انتخاب بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی، علاوه بر کارکرد بهتر لباسشویی و شستشوی بهتر لباس ها، عمر دستگاه را نیز افزایش می دهد. باور کنید یا نه، زمان بهینه ای برای شستن لباس ها وجود دارد تا مصرف انرژی خود را کاهش دهید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. نرخ های بیشتر شرکت های تولیدکننده انرژی برای پاسخگویی مناسب به تقاضا و رفع نیاز مردم، در نوسان است. به همین دلیل، بسته به اینکه چه زمانی در طول روز بیشتر به شستشو می پردازید، هزینه های شما ممکن است تغییر کنند! اگر هنوز به اهمیت بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی پی نبرده اید و شک دارید که شستن لباس ها در شب بهتر است یا روز، این مقاله از واحد تعمیرات ماشین لباسشویی مرکز زودکمک را از ندهید.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

اهمیت بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی

در سال های اخیر، امکان استفاده از وسایل خانگی پرمصرف برای بسیاری از مردم فراهم شده است. به دنبال آن، مصرف انرژی در بخش خانگی و تجاری نیز نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در این میان، ماشین لباسشویی از ضروری ترین لوازم خانگی هر خانه ای محسوب می شود؛ به طوری که در اختیار داشتن یک ماشین لباسشویی پربازده که بتواند با مصرف بهینه آب، برق و مواد شوینده، کیفیت شستشوی خوبی را ارائه دهد، برای همه مصرف کنندگان اهمیت دارد. اما به جز این موارد، توجه به بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی نیز بر عملکرد و کیفیت ماشین لباسشویی تاثیر زیادی می گذارد. به همین دلیل بهترین زمان برای شستن لباس ها و صرفه جویی در مصرف انرژی و پول در هنگام شستن لباس ها، از مواردی هستند که در این مطلب، درباره آنها صحبت می کنیم.

 

 بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی

انتخاب بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی، علاوه بر کارکرد بهتر لباسشویی و شستشوی بهتر لباس ها، عمر دستگاه را نیز افزایش می دهد.

 


بهترین زمان برای شستن لباس ها با لباسشویی

به طور کلی بسیار خوب است که از شستن لباس ها یا استفاده از سایر لوازم برقی در ساعت های اوج مصرف انرژی خودداری کنید. ساعت های اوج مصرف، ساعت هایی هستند که تقاضای برق و قیمت هر کیلووات ساعت، به بالاترین میزان خود می رسد. ساعات اوج مصرف در هر فصل متفاوت است و به محل زندگی شما بستگی دارد. بنابراین برای انتخاب بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی، باید این فاکتورها را در نظر بگیرید. مثلا در مناطقی با آب و هوای گرم تر، تقاضای انرژی در طول ماه های تابستان افزایش می یابد؛ درواقع زمانی که همه مصرف کنندگان در حال تنظیم تهویه هوا هستند. تقاضای انرژی در این مناطق، در ماه های زمستان کمتر می شود؛ چون دما آنقدر پایین نمی آید که همه نیاز به افزایش گرمای خانه خود داشته باشند.

 بیشتر بخوانیم : از بین بردن بوی بد لباسشویی

ساعات اوج مصرف برق برای کار با ماشین لباسشویی

یکی از بهترین راه ها برای اطلاع از بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی، مشورت با شرکت های تولیدکننده انرژی است تا ببینید آنها اطلاعات بیشتری درباره ساعات اوج مصرف خاص یا فصلی دارند یا نه. با اینکه این مورد، به محل زندگی شما و تامین کننده انرژی بستگی دارد، اما اطلاعاتی کلی در این باره وجود دارد که در ادامه آنها را می خوانید:

  • ساعات اوج مصرف معمولاً زمانی است که افراد از محل کار باز می گردند. در بازه زمانی ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر، مصرف انرژی به اوج خود می رسد. بنابراین بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی، در ساعاتی غیر از این بازه زمانی است. پس بهتر است سعی کنید لباس های خود را خارج از این محدوده زمانی بشویید.

 

  • در طول تابستان و در بعد از ظهرها و عصرهای گرم، ساعات اوج مصرف از حدود ساعت 10 الی 11 صبح شروع می شود و تا ساعت 8 شب ادامه می یابد. بنابراین بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی و خشک کن، صبح زود یا آخر شب است تا از مصرف برق اضافی جلوگیری شود.

 

  • در طول زمستان، تقاضای برق بین ساعت 7 تا 9 صبح که مردم از خواب بیدار می شوند و استفاده از وسایل گرمایشی را افزایش می دهند، بیشتر است. بنابراین در این شرایط، بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی، شب است.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی و پول در هنگام شستن لباس ها
بیشتر بخوانیم: علت نچرخیدن دیگ لباسشویی چیست؟

یکی از فاکتورهایی که در انتخاب بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی باید به آن توجه کنید، دفعات شستشوی ملحفه ها و لباس ها است. حجم این موارد در هر بار شستشو متفاوت است و قانون مشخصی ندارد. اما علاوه بر هماهنگی حجم و بار لباس های شسته شده با ساعات اوج مصرف، انجام کارهای کلیدی برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در انرژی، بسیار به افزایش عمر لباس های شما کمک می کنند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

فرصت شاهمرادی
1402/12/03-21:06

سلام ما پر مصرفیم