تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در محل و در منزل انجام شده و کارشناس تعمیرات لباسشویی lg  به محل مورد نظر شما اعزام می شود. تست و عیب یابی در حضور مشتری و اعلام هزینه تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی انجام شده و تعمیرات همراه با گارانتی زود کمک انجام می شود. از آنجایی که کارایی و کیفیت لباسشویی ال جی باعث شده، یکی از محبوب ترین وسایل در میان خانواده ها باشد، در مواقعی که کار ها درست پیش نمی رود و دستگاه ارور می دهد، پیچیدگی منوی آن باعث می شود، تعمیر ماشین لباسشویی ال جی بسیار دشوار به نظر برسد. به جز مشکلاتی که بهتر است حل آنها را به تعمیرکاران تعمیر لباسشویی بسپارید، خودتان می توانید از طریق آشنایی با مشکلات ماشین لباسشویی نکات مراقبت آن را بدانید و برخی از ارورهای رایج لباسشویی را حل کنید. به همین دلیل ما در این مقاله انواع مشکلات و روش های تعمیر ماشین لباسشویی ال جی را برای تان آورده ایم تا در مواقع لازم از آنها استفاده کنید. البته به جز مواقعی که واقعا به سرویس ماشین لباسشویی LG نیاز دارید!

ثبت سفارش آنلاین تعمیرماشین لباسشویی ال جی

برای تعمیر لباسشویی ال جی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر لباسشویی ال جی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، لباسشویی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات لباسشویی، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

تعمیرات لباسشویی ال جی با گارانتی زودکمک

تعمیر لباسشویی ال جی و خدمات تخصصی مرتبط با آن توسط کارشناسان مجموعه زود کمک همراه با گارانتی معتبر انجام می شود. در صورت نیاز به سرویس های مرتبط با تعمیر و یا تعویض قطعات ماشین لباسشویی ال جی لازم است درخواست خود را در سامانه زود کمک ثبت نمایید. بلافاصله پس از ثبت درخواست توسط شما، کارشناسان ما در محل حضور یافته و اقدامات لازم جهت تعمیر لباسشویی ال جی را انجام می دهند. عیب یابی لباسشویی، بررسی عملکرد ماشین لباسشویی، تعمیر و تعویض قطعات لباسشویی، تراز کردن ماشین لباسشویی و مواردی از این دست خدماتی است که توسط کارشناسان تعمیر لباسشویی ال جی همراه با گارانتی معتبر انجام می شود. پس، دستگاه خود را از برق بکشید و منتظر حضور کارشناسان ما بمانید.

برای ثبت درخواست کافی است از طریق بخش ثبت درخواست بر روی گزینه «ثبت درخواست تعمیر لباسشویی ال جی» کلیک کنید. با این کار اطلاعات لازم از شما دریافت شده و کارشناسان به محل اعزام خواهند شد. با حضور کارشناسان تعمیر لباسشویی LG مراحل عیب یابی و تعمیر قطعات لباسشویی انجام شده و در نهایت دستگاهی سالم و بی عیب و نقص به شما تحویل داده خواهد شد.

 

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در محل و در منزل انجام شده و کارشناس تعمیرات لباسشویی lg به محل مورد نظر شما اعزام می شود.

 


ایرادات معمول ماشین لباسشویی lg

طبق آمار، خرابی المنت گرمایشی در لباسشویی های ال جی 54 درصد از کل خرابی ها را به خود اختصاص داده است. این بخش عمدتا به دلیل نوسانات مداوم برق و رسوبات آهکی ناشی از کیفیت پایین آب دچار خرابی می شود. این موارد در مورد اتصالات المنت حرارتی و سنسور دما نیز صادق هستند. هنگامی که مقدار زیادی رسوب آهک ایجاد می شود، سنسور از کار می افتد و به دلیل یک اتصالی کوتاه، کنتاکت های المنت می سوزند. ساییدگی تسمه محرک هم حدود 21 درصد از خرابی ها را به خود اختصاص می دهد. بدیهی است در صورت خرابی تسمه، درام توانایی چرخیدن نداشته باشد. خرابی شیر ورودی نیز 12 درصد از کل خطاها را تشکیل می دهد. این اشکال معمولا به دلیل سایش یا خشک شدن درزگیر لاستیکی اتفاق می افتد. خرابی پمپ تخلیه و یاتاقان ها نیز در رتبه های بعدی خرابی لباسشویی ال جی قرار می گیرند. بهتر است در صورت مشاهده هر کدام از این خرابی ها با تکنسین تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

بیشتر بخوانیم:  اهمیت جرم گیری ماشین لباسشویی

کدهای خطای ماشین لباسشویی ال جی

هنگامی که سیستم یک کد خطا را نمایش می دهد، در واقع درصدد است تا خطای پیش آمده در خود را اطلاع دهد. بنابراین بهتر است دفترچه راهنمای لباسشویی را دور نیندازید تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنید. در دفترچه راهنما و نیز سایت سازنده دستگاه، می توانید معنای کدخطای به نمایش در آمده را پیدا کنید و در صورت امکان جهت رفع آن اقدام کنید. در غیراینصورت بهتر است با کارشناسان تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

 

کدهای خطای ماشین لباسشویی ال جی

 

عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی به درستی تخلیه نمی شود

سیستم تخلیه را بررسی کنید. معمولا شایع ترین علت عدم تخلیه ماشین مسدود شدن لوله انشعاب یا پمپ است. برای رفع این اشکال، دستگاه را از برق بکشید. آب را قطع کنید. شیلنگ ها را جدا کنید و با فشار دادن دکمه قفل مرکزی، کشوی مواد شوینده را بردارید. در ادامه، دریچه فیلتر تخلیه را در پایین پانل جلویی باز کنید و آب را خالی کنید. فیلتر را تمیز کنید و واشر را در یک طرف قرار دهید تا بتوانید به پایین آن دسترسی پیدا کنید. پمپ و لوله انشعاب را پیدا کنید. گیره های محکم کننده لوله را شل کنید. سیم کشی را جدا کنید. در ادامه پیچ های محکم کننده پمپ را بردارید. پس از برداشتن پمپ، انسداد را بررسی کنید. لوله انشعاب را بردارید و بشویید. لوله را بررسی کنید. شایع ترین خرابی، پوسیدگی در اتصالات گیره است. اگر لوله انشعاب یا پمپ از کار افتاده است، المنت را تعویض کنید. در صورت عدم توانایی در طی این مراحل با تکنسین تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

 

ماشین لباسشویی ال جی به درستی تخلیه نمی شود

 

ماشین لباسشویی ال جی آب را گرم نمی کند

 برای عیب یابی باید المنت گرمایش را بررسی کنید. پس از جدا کردن دستگاه از پریز، پیچ های بسته بندی پنل بالایی در پشت واشر را بردارید. کشوی مواد شوینده را بیرون بکشید. پیچ های پشت آن را باز کنید. پیچ های دیگر را باز کرده و پنل کنترل ماشین لباسشویی ال جی را بردارید. پانل پایینی را بردارید. واشر لاستیکی دریچه را بردارید، گیره فلزی را بچرخانید و آن را بردارید. واشر لاستیکی را داخل درام قرار دهید. پس از برداشتن پیچ های نصب که مجموعه قفل را محکم می کنند و سیم ها را جدا کردید، پانل جلویی را بیرون بکشید. عنصر گرمایش در پایین درام قرار دارد. سیم کشی را جدا کنید. مهره مرکزی را باز کنید (نه کاملا). با فشار دادن به داخل پیچ مرکزی، بخاری را بردارید. ترموستات را از بخاری بیرون بیاورید. اگر ترموستات آسیب ندیده است، فقط آن را در المنت گرمایشی جدید قرار دهید. قطعات را دوباره به ترتیب معکوس نصب کنید، سپس پانل ها را در جای خود قرار دهید. بدیهی است که طی این مراحل بهتر است توسط تکنسین تعمیر لباسشویی ال جی انجام شود.

بیشتر بخوانیم : تعمیر برد ماشین لباسشویی

آب وارد ماشین لباسشویی ال جی نمی شود یا جریان آب بیش از حد است

 کمبود آب در ماشین لباسشویی ال جی ممکن است به دلیل گرفتگی باشد. برای تعمیر لباسشویی ال جی در این شرایط می توانید شیر آب را بچرخانید. فشار آب شیر را بررسی کنید. شلنگ ورودی آب را بررسی کنید. ممکن است خم یا پیچ خورده باشد. شلنگ را جدا کرده و تحت فشار شیر آب بشویید. صفحه شیر ورودی را بردارید. اما اگر جریان آب بیش از حد است، برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی باید شیر پرکننده را بررسی کنید. پانل بالایی را بردارید تا شیر ورودی را در بالای صفحه کنار پانل کناری ببینید. سیم کشی را جدا کنید. بست های محکم کننده شیر را باز کنید. گیره ها را شل کنید، شیلنگ ها را جدا کنید. اگر دریچه به طور کلی سالم است، درزگیر لاستیکی را تعویض کنید. اگر اینطور نیست، یک قطعه جدید نصب کنید. برای نصب قطعه جدید حتما به نمایندگی رسمی ال جی مراجعه نمایید.

 

آب وارد ماشین لباسشویی ال جی نمی شود یا جریان آب بیش از حد است

ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی جادوی رفع مشکلات لباسشویی

بسیاری از مشکلات ماشین لباسشویی ال جی را می توان با ریست کردن لباسشویی برطرف نمود. علاوه بر آن، برای رفع ارور یا کد خطایی که بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می شود، ریست لباسشویی بسیار کارآمد است. ضمنا اگر با ریست کردن مشکل دستگاه حل شود، دیگر نیازی به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی نیست. برای ریست کردن، ابتدا دکمه Power دستگاه را فشار دهید و ماشین لباسشویی را خاموش کنید. سپس دوشاخه برق را از پریز بیرون بکشید و ۵ دقیقه منتظر بمانید. سپس دکمه Start را به مدت ۳ الی ۵ ثانیه فشار دهید و نگه دارید. بعد از آن، دوشاخه را به برق بزنید و دکمه روشن کردن ماشین لباسشویی را فشار دهید. در این مرحله باید برنامه شستشو را انتخاب کنید و بررسی کنید که ورود آب به ماشین لباسشویی مشکلی نداشته باشد.

مشکلات رایج لباسشویی + راه کار تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

بیشتر مردم بدون توجه و مراقبت های لازم فقط از ماشین لباسشویی شان استفاده می کنند تا زمانی که این وسیله دچار مشکل شود يا از کار بيفتد. یکی از عواملی که در افزایش طول عمر و پیشگیری از مشکلات احتمالی بسیار موثر است، سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در زمان مناسب است. ماشین لباسشویی  بهتر است حداقل، هر سال یک بار، سرویس شود تا ریسک خرابی آن در آینده کم شود و همچنین کیفیت و بازدهی لباسشویی حفظ شود.

سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی ال جی

صدای ماشین لباسشویی ال جی در موارد مختلف، متفاوت است و دلایل مختلفی دارد. ممکن است اشیاء خارجی مانند سکه یا سوزن ته گرد در پمپ یا درام افتاده باشند یا حجم زیاد لباس، باعث تولید سر و صدا شود. باز نشدن پیچ های مخصوص حمل و نقل و متعلقات بسته بندی و همچنین مستقر نبودن همه پایه ها بر روی زمین، از دیگر عوامل ایجاد صدای لباسشویی ال جی هستند. برای رفع این مشکل تیلزی به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی توسط تعمیر کار نیست و فقط باید دستگاه را متوقف کرده و درام و فیلتر تخلیه را بررسی کنید. ضمن این که ماشین لباسشویی های ال جی، به هنگام شستشو و شروع و پایان کار، بوق های مخصوصی دارند که برای متعادل کردن و کنترل این صدا باید به صورت همزمان دو دکمه time delay و crease care را فشار دهید.همچنین خرابی بلبرینگ ها، فرسودگی و خوردگی پایه های کابین که زیر لباسشویی قرار دارند، شکسته شدن کمک فنرها، شکستگی، نشتی و یا ضعیف شدن کمک فنر های بخش بیرونی مخزن و خراب شدن پمپ تخلیه از دیگر عوامل لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی هستند. حواس تان باشد اگر صدای ماشین لباسشویی زیاد شد و بوی سوختگی آمد، احتمال خرابی موتور وجود دارد و در این صورت بهتر است تعمیر ماشین لباسشویی ال جی زیر نظر متخصصان انجام شود.

بعد از شنیدن صدای غیرعادی، بهترین کار این است که ماشین لباس شویی را خاموش کنیم، همه لباس های داخل آن را خارج و سپس محفظه را چک کنیم. اگر درون محفظه چیزی بود، آن را خارج کنیم. در صورت زیاد بودن حجم لباس ها، مقدار آن را کم کنیم و ماشین لباسشویی را در جایی که تراز است قرار دهیم. اگر تمامی این موارد را چک کردید و مشکل صدا رفع نشد بهتر است از یک تعمیرکار برای تعمیر ماشین لباسشویی LG و یا سرویس ماشین لباسشویی LG کمک بگیرید.

بیشتر بخوانیم : تعمیر موتور لباسشویی سامسونگ

 

وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی ال جی

 

آب ریزی ماشین لباس شویی ال جی

آب در لباسشویی طی یک مسیر مشخص جریان پیدا می کند و آبریزی در ماشین لباسشویی نشانه این است که قسمتی از مسیر نشتی پیدا کرده است. آب دادن لباسشویی یا نشتی آب، کف کردن بیش از حد، به کندی وارد شدن آب به داخل ماشین لباسشویی و آبگیری نکردن ماشین لباسشویی، باعث خارج شدن آب از ماشین لباسشویی می شود. استفاده بیش از حد از مواد شوینده، سوراخ شدن و پارگی لاستیک دور درب، پوسیدگی لوله شلنگ ها، سوراخ شدن جاپودری، خراب شدن پمپ تخلیه، خراب شدن شیر برقی، سوراخ شدن مخزن، خراب شدن کاسه نمد مخزن و نشتی آب از شیلنگ و منبع هیدروستات از عوامل ایجاد این مشکل هستند که اگر حل نشوند به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در نمایندگی منجر می شود.

برای حل این مشکل و تعمیر ماشین لباسشویی ال جی، شیلنگ های رابط را بررسی و سفت کنید. مواد شوینده بیش از حد یا مواد شوینده نامناسب که منجر به کف بیش از حد و در نتیجه نشتی آب می شود را استفاده نکنید. شیر دیگری را برای ورود آب امتحان کنید و مطمئن شوید شیرها کاملا باز هستند.شلنگ را صاف کنید و فیلتر شلنگ ورودی را بررسی کنید. شلنگ تخلیه را تمیز و سپس صاف کنید. فیلتر تخلیه را تمیز کنید.

وارد نشدن آب به ماشین لباسشویی ال جی

خراب بودن شیر برقی، میکروسوئیچ درب، هیدروستات و برد الکترونیک یا تایمر  در مدل های تایمری می تواند باعث بروز این اختلال باشد. همچنین ممکن است شلنگ ورودی آب پیچ خورده باشد، شیر ورودی بسته باشد و یا فیلتر تصفیه آب در اثر جمع شدن رسوب و جرم مسدود شده باشند. همچنین امکان دارد شلنگ ورودی آب پیچ خورده باشد، شیر ورودی بسته باشد و یا فیلتر تصفیه آب در اثر جمع شدن رسوب و جرم مسدود شده باشند  که برای حل این موارد، تکنیسین ها، تعمیر ماشین لباسشویی ال جی را انجام می دهند.

از کار افتادن خشک کن ماشین لباسشویی ال جی

این مشکلات ممکن است مربوط به برق باشند مانند خرابی پریز برق، قطع شدن سیم ها، نوسانات برق یا از کار افتادن تایمرها و دستگیره های مکانیکی و یا مربوط به ماشین لباسشویی باشند مانند از کار افتادن کلید خشک کن لباسشویی، بیش از حد لباس گذاشتن در محفظه، تنظیمات اشتباه، خرابی فیوز حرارتی و ترموستات یا خازن لباسشویی. در صورت بروز هر کدام از مشکلات، تعمیر ماشین لباسشویی ال جی باید توسط تکنسین انجام شود. 

تعویض قطعات سوخته شده مانند پریز، تایمر و غیره توسط برقکار، تعویض کلید خشک کن، ریختن به اندازه لباس ها در محفظه و تنظیمات شستشو مطابق با نوع، جنس، زمان شستشو و غیره، کار هایی است که برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی باید انجام دهید.

بیشتر بخوانیم : مشکلات ماشین لباسشویی دوو

نچرخیدن درام ماشین لباسشویی ال جی

نچرخیدن درام ممکن است در اثر عواملی مانند متصل نبودن دوشاخه برق به پریز، باز نبودن آب، سوختن فیوز خانه یا قطع جریان برق، بسته نبودن در و خراب شدن برد دستگاه باشد. بنابر این اگر دچار این مشکل شدید، برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی، می توانید فیوز را تعویض کنید، ظرفیت فیوز را افزایش ندهید، در صورت مشکل بار زیاد، با یک متخصص برق مشورت کنید، از باز بودن شیر آب مطمئن شوید، مطمئن شوید تعادل وزن در داخل درام رعایت شده و برای چرخش درست، لباس ها را دوباره بچینید.

 

نچرخیدن درام ماشین لباسشویی ال جی

قفل شدن درب ماشین لباسشویی LG

پس از آن که شستشو به پایان رسید باید صفحه نمایشگر را چک کنید در صورت وجود عبارت DOOR  LOCK  ابتدا باید چند دقیقه صبر کنید. در غیر این صورت اگر درب ماشین لباسشویی شما باز نشد بهتر است با تعمیرکار مشورت کنید تا در صدد تعمیر ماشین لباسشویی ال جی شما برآید.

قفل شدن درب لباسشویی LG

بعد از آن که شستشو به پایان رسید باید صفحه نمایشگر را چک کنید اگر عبارت DOOR  LOCK  روی صفحه نمایش بود، باید چند دقیقه صبر کنید. چون اگر درب ماشین لباسشویی تان باز نشود، بهتر است برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی، یک تعمیرکار خبر کنید. دلایلی مانند خراب شدن میکروسوئیچ یا قفل درب، خراب شدن پمپ تخلیه و تخلیه نشدن آب لباسشویی به هر دلیل، خرابی برد الکترونیک، خرابی و پوسیدگی لولا، دستگیره و زبانه درب ماشین لباسشویی از موارد ایجاد این مشکل هستند.

 

تمیز نشدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی ال جی

خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی

برای این مشکل سه دلیل اصلی وجود دارد که تنها مشکل داشتن دوشاخه یا محافظ برق است که شما با رعایت آن می توانید از این موزد پیشگیری کنید. در غیر این صورت به دلیل خرابی خازن پارازیت گیر است و یا برد الکتریکی یا همان تایمر ماشین لباسشویی اتفاق است، بنابراین دوشاخه و محافظ برق را چک کنید و در صورت نتیجه نگرفتن، تعمیر ماشین لباسشویی ال جی را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی ال جی

شستشو با درجه حرارت پایین باعث می شود چرک و کثیفی لباس ها به خوبی از بین نرود. دلیل این مشکل عمل نکردن هیتر یا المنت در لباسشویی است. سوختن هیتر، عمل نکردن سنسور هیتر و خراب شدن رله هیتر موجب می شود تا هیتر وارد مدار شستشو نشود و لباس ها با آب سرد شسته شوند. همچنین ممکن است جرم و آهک های رسوبی شده در محفظه باعث شود تا لباس ها این رسوبات را به خود گرفته و خوب شسته نشوند. این مشکل فنی است و تعمیر ماشین لباسشویی ال جی باید زیر نظر تعمیرکار متخصص حل شود.

 

تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی ال جی

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1401/05/31-11:07

سلام دوست عزیز. برای غیر فعال یا فعال کردن قفل کودک مقاله آموزش فعال و غیرفعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

مرادی
1401/05/25-16:43

سلام وقت بخیر با عرض پوزش قفل کودک لباسشویی بنده فعال شده چطور باز کنم؟