تراز کردن ماشین لباسشویی از لرزش و تکان بیش از حد آن جلوگیری می کند، از طرف دیگر مانع عقب و جلو رفتن و برخورد دستگاه به دیوار می شود. ارتعاشات غیر طبیعی لباسشویی نه تنها سر و صدای زیادی ایجاد می کند، بلکه خراب شدن آن را نیز به دنبال دارد. در ضمن ممکن است که حرکت دستگاه به سایر وسایل کنار آن و همچنین دیوار صدمه برساند. در این مقاله یاد می گیرد که چطور تراز کردن لباسشویی را انجام دهید و از لرزش آن جلوگیری نمایید.‌

ثبت درخواست آنلایتن تعمیرات لباسشویی

مراحل تراز کردن ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما بیش از حد لرزش دارد، می توانید این مشکل را بدون استفاده از ابزارهای تخصصی رفع کنید. لباسشویی های امروزی مجهز به پایه‌ های جلویی قابل تنظیم به همراه مهره قفل هستند. پس از طریق تنظیم ارتفاع هرکدام از پایه ها امکان هم سطح کردن آن ها وجود دارد. مراحل زیر را برای تراز کردن ماشین لباسشویی انجام دهید. در صورت نیاز به تعمیرات تخصصی با نمایندگی تعمیر لباسشویی زودکمک تماس بگیرید.

گام اول

از تراز بودن لباسشویی اطمینان حاصل کنید

برای این که بدانید آیا واقعا وسیله هم سطح با زمین است یا نه، می توانید از نرم افزارهای مخصوص یا ابزارهای نجاری کمک بگیرید. اپلیکیشن ویژه این کار را روی موبایل خود نصب نمایید و از طریق آن تراز بودن دستگاه را بسنجید.

همچنین با گذاشتن ابزار نجاری روی بدنه لباسشویی و چک کردن حباب درون لوله آن می توانید هم سطح بودن وسیله با زمین را مورد بررسی قرار دهید. اگر حباب ابزار در مرکز لوله قرار نگیرد، نشان می دهد که ماشین لباسشویی تراز نیست و باید آن را طبق مراحل زیر تنظیم کنید.

تراز کردن ماشین لباسشویی

گام دوم

ضامن قفل پایه های لباسشویی را باز نمایید

کارخانجات سازنده برای اغلب دستگاه های تولیدی خود دو پایه را در قسمت جلوی آن تعبیه می کنند که از طریق پیچ های مخصوص قابلیت تنظیم دارند. به گونه ای که می توانید آن ها را به راحتی بالا و پایین ببرید، البته لازم است که از قبل ضامن پایه ها باز شوند.

⚠   تعمیر لباسشویی سامسونگ

گام سوم

پایه های قسمت جلویی را تنظیم کنید

مرحله بعدی در تراز کردن ماشین لباسشویی، تنظیم پایه های قسمت جلویی است. هرچه فاصله لباسشویی با زمین کمتر باشد، ارتعاشات آن نیز به همان نسبت کاهش می یابد. بنابراین در این گام باید وسیله را طوری تنظیم کنید که در نزدیکی سطح زمین قرار گیرد. این کار را ابتدا از طریق پیچ نمودن یکی از پایه های بخش جلویی و سپس تراز کردن سایر پایه ها انجام دهید. پس از آن ابزار نجاری را روی دستگاه بگذارید و ببینید که حباب در مرکز لوله مشاهده می شود یا خیر؟

تراز کردن ماشین لباسشویی

گام چهارم

پایه های عقبی را چک کنید

طراحی لباسشویی های امروزی طوری است که با تنظیم کردن پایه های جلویی، به طور اتوماتیک تنظیم پایه های عقبی نیز انجام می پذیرد. در این مرحله به کمک یک شخص دیگر نیاز دارید، به این صورت که دستگاه را از جهت چپ به سمت راست تراز نمایید و سپس به کمک نفر دیگر آن را از عقب به جلو خم کنید. میزان خم شدن باید به گونه ای باشد که پایه های عقبی حدود ۵ سانتی متر از سطح زمین فاصله خود را حفظ نمایند.

اکنون می توانید ماشین لباسشویی را روی زمین بگذارید. در این حالت پایه های عقبی به طور کاملا اتوماتیک تنظیم می‌شوند و تراز کردن ماشین لباسشویی صورت می گیرد. اگر دستگاه شما از قابلیت تنظیم خودکار پایه ‌های عقب پشتیبانی نمی کند، باید این کار را مانند پایه های جلو به صورت دستی انجام دهید.

گام پنجم

بستن ضامن قفل پایه ها پس از تراز کردن ماشین لباسشویی 

در اینجا لازم است که ماشین لباسشویی را از همه جهات مانند عقب به جلو، راست به چپ و چپ به راست به دقت از نظر تراز بودن چک‌ کنید. چنانچه متوجه شدید تنظیمات به درستی انجام گرفته، می توانید ضامن قفل پایه ها را ببندید.‌

       تعمیر لباسشویی اسنوا

گام ششم

لباسشویی را امتحان کنید 

در نهایت سیکل چرخش ماشین لباسشویی را اجرا نمایید و آن را از نظر میزان لرزش بررسی کنید. اگر مشکل رفع نشده بود، بهتر است مراحل بالا را دوباره انجام دهید.

تراز کردن ماشین لباسشویی قدیمی

دستگاه های قدیمی پایه قابل تنظیم ندارند، بنابراین می توانید از یک تکه مقوای ضخیم یا چوب کمک بگیرید تا مسطح شوند. همچنین استفاده از پدهای ضد لرزش هم در تراز کردن لباسشویی تاثیر بسزایی دارد.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران