مدت زمان مناسب شستشوی لباسشویی یکی از نکات مهمی است که باید هنگام استفاده از دستگاه خود به آن توجه کافی داشته باشید. یکی از مواردی که بسیار مهم و با اهمیت می‌باشد این است که بدانید هر جنس لباسی به چه مدت زمان شستشو در لباسشویی نیاز دارد، اگر این موارد نادیده گرفته شوند و یا لباس ها به خوبی تمیز نشوند، کیفیت لباس در طی مراحل شستشو از بین می رود. تنها در این صورت است که البسه به خوبی تمیز می ‌شوند، ضمن این که کیفیت آن ها حین شستشو حفظ می گردد. مدت زمان مناسب شستشوی ماشین لباسشویی برای لباس ‌های تیره و رنگی فرق می‌ کند. بنابراین با توجه به این فاکتور می ‌توانید از کم رنگ شدن لباس‌ ها و افت کیفیت آن ها پیشگیری نمایید. تقریبا اکثر موارد مربوط به زمان مناسب شستشو ماشین لباسشویی در دفترچه راهنمای این ماشین نوشته شده است، نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی در این مقاله قصد دارد توضیحات بیشتری در مورد زمان مناسب ارائه دهد تا لباس های شما پس از شستشو در ماشین لباسشویی کیفیت و رنگ خود را از دست ندهند.

زمان مناسب شسشتشو لباسشویی

زمان مناسب شستشو در لباسشویی

ما در این مقاله سعی داریم در ابتدا بیان کنیم که اصلاً چرا توجه به زمان مناسب شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی از اهمیت زیادی برخوردار است. مدت زمان مناسب شستشوی لباس در ماشین لباسشویی برای لباس های رنگی و تیره متفاوت می باشد. شما با دقت و رعایت در زمان مناسب شستشو در ماشین لباسشویی ، از کمرنگ شدن لباس ها جلوگیری خواهید کرد. امکان دارد که لباس های تیره با قرار گرفتن در آب به مدت طولانی بور شوند. توجه داشته باشید که استفاده از قابلیت شستشوی متغیر لباسشویی از بهترین راه ها برای شستشوی لباس ها در رنگ های متفاوت می باشد.

تقریبا هر ماشین لباسشویی مدت زمانی را یا زمان باقی مانده را برای شست‌وشو نشان می‌دهد که این زمان، زمان تخمینی می باشد. و نه زمانی که واقعاً برای شست و شوی لباس ها نیاز است. از زمانی که ماشین لباسشویی شما شروع به کار می‌کند، دستگاه نمی داند که چه چیزی در درون خود دارد و چه مقدار می باشد. همچنین فشار و دمای آب ورودی چه میزان است و موارد دیگر.

برای مثال زمانی که فشار آب ورودی بالا باشد، مدت زمانی که برای شستشوی لباسها نیاز است کمتر خواهد شد و یا اگر فشار آب ورودی کم باشد مدت زمان بیشتری برای شست و شوی لباس ها صرف خواهد شد. از جمله عوامل دیگری که بر زمان مناسب شستشوی لباسها تاثیر می گذارد، سطح آب داخل ماشین لباسشویی می باشد.

از دیگر عواملی که بر مدت زمان مناسب شستشوی لباسشویی تاثیر می گذارد می‌توان به نوع شوینده ای که در ماشین لباسشویی استفاده می‌شود نیز اشاره کرد. چرا که برخی از شوینده ها نیاز به آب بیشتری دارند و همین مدت زمان رسیدن آب به حد نیاز را تغییر میدهد.

در ادامه به اختصار، به عواملی که در مدت زمان شست و شوی لباس ها در ماشین لباسشویی تاثیر میگذارند می پردازیم.

پیشنهاد سایت: علت کار نکردن دکمه های لباسشویی

دمای آب ورودی

معمولاً دمای آب ورودی به داخل ماشین لباسشویی ها حتی از خانه ای به خانه دیگر متفاوت می باشد. این تفاوت به فصل سال و همچنین شیوه لوله کشی خانه نیز بستگی دارد.

به طور مثال همه ما می‌دانیم که در فصول سرد زمستان دمای لوله کشی آب سرد بسیار پایین تر از فصل تابستان می‌باشد.

واضح است که ماشین لباسشویی ها قبل از اینکه آب داخلش جریان یابد، اطلاعی از دمای آن ندارند و تنها این را می‌دانند که باید دمای آب را به دمای مشخص شده برسانند.

حالا این تفاوت امکان دارد از هر دمایی شروع و تا ۱۰ درجه سانتیگراد نیز برسد. در چنین شرایطی با توجه به مدل دستگاه و توان سیستم گرمایشی، زمان مناسب برای گرم کردن آب مصرف خواهد شد.

همچنین در شرایطی که لوله کشی خانه داخلی باشد و آب زیادی در لوله ها وجود داشته باشد، دمای آب داخل لوله کشی بالا آمده و در نتیجه لباسشویی زودتر می‌توانند نسبت به گرم کردن آب اقدام کند. در غیر این صورت مجبور خواهید شد تا آب سرد را از شاه لوله ها تمرین کنید که در این شرایط زمان زیادی صرف گرم کردن آب ماشین لباسشویی خواهد شد.

به طور کلی باید گفت که عوامل زیادی وجود دارند که ماشین لباسشویی پیشاپیش هیچ راهی برای تشخیص تمامی عوامل ندارد.

سطح مورد نیاز آب

معمولاً خود ماشین لباسشویی می‌تواند میزان تقریبی آب و زمان مناسب را برای شستشوی لباسها تخمین بزند. اما توجه داشته باشید که پیش از رسیدن به این مرحله دو عامل دیگری نیز وجود دارند که باید آنها را لحاظ کنیم.

نوع شوینده و مقداری از آن که مصرف می کنید مهم میباشد. اگر شما از شوینده استفاده کنید که نیاز به آب زیادی داشته باشد، به آب بیشتر و همچنین مدت زمان بیشتری برای گرم کردن آن نیاز است.

همواره با افزایش سطح آب داخل لباسشویی، انرژی مصرفی نیز بیشتر خواهد شد. البته این مقدار انرژی آنچنان هم زیاد نیست، اما توجه داشته باشید که از حد معمول بیشتر می باشد.

فشار آب ورودی

فشار آب ورودی، بر مدت زمان مناسب شستشوی لباسشویی تاثیر چشمگیری دارد. معمولا هنگامی که ماشین لباسشویی را به جریان آب با فشار بالا وصل کنید، خواهید دید که در کمتر از دو دقیقه ماشین لباسشویی پر از آب خواهد شد.

توجه داشته باشید که بیشتر ماشین لباسشویی ها برای شستن لباس های کتان و یا دیگر جنس ها، حداقل ۳ تا ۴ بار پر و خالی می‌شوند و لباس‌ها را آب می کشند. با این شرایط باید حداقل تا ۴۰ دقیقه وقت بیشتری را برای شستشو لحاظ کنید. دستگاه ماشین لباسشویی به خودی خود توانایی درک چنین مسئله ای را ندارد.

بدیهی است که هرچه فشار آب ورودی بیشتر باشد، مدت زمان کمتری برای شستشوی لباسها مورد نیاز می باشد. این عامل در مورد ظرفشویی هم به همین صورت است.

 مدت زمان مناسب برای شستشوی لباس‌ های معمولی

مدت زمان مطلوب برای تمیز کردن لباس ‌های معمولی بهتر است بین 50 دقیقه تا یک ساعت تنظیم شود. البته تایم ذکر شده با توجه به نوع لباس و برنامه ای که انتخاب می‌ کنید، می ‌تواند کوتاه‌ تر یا طولانی‌ تر باشد.

در اکثر مدل‌ های لباسشویی برنامه ای به منظور تمیز کردن البسه روزانه و معمولی وجود دارد. ناگفته نماند ماشین برای شستشوی لباس‌ های کثیف زمان شستشو را افزایش می ‌دهد. زیرا در چنین شرایطی مخزن چندین مرتبه پر و خالی می ‌شود. علاوه بر آن زمانی هم صرف گرم کردن آب می‌ گردد. زیرا باید دمای آب به میزان مورد نظر برسد تا آلودگی های شدید به طور کامل از بین بروند.

مدت زمان مناسب برای شستشوی البسه تیره

منظور از لباس ‌های تیره لباس هایی هستند که رنگ مشکی، سرمه‌ ای، قهوه ای پررنگ، طوسی پررنگ و… دارند. مدت زمان مناسب شستشوی لباسشویی جهت تمیز کردن البسه تیره بهتر است کوتاه باشد. زیرا احتمال دارد مواد شوینده موجب تغییر رنگ پارچه شوند یا کیفیت الیاف لباس‌ ها را کاهش دهند. برای اینکه از نحوه درست شسته شدن لباس های خود اطمینان پیدا کنید، بهتر است که حتی لباس های تیره را نیز بر اساس رنگ هر کدام جدا کنید و سپس نسبت به شستن لباس ها اقدام نمایید.

در لباس های مشکی و تیره احتمال بور شدن لباس ها زیاد می باشد. بنابراین اگر این لباسها مدت زمان کمتری را در آب باشند احتمال بور شدن آنها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

زمان مناسب شستشوی لباسهای رنگی در لباسشویی

دیگر بیشتر افراد می دانند زمانی که می خواهیم لباس های رنگی را درون ماشین لباسشویی بشوییم باید آنها را بر اساس رنگ هایی که دارند جدا کنیم. به طور مثال لباس هایی که رنگ های روشن دارند مانند آبی آسمانی و سبز کم رنگ در یک دسته قرار می‌گیرند و لباس‌هایی که رنگ تند و روشن دارند مانند سبز پررنگ و آبی در دسته ای دیگر قرار می گیرند.

شما با انجام این کار از رنگ پس دادن و در نهایت خرابی لباس ها جلوگیری خواهید کرد.

در واقع علاوه بر پیدا کردن زمان مناسب شست و شوی لباس در ماشین لباسشویی بر اساس هر رنگ لباس می توانید از اینکه لباس هایی که رنگ پررنگ تری دارند به لباس هایی با رنگ کمرنگ‌تر رنگ پس نمی دهند و در نهایت از از بین رفتن و خرابی لباس ها جلوگیری می شود.

واضح است که معمولاً لباس‌های رنگی بعد از قرار گرفتن در ماشین لباسشویی بهتر است تا با دمای پایین‌تری در آب شسته شوند و مدت زمان طولانی تری نسبت به لباس های تیره درون ماشین لباسشویی باقی بمانند. دلیل این کار این است که در دمای بالا الیاف لباس‌ها بیشتر خواهد شد و در نهایت از کیفیت لباس‌های رنگی کاسته می‌شود.

مدت زمان شسشتو لباس در ماشین لباسشویی

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی ال جی

به هنگام شستشوی لباس ها در لباسشویی ال جی باید به این نکته توجه داشت که مدت زمان شستشوی لباس ها امری مهم است. در صورت رعایت نکردن زمان بندی مناسب، لباس ها به خوبی شسته نخواهند شد.

انتخاب بهترین زمان شستشوی ماشین لباسشویی ال جی به عواملی مانند میزان کثیفی، نوع مواد، رنگ و جنس البسه بستگی دارد. با توجه به برنامه های شستشوی موجود در لباسشویی ال جی میتوان زمان شستشوی ماشین لباسشویی را تنظیم کرد.

چگونه زمان ماشین لباسشویی ال جی را تنظیم کنیم؟

هر یک از برنامه های موجود در لباسشویی زمان خاصی را صرف شستن لباس ها می‌کند که به شرح زیر است.

برنامه شستشو

مدت زمان شستشوی لباسشویی الجی

Quick

30 دقیقه

Quick super

15 تا 30 دقیقه

Baby care

53 دقیقه

Wool

36 دقیقه 

Bulky / Bedding

47 دقیقه

Single shirt dry

19 دقیقه

Crease Care

20 دقیقه

Direct Wear

1 تا 3 ساعت

Delicates

44 دقیقه

 Cotton

43 دقیقه

Speed

14 دقیقه

Steam Refresh

20 دقیقه

Baby Steam Care

20 دقیقه

Intensive

60 دقیقه

زمان مناسب شستشوی ماشین لباسشویی کنوود

برای بسیاری از شما ممکن است سوال این باشد که زمان لازم شستشوی لباسشویی کنوود چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال ادامه این مطلب را بخوانید.

چگونه زمان شستشوی لباسشویی کنوود را تنظیم کنیم؟

با توجه به جدول زیر میتوانید مدت زمان مناسب شستشوی لباسشویی را انتخاب کنید.

برنامه شستشو

مدت زمان شستشوی لباسشویی کنوود

baby care (کودک)

86 دقیقه

sports (لباس ورزشی)

86 دقیقه

synthetic (پارچه مصنوعی)

73 دقیقه

mixed (ترکیبی)

78 دقیقه

delicate (ابریشمی و ظریف)

66 دقیقه

wool (پارچه پشمی)

66 دقیقه

eco (شستشوی بهینه)

69 دقیقه

express 15 (شستشوی سریع)

15 دقیقه

cotton 20 (شستشوی کتاب با دمای 20 درجه)

81 دقیقه

cotton 40 (شستشوی کتاب با دمای 40 درجه)

211 دقیقه

cotton intensive (کتان خیلی کثیف)

211 دقیقه

زمان لازم شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ

به منظور انتخاب زمان مناسب برای شستشوی لباسشویی سامسونگ باید با توجه به جنس و رنگ لباس ها و همچنین نوع موادی که استفاده می‌کنید، انتخاب شود. در صورتی که در انتخاب مدت زمان شستشو در لباسشویی دقت کافی را نداشته باشید، ممکن است طول عمر لباس ها کاهش چشمگیری یابد.

نحوه تنظیم زمان ماشین لباسشویی سامسونگ

با توجه به برنامه های شستشو در لباسشویی سامسونگ می توان گزینه مناسب را با توجه به نیاز خود انتخاب کرد.

💡  معنای دکمه های روی ماشین لباسشویی و کاربرد هریک از برنامه ها را در این مقاله ببینید.

برنامه شستشو

مدت زمان شستشوی لباسشویی سامسونگ

cotton (کتان)

45 دقیقه

synthetic (پارچه مصنوعی)

80 دقیقه

wool (لباس پشمی)

36 دقیقه

baby care (لباس کودک)

53 دقیقه

Delicate (لباس های ظریف)

44 دقیقه

super eco wash (فوق اقتصادی)

90 دقیقه

زمان شسشتو در لباسشویی سامسونگ

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی پاکشوما

در صورتی که در انتخاب مدت زمان شستشو در لباسشویی پاکشوما دقت کافی را نداشته باشید، ممکن است طول عمر لباس ها کاهش یابند.

نحوه تنظیم زمان لباسشویی پاکشوما

در جدول زیر میتوانید زمان لازم برای شستشوی پارچه های مختلف را ببینید.

برنامه شستشو

مدت زمان شستشوی لباسشویی پاکشوما

cotton eco (کتان با صرفه جویی انرژی)

58 دقیقه

cotton (کتان)

2 ساعت و 40 دقیقه

Quick (شستشوی سریع)

15 دقیقه

wool (پارچه پشمی)

1 ساعت و 6 دقیقه

delicate/silk (ابریشمی و ظریف)

60 دقیقه

quick/mix (لباس های مخلوط)

1 ساعت و 13 دقیقه

baby care (لباس کودک)

1 ساعت و 20 دقیقه

synthetic (پارچه مصنوعی)

1 ساعت و 40 دقیقه

مقدار زمان شستشوی ماشین لباسشویی دوو

تعیین مدت زمان لازم شستشوی لباسشویی دوو با توجه به جنس پارچه لباس ها می تواند متفاوت باشد. بدین منظور با استفاده از تنظیم برنامه صحیح میتوان از آسیب دیدگی لباس ها جلوگیری نموده و طول عمر آن‌ها افزایش یابد.

چگونه میتوان مدت زمان ماشین لباسشویی دوو را تنظیم کرد؟

با انتخاب جنس لباس خود میتوانید مدت زمان مناسب ماشین لباسشویی را تنظیم کنید. این موارد به صورت زیر می باشند.

برنامه شستشو

مدت زمان شستشوی لباسشویی دوو

cotton (کتان)

45 دقیقه

cotton large (کتان بزرگ)

45 دقیقه

duvet (لحاف)

20 دقیقه

baby care (کودک)

53 دقیقه

dark wish (لباس مشکی)

35 دقیقه

wool (لباس پشمی)

36 دقیقه

cotton eco (شستشو لباس کتان با مصرف انرژی کم)

90 دقیقه

sports wear (لباس ورزشی)

47 دقیقه

 

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی کرال چقدر باید باشد؟

تنظیم مدت زمان مناسب شستشوی لباسشویی کرال به عواملی مانند جنس پارچه و رنگ آن وابسته است. در ادامه به بررسی بهترین زمان شستشوی ماشین لباسشویی کرال خواهیم پرداخت.

چگونه زمان لباسشویی کرال را تنظیم کنیم؟

در لباسشویی کرال پارچه های مختلف را در مدت زمان های گوناگونی شستشو میدهیم که به شرح زیر است.

برنامه شستشو

مدت زمان شستشوی لباسشویی کرال

soak (لباس خیلی کثیف)

1 ساعت 25 دقیقه

duvet (لباس های مخملی)

1 ساعت و 22 دقیقه

skin care (مراقب سلامت پوست)

1 ساعت و 30 دقیقه

black care (لباس تیره)

35 دقیقه

blanket (پارچه ضخیم و پتو)

1 ساعت و 35 دقیقه

cotton (کتان)

45 دقیقه

cotton eco (کتان با شستشوی کم مصرف)

58 دقیقه

 

بهترین زمان شستشوی ماشین لباسشویی بوش چقدر است؟

در لباسشویی بوش با استفاده از برنامه های شستشوی متنوعی که دارد، باید برای هر نوع پارچه ای زمانبندی خاصی باید اختصاص یابد. با توجه به اهمیت موضوع، انتخاب زمان مناسب شستشوی لباسشویی بوش اهمیت بالایی دارد.

نحوه تنظیم زمان ماشین لباسشویی بوش

با استفاده از جدول زیر می توان زمان مناسب برای شستن لباس ها را انتخاب نمود.

این مقاله کاربردی را از دست ندهید: آموزش فعال و غیرفعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی

برنامه شستشو

مدت زمان شستشوی لباسشویی بوش

delicate/silk (ابریشمی و ظریف)

44 دقیقه

wool (لباس پشمی)

40 دقیقه

sensitivities/alergy plus (ضد حساسیت)

145 دقیقه

sports wash (لباس ورزشی)

47 دقیقه

super quick (شستشوی سریع)

15 دقیقه

quick/mix (لباس های مخلوط)

1 ساعت و 3 دقیقه

gentle spin (خشک کن ملایم)

15 دقیقه

duvet program (لحاف و مخملی)

1 ساعت و 22 دقیقه

night wash (شستشوی شبانه با مصرف انرژی کم)

70 دقیقه

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران