قرمز شدن صفحه تلویزیون

تلویزیون ‌ها از جمله وسایل کاربردی هستند که در زندگی روزمره افراد نقش بسیار مهمی در سرگرمی و انتقال اطلاعات دارند. قرمز شدن صفحه تلویزیون از مشکلات شایع است که ممکن است افراد بسیاری با آن مواجه شوند. قرمز شدن رنگ تصویر تلویزیون علت های مختلفی می تواند داشته باشد. در این مقاله با زودکمک همراه باشید تا به بررسی دلایل قرمز شدن تصویر تلویزیون و روش های رفع آن بپردازیم.

قرمز شدن تصویر تلویزیون

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر برد تیکان تلویزیون به صورت کاملا تخصصی. 

دلایل قرمز شدن رنگ تصویر تلویزیون

در این بخش از مقاله به شرح دلایل قرمز شدن صفحه تلویزیون می پردازیم. از جمله دلایل این مشکل عبارتند از:

  • مشکل در منابع ورودی

  • مشکل در کابل اتصال

  • ایراد در سخت افزار تلویزیون

  • ایراد در نمایشگر تلویزیون

مشاوره آنلاین زودکمک

📺 علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون چیست؟

مشکل در منابع ورودی

اگر تلویزیون شما به چندین منبع ورودی مانند DVD Player یا دستگاه‌های بازی وصل است و با مشکل قرمز شدن صفحه تلویزیون مواجه شده اید، این احتمال وجود دارد که در یکی از این منابع مشکلی وجود داشته باشد. در این صورت شما شاهد قرمز شدن صفحه نمایش تلویزیون خواهید بود. بنابراین منابع ورودی را چک کرده و از مشکل نداشتن آن ها مطمئن شوید.

مشکل در کابل اتصال

یکی از دلایل قرمز شدن تصویر تلویزیون، می تواند وجود مشکل در کابل اتصال باشد. کابل ‌های ورودی VGA و HDMI امکان دارد به صورت صحیح به تلویزیون متصل نشده باشند یا اینکه این کابل‌ ها خراب باشند. کتبل ها را بررسی کنید و از کابل ‌های مناسب و مرغوب استفاده کرده و به صورت درست به تلویزیون متصل نمایید.

📺 علت بوی سوختگی تلویزیون چیست؟

ایراد در سخت افزار تلویزیون

در برخی موارد، قرمز شدن صفحه تلویزیون به علت مشکل در سخت ‌افزار دستگاه اتفاق می افتد. در این صورت لازم است که دستگاه توسط تکنسین بررسی شود. شما می توانید در صورت برخورد با این مشکل با واحد تعمیر تلویزیون زودکمک در ارتباط باشید.

ایراد در نمایشگر تلویزیون

در مواقعی که وجود مشکلی در نمایشگر تلویزیون سبب قرمز شدن صفحه آن شده باشد نیز لازم است که حتما مورد بررسی قرار بگیرد.

روش های رفع مشکل قرمز شدن صفحه تلویزیون

  • خاموش کردن تلویزیون

  • امتحان کردن تلویزیون با منابع ورودی مختلف

  • ضربه زدن به پیکسل های مرده

  • گرمابخشی به پیکسل مرده

  • استفاده از برنامه JScreenFix

📺 چرا صفحه تلویزیون تار می شود؟ 

خاموش کردن تلویزیون

تلویزیون را خاموش کنید و اجازه دهید که دستگاه برای 30 تا 60 ثانیه خاموش بماند. سپس تلویزیون را مجدداً روشن کنید. استفاده از این راهکار در برخی مواقع کارساز بوده و موجب رفع مشکل به وجود آمده می‌شود.

امتحان کردن تلویزیون با منابع ورودی مختلف

تلویزیون را با منابع ورودی مختلف مثل کنسول های بازی دیگر یا دستگاه‌ های Player دیگر تست کنید و ببینید که مشکل قرمز شدن رنگ تصویر تلویزیون همچنان وجود دارد یا خیر. در صورتی که تلویزیون با همه این منابع این مشکل را دارد، ایراد به وجود آمده می تواند به علت ایراد در سخت ‌افزار دستگاه باشد.

ضربه زدن به پیکسل های مرده

ضربه زدن به پیکسل های مرده نیز از روش های برطرف کردن قرمز شدن تصویر تلویزیون است. البته باید توجه داشت که در موارد محدود و به صورت موقت این مشکل به این صورت برطرف می‌ شود. همچنین ممکن است در صورت وارد شدن ضربه به تلویزیون، مشکلاتی برای دستگاه به وجود آید. به همین علت این کار حتماً باید با اطلاعات کافی و با دقت انجام شود. برای استفاده از این روش باید دقت زیادی داشته باشید و این کار را با استفاده از شیء نرم انجام دهید و به پیکسل ضربه‌ های آرامی بزنید. از وارد کردن نیروی زیاد به تلویزیون خودداری کنید، چون به دستگاه شما آسیب‌ های جدی وارد می کند. پس از هر ضربه‌ای که وارد می‌کنید، باید تصویر تلویزیون خود را بررسی نمایید و ببینید که آیا پیکسل مرده ناپدید شده است یا خیر. در صورتی که تغییری رخ نمی‌ دهد، وارد کردن ضربات بیشتر ممکن است که به تلویزیون شما آسیب برساند.

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر برد پاور تلویزیون در کوتاه ترین زمان با زودکمک. 

گرمابخشی به پیکسل مرده

استفاده از روش گرمابخشی به پیکسل مرده در برخی مواقع می تواند مشکل قرمز شدن صفحه تلویزیون را رفع کند. برای استفاده از این روش طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • دستمالی بدون الیاف ریز و با قدرت جذب بالا را برای این اقدام انتخاب کنید، چرا که این گونه دستمال ها خط و خشی روی صفحه تلویزیون ایجاد نمی کنند. دستمال‌هایی که برای تمیز کردن صفحه نمایش طراحی و ساخته شده‌اند، برای این کار مناسب هستند.

  • آب را  کمی گرم کرده و سپس دستمال را با آن مرطوب کنید. مطمئن شوید که گرمای آب به اندازه ای هست که می ‌تواند روی پیکسل ‌های مرده اثر مثبتی داشته باشد.

  • دستمال را در یک کیسه پلاستیکی نازک و سالم قرار دهید.

  • کیسه پلاستیکی را روی صفحه و منطقه پیکسل مرده قرار دهید.

  • نقاط مورد نظر را به آرامی ماساژ دهید.

  • در صورتی که متوجه بهبودی در نمایشگر تلویزیون نشدید، از ادامه دادن این روش خودداری کنید.

📺 علت خطوط عمودی روی تلویزیون چیست؟

استفاده از برنامه JScreenFix

استفاده از نرم‌افزار JScreenFix نیز یکی دیگر از روش های رفع مشکل قرمز شدن صفحه تلویزیون است. استفاده نمایید. در برخی مواقع با استفاده از برنامه‌های عیب یابی تلویزیون می‌توانید مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. با روشن کردن و خاموش کردن منظم پیکسل ها می توان به آن ها انرژی دوباره داد. اسکرین سیورها توسط برخی از شرکت ها ارائه می شود و پیکسل را روشن و خاموش می کند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران