انتخاب بهترین دمای شستن لباس در لباسشویی یکی از موارد مهمی است که باید هنگام استفاده از ماشین لباسشویی و شستن لباس رعایت کنید؛چرا که رعایت این نکته باعث می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی شده و عمر ماشین لباسشویی نیز بیشتر شود. در ادامه این مطلب که توسط تیم تخصصی واحد تعمیرات ماشین لباسشویی زودکمک تهیه شده با ما همراه باشید تا با بهترین دمای آب برای شست و شوی لباس های خود آشنا شوید.

بهترین دمای آب برای شست و شوی لباس

قبل از اینکه بهترین دما برای شست و شوی لباس در لباسشویی را به شما بگوییم،بهتر است بدانید که اگر از این دماها برای شست و شوی لباس های خود در ماشین استفاده نکنید،الیاف لباس های شما پس از مدت کوتاهی از بین می رود.همچنین برای انتخاب درست دمای آب برای شست و شوی لباس در ماشین باید به مواردی از جمله:رنگ لباس، جنس لباس، برچسب روی لباس، نوع لکه ی روی لباس، میزان کثیفی لباس، نوع ماده ی شوینده و طریقه کارکرد ماشین لباسشویی خود توجه کنید.

بهترین دمای آب برای شست و شوی لباس در لباسشویی معمولا دمای 40 درجه سانتی گراد است زیرا این دما برای شستن لباس هایی است که در طول روز از آنها استفاده می کنید؛اما این دما مطلقا برای تمامی لباس ها و جنس آنها ایده آل نبوده و برای داشتن اطلاعات دقیق از دمای شست و شوی لباس توسط لباسشویی به ادامه ی این مطلب توجه فرمایید.

بیشتر بخوانید: دلایل اصلی نشت آب از لباسشویی چیست؟

بهترین دمای آب برای شستن لباس در لباسشویی

انواع دمای آب برای شست و شوی لباس در لباسشویی

آب سرد(یعنی دمای آب از 10 تا 30 درجه سانتی گراد باشد):

آب سرد در لباسشویی برای شست و شوی لباس هایی مناسب است که دارای الیاف ظریف،حساس هستند.در این دما هنگام شست و شو آسیبی به الیاف لباس شما وارد نشده و لباس دچار دفرمگی و تغییر حالت نمی شود.

آب ولرم(یعنی دمای آب از 30 تا 40 درجه سانتی گراد باشد):

آب ولرم یا آب با دمای متوسط یک دمای پرکاربرد برای شست و شوی لباس در لباسشویی است.این دما برای لباس هایی که دارای الیاف خیلی حساس نیستند مناسب است و همچنین اگر برای خشک کردن این لباس از دور متوسط خشک کن ماشین لباسشویی استفاده شود میزان چروکی بعد از خشک شدن در لباس کمتر می شود.

مشاوره آنلاین زودکمکزمان مناسب شستشو در لباسشویی رو بلدی؟

آب نسبتا داغ(یعنی دمای آب از 50 تا 60 درجه سانتی گراد باشد)

آب خیلی داغ(یعنی دمای آب بالای 60 درجه سانتی گراد باشد)

معمولا از آب نسبتا داغ و خیلی داغ برای شست و شوی لباس های با کثیفی زیاد استفاده می شود.اما برای استفاده از میزان دقیق داغی آب حتما باید به جنس الیاف لباس توجه کنید،چرا که ممکن است دمای زیاد آب برای الیاف لباس شما مناسب نبوده و باعث خراب شدن ساختار لباس شما شود. به شما پیشنهاد میکنیم مطالعه مقاله تمیز نشدن لباس ‌ها در ماشین لباسشویی را از دست ندهید.

نکاتی که باید پیش از شست و شوی لباس در لباسشویی به آن توجه کنیم

همانطور که در بالاتر هم گفته شد برای شستن لباس در لباسشویی باید به مواردی مانند:طریقه ی کارد لباسشویی،برچسب روی لباس،شوینده مورد استفاده برای شست و شو و لکه ی روی لباس نیز توجه کنید، اما چه نکاتی هستند که در این موارد باید به آنها توجه کرد،در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید:

طریقه ی کارکرد لباسشویی

در این مورد باید حتما به برند ماشین لباسشویی خود توجه کنید. به بعضی از ماشین ها برای شست و شوی لباس باید یک برنامه ی شست و شو بدهید که با دادن این برنامه به طور اوتومات ماشین خودش دمای مناسب شست و شوی لباس را انتخاب می کند. گاهی در حین دادن این برنامه یا از همان ابتدا باید میزان دمایی که می خواهید برای شست و شوی لباس از آن استفاده کنید را به ماشین داده و سپس عمل شستن را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش جرم گیری لباسشویی ، راهکارهای مفید دفع آلودگی و جرم از لباسشویی

بهترین دمای شست و شوی لباس در لباسشویی

برچسب روی لباس

قبل از اینکه بخواهید دما یا برنامه ی شست و شوی لباس را به ماشین لباسشویی بدهید باید به لیبل یا برچسب روی لباس که حاوی راهنما برای شست و شوی لباس شما است،توجه کنید.

شوینده مورد استفاده

حتما قبل از اینکه اقدام به شستن لباس خود در ماشین لباسشویی کنید به راهنمای استفاده از ماده ی شوینده لباس توجه کنید،زیرا برخی از مواد شوینده در آب سرد و ولرم بهتر عمل می کنند و برخی از مواد شوینده در آب نسبتا داغ و داغ بهتر عمل می کنند.

نوع لکه ی روی لباس

قبل از شست و شوی لباس در لباسشویی حتما به نوع لکه ی روی لباس توجه کنید، گاهی بیشتر لکه ی روی لباس را می توان به وسیله ی دست و بدون استفاده از آب از بین برد.همچنین بعضی از لکه ها با آب سرد و بعضی دیگر با آب ولرم یا داغ از بین می روند. پس اگر بدون توجه به نوع لکه، لباس را درون آب با دمای نامناسب قرار دهیم نه تنها لکه ی آن تمیز نمی شود بلکه الیاف لباس نیز از بین می رود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران