین صورت است که ابتدا قبل از انجام پرس با استفاده از پمپ هوای اتاقک خالی شده و به درجه خلاء می رسد. سپس با استفاده از صفحه فلزی مسطح و گرمی که دارای دمای حدود 50 درجه سانتی گراد است و توسط فشار باد که براساس نوع نمایشگر تنظیم می شود عمل پرس انجام می گیرد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعویض گلس موبایل شیائومی با کارشناسان نمایندگی شیائومی درارتباط باشید.

هواگیری گلس موبایل شیائومی

در مرحله پنجم از پروسه تعویض گلس موبایل شیائومی نمایشگر باید در دستگاه حباب گیر قرار گیرد. این دستگاه یک حفاظ استوانه ایِ فلزی، یک المنت، پمپ باد و شیر برقی برای ورود و خروج باد دارد. هنگام روشن نمودن دستگاه داخل استوانه فلزی به میزان 5 تا 8 کیلو پاسکال بر سانتی متر مربع از فشار باد پر می شود و بعد از پر شدن باد 5 تا 9 دقیقه زمان لازم است تا حباب بین چسب OCA و نمایشگر از بین برود. آخرین مرحله تعویض گلس گوشی شیائومی نصب آن است. برای انجام این مرحله گلس روی نمایشگر نمایشگر از چسب های مایع مخصوصی استفاده می شود تا نمایشگر روی قاب گوشی قرار گیرد.

هزینه تعویض گلس موبایل شیائومی در نمایندگی موبایل شیائومی

همانگونه که در بالا اشاره شد آسیب به صفحه نمایش گوشی دارای درجات متفاوتی است. به همین دلیل در صورتی که تاچ و نمایشگر گوشی آسیب ببینید کاربر باید متحمل هزینه های بیشتری شود. به عبارت دیگر هزینه تعویض محافظ گوشی از گوریلا گلس به مراتب کمتر است و ا­لبته به یاد داشته باشید که هزینه تعویض گلس خود گوشی نیز از تمام قطعات صفحه نمایش از جمله صفحه لمسی و نمایشگر هم کمتر است. هزینه تعویض تاچ و نمایشگر در بازه قیمتی متفاوتی قرار دارد و برای گوشی های مختلف متفاوت است اما بطور متوسط هزینه تعمیر گلس موبایل شیائومی از مبلغ 300 هزار تومان شروع شده و برای گوشی های پرچمدار و مدرن به قیمت های میلیونی نیز خواهد رسید.

زمان مورد نیاز جهت تعمیر گلس موبایل شیائومی

همانطور که شرح داده شد تعویض گلس گوشی دارای حساسیت بالایی است. بنابراین انجام این پروسه به طور بی نقص و کامل زمانبر است . برای کاهش میزان خطا و حفظ کیفیت از دستگاه های پیشرفته تخصصی برای انجام اینکار استفاده می شود که دقت عمل در طول انجام کار را افزایش داده و با اختصاص زمان مناسب پروسه جدا کردن گلس نمایشگر، نصب گلس جدید و حباب گیری را انجام می دهند. اگر شما نیز قصد تعویض گلس نمایشگر گوشی خود را دارید صبور باشید تا پروسه تعویض گلس موبایل شیائومی به درستی انجام شود چرا که هرگونه عجله و بی دقتی در این پروسه میتواند آسیب های غیرقابل جبرانی به تاچ و نمایشگر دستگاه وارد کند.

زود کمک با تعمیر گوشی شیائومی POCO X3 Pro  به صورت تخصصی موجب رضایت بسیاری از کاربران این برند شده است.

محافظ جانبی موبایل شیائومی

برخی از کاربران برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب به صفحه نمایش علاوه بر گوریلا گلس از گلس محافظ دیگری که توسط کمپانی های تولید لوازم جانبی ارائه شده هم استفاده می کنند. در این صورت با افتادن گوشی احتمال افتادن لکه روی صفحه نمایش و وقوع شکستگی های شدید و خرابی گلس موبایل شیائومی کاهش پیدا می کند چرا که در صورت وقوع چنین اتفاقی تنها گلس محافظ آسیب دیده و به تبع آن هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت.

تعمیر تاچ ال سی دی گوشی شیائومی

وقتی تاچ گوشی از کار می افتد و ایراد نرم افزاری در کار نیست، باید تاچ ال سی دی را مشترکا ترمیم یا تعویض کرد. تاچ یکی از بخش های نمایشگر است و به همین دلیل تعمیر تاچ ال سی دی گوشی شیائومی باهم انجام می شود. به دلایل مختلفی همچون فشار آمدن به گوشی، شکستن صفحه نمایش یا آبخوردگی این قطعه، ممکن است تاچ از کار بیفتد. تکنسین های تعمیر موبایل شیائومی در زودکمک، اول مطمئن می شوند که مشکل نرم افزاری وجود ندارد. پس از آن تاچ و ال سی دی گوشی را ترمیم کرده و یا در صورت نیاز، تعویض می کنند. البته اگر نمایشگر شکسته باشد، اساسا نمی توان تاچ را ترمیم کرد و راهی جز تعویض ال سی دی گوشی شیائومی وجود ندارد.

تعمیر تاچ ال سی دی گوشی شیائومی

تعمیر هارد موبایل xiaomi

یکی از اقدامات تخصصی که تیم تعمیرات موبایل شیائومی برای برطرف کردن مشکلات این دستگاه انجام می دهند، تعمیر هارد است. زمانی که گوشی مدام خاموش می شود، هنگام راه اندازی روی لوگو می ماند، اطلاعات آن پاک نمی شوند یا مدام هنگ می کند، احتمالا هارد آن آسیب دیده است. البته زودکمک به فکر دیتاهای شما هم هست و پس از تعمیر هارد موبایل شیائومی، اقدامات لازم برای بازیابی اطلاعات هم انجام می شوند.

تعمیر برد موبایل شیائومی

اگر برد گوشی شما آسیب دیده یا درست کار نکند، مشکلات بسیاری ایجاد می شود. ممکن است ال سی دی درست کار نکند، آنتن دهی ضعیف باشد، گوشی شارژ نشود، دوربین کار نکند و بسیاری مشکلات دیگر. به این دلیل که کانکتور قطعات و اجزای مهم گوشی روی برد قرار گرفته است و مین برد، به نوعی تمام عملکردهای موبایل را تحت کنترل خود دارد. اگر برای رفع ایراد عملکرد موبایل شیائومی نیاز به تعمیر برد برد موبایل شیائومی باشد، اجزای این قطعه شامل مقاومت ها، خازن ها و ... بررسی شده و تعویض می گردند. در صورت سوختن برد هم این قطعه تعویض می شود تا عملکرد گوشی به حالت عادی بازگردد.

تعویض گلس گوشی شیائومی در زود کمک

در پایان باید گفت پروسه تعویض گلس موبایل شیائومی ممکن است ساده به نظر برسد اما به یاد داشته باشید که وقوع خطا حین انجام این پروسه می تواند طیف مختلفی از مشکلات از حبس حباب زیر گلس  تا آسیب به تاچ و نمایشگر دستگاه را به همراه داشته باشید ، به همین دلیل توصیه می شود برای تعمیر گلس موبایل شیائومی خود با کارشناسان تعمیرات تخصصی موبایل در مرکز زود کمک تماس حاصل فرمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/11/16-11:59

درود بر شما علی قاسمی عزیز

بله موجود است برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با شماره 1662 تماس بگیرید.

علی قاسمی
1402/06/09-23:11

گلس تعمیراتی شیایومی ۱۲ پرو موجود دارید؟؟و تعویضش رو انجام میدید؟؟

زودکمک
1401/11/25-11:35

درود برشما کاربر گرامی

برای اطلاعات بیشتر از هزینه های خدمات با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

علیرضا قربانی پور
1401/11/25-06:34

سلام در رابطه با هزینه تعویض گلس فنی راهنمایی بفرمایید تاچ سالم پدر حال استفاده شیونی پرومکس4. متشکرم