برد پاور بیشترین میزان انرژی را در میان قسمت های مختلف تلویزیون مصرف و در مقابل بیشترین میزان گرما را هم تولید می کند. میزان خرابی برد پاور تلویزیون نیز نسبت به سایر قطعات تلویزیون بیشتر است. برد پاور تلویزیون وظیفه تولید ولتاژهای مختلف با دامنه های مناسب برای تغذیه بخش ها و قطعات مختلف تلویزیون را بر عهده دارد . ورودی آن ولتاژ متناوب شهری (110 یا 220 ولت) است و خروجی آن شامل چند ولتاژ با دامنه و جریان های متفاوت می باشد. در صورت خرابی برد پاور تلویزیون تعمیر و در مواردی مانند سوختگی کامل برد تعویض برد پاور تلویزیون توسط تعمیرکار تلویزیون  به راحتی قابل انجام است. در صورت مواجهه با خرابی برد پاور تلویزیون خود جهت دریافت مشاوره و خدمات تخصصی با کارشناسان تعمیر تلویزیون در زود کمک تماس حاصل فرمایید.

تعمیر برد پاور تلویزیون

تعمیر و تعویض برد پاور تلویزیون در زودکمک

برد پاور تلویزیون یکی از مهمترین و حیاتی ترین قطعات به کار رفته در تلویزیون است ، به همین جهت واگذاری تعمیرات آن به تعمیرگاه های سطح پایین می تواند در دراز مدت سلامت کل قطعات تلویزیون شما را به مخاطره بیندازد ، بنابراین توصیه می شود موارد مربوط به تعمیرات خرابی برد پاور تلویزیون خود را به مرکز تعمیرات تخصصی زود کمک سپرده تا بالاترین کیفیت خدمات تعمیراتی را برای دستگاه خود دریافت نمایید.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر برد پاور تلویزیون

برای تعمیر برد پاور تلویزیون به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر برد پاور تلویزیون را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، برد پاور تلویزیون خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات تلویزیون، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

نشانه های خرابی برد پاور تلویزیون

اولین نشانه خرابی برد پاور تلویزیون چشمک زدن ال ای دی آن است ، بعضی از مدل ها دارای عیب یاب داخلی بوده و در صورت خرابی با چشمک زدن ال ای دی خرابی برد پاور را به کاربر اطلاع می دهند. علامت بعدی دیر روشن شدن تلویزیون می باشد، این مشکل اغلب در اثر خرابی برد پاور اتفاق می افتد. روشن نشدن تلویزیون و یا خاموش شدن ناگهانی آن نیز از دیگر علائم مربوط به خرابی برد پاور می باشد، البته بعضی از این علائم با علائم مربوط به خرابی مین برد تلویزیون نیز مشترک است که علت اصلی مشکل فقط در تعمیرگاه و توسط فرد متخصص قابل تشخیص است.

بیشتر بخوانیم : تعمیر پنل تلویزیون ، به صورت حرفه ای

هزینه تعمیر برد پاور تلویزیون

هزینه تعمیر برد پاور تلویزیون مقدار ثابتی نیست و به عواملی همچون دستمزد تکنسین، مراحل انجام کار و پیچیدگی روند تعمیرات بستگی دارد. همچنین قیمت ارائه خدمات با توجه به شدت آسیب دیدگی متفاوت خواهد بود. گاهی قطعه در حدی معیوب می ‌شود که نیاز به تعویض پیدا می کند؛ در این حالت نرخ نهایی کار افزایش می یابد. بنابراین باید تا قبل از بررسی کامل برد پاور توسط متخصص نمی توان مقدار دقیقی را برای هزینه تعمیر اعلام کرد. 

علت خرابی برد پاور تلویزیون

برد پاور تلویزیون معمولا بزرگترین و سنگین ترین برد به کار رفته در تلویزیون است. این برد با نام های واحد تغذیه و ماژول تغذیه نیز شناخته می شود، وظیفه این برد تبدیل جریان AC به ولتاژ DC می باشد که به مصرف مدارات تلویزیون می رسد. خرابی برد پاور تلویزیون می تواند علل مختلفی داشته باشد که عبارتند از:

 خرابی برد پاور تلویزیون

1- فرسودگی تلویزیون 

به دلیل انجام مداوم تبدیل ولتاژ و تولید حرارت در اثر این جریان، قطعات به کار رفته در مدار تغذیه همواره در معرض فرسودگی قرار دارند.

2- قرار داشتن تلویزیون در محیط مرطوب و شرجی 

وجود رطوبت و شرجی می تواند باعث اکسیداسیون و خوردگی قطعات به کار رفته در برد مدار تغذیه شود .

3- گرمای زیاد :

این موضوع نیز در دراز مدت باعث بالا رفتن دمای مدار تغذیه و فرسودگی سریعتر اجزای آن می شود.

4- نفوذ مایعات و گرد و خاک :

مایعات و گرد و غبار با ایجاد اتصال کوتاه و یا حبس حرارت روی برد باعث آسیب آن می شوند.

5- نوسانات برق و وارد آمدن شوک به برد تغذیه 

نوسانات برق دشمن هر مدار الکتریکی می باشد و موجب آسیب به ترانزیستور و خازن ها خواهد شد.

6- استفاده همزمان چند دستگاه پر مصرف 

این موضوع به جریان کشیدن مشهور است ، رقابت چند دستگاه برای به دست آوردن جریان مورد نیاز خود باعث آسیب به مدار تغذیه دستگاههای پرمصرف متصل به یک منبع می شود.

تعمیر برد پاور تلویزیون

خرابی برد پاور تلویزیون در اکثر موارد قابل تعمیر است و خرابی خازن ها و یا آی سی ها وترانزیستورهای معیوب با تعویض آنها قابل رفع می باشد. خازن ها یکی از قطعاتی هستند که معمولا در برد پاور دچار خرابی می شوند. کیفیت ساخت خازن ها مخصوصا خازن های الکترولیت به گونه ای است که بعد از پایان عمر مفید آنها و یا حتی قبل از آن ممکن است ظرفیت آنها تغییر کند. باد کردن و تغییر شکل ظاهری یکی از نشانه های خرابی برد پاور تلویزیون است که حتما باید در تعمیر برد پاور تلویزیون در نظر گرفته شود، اما ممکن است همه خازن ها در صورت خرابی تغییر شکل ندهند. برای تست خازن های مختلف می توان از خازن متر استفاده کرد و ظرفیت دقیق خازن های مختلف برد پاور تلویزیون را تعیین کرد. دقت کنید که برای سنجش یک خازن حتما باید آن را از مدار خارج کنید.

بیشتر بخوانیم : تعمیر بک لایت تلویزیون

تعویض برد پاور تلویزیون

به هنگام خرابی برد پاور تلویزیون و در صورت ممکن نبودن تعمیر برد پاور ، تعویض آن تنها راه حل مشکل خواهد بود ، پروسه تعویض برد پاور تلویزیون بدین شرح می باشد :

ابتدا تلویزیون را از برق جدا کرده و تلویزیون را روی یک سطح صاف و مسطح طوری که پنل نمایشگر رو به زمین باشد خوابانده و پیچ های پنل پشتی دستگاه را باز کنید ، حالا با دقت و ظرافت تمام کابل های متصل شده به برد پاور را جدا کرده و سپس پیچ های متصل کننده برد پاور به شاسی تلویزیون را باز کنید ، در این مرحله می توانید برد پاور معیوب را جدا کرده و با برد جدید جایگزین کنید. در آخر مراحل ذکر شده را به صورت معکوس طی کرده و دستگاه را روشن کنید.

تعویض برد پاور تلویزیون

تعویض پاور تلویزیون

اگرچه تلاش تیم تعمیرات تلویزیون در مرکز سخت افزار ایران این است که پاور را تعمیر کنند، اما گاهی این قطعه به گونه ای آسیب دیده که قابل تعمیر نیست. در این صورت باید ضمن تعویض پاور تلویزیون، مشکل دستگاه را برطرف کرد. بسیار مهم است که در این شرایط، قطعه جایگزین شده اورجینال باشد و کیفیت لازم را ارائه دهد. برد پاور غیر اورجینال نه تنها عملکرد درستی در تلویزیون ندارد، ممکن است موجب آسیب دیدگی بیشتر دستگاه شود.

تعمیر منبع تغذیه تلویزیون

برای تعمیر منبع تغذیه تلویزیون، باید اجزای این قطعه را تعمیر یا تعویض کرد. اول ترانزیستورها، خازن ها و دیگر اجزای معیوب پاور، تعویض می شوند تا مشکل تلویزیون برطرف شود. اما در صورتی که پاور سوخته باشد، امکان تعمیر آن وجود ندارد. در این صورت تکنسین های نمایندگی تعمیرات تلویزیون، پاور سوخته را از دستگاه خارج کرده و به جای آن، یک پاور جدید و اورجینال نصب می کنند.

تعویض منبع تغذیه تلویزیون

اگر امکان تعمیر پاور تلویزیون وجود نداشته باشد، باید این قطعه را تعویض کرد. تعویض منبع تغذیه تلویزیون زمانی انجام می شود که این قطعه سوخته باشد و به طور کلی نتوان از آن استفاده کرد. بسیار مهم است که در این شرایط، قطعه جایگزین شده اورجینال باشد و کیفیت لازم را ارائه دهد. منبع تغذیه غیر اورجینال نه تنها عملکرد درستی در تلویزیون ندارد، بلکه ممکن است موجب آسیب دیدگی بیشتر دستگاه شود.

سوالات متداول تعمیر برد پاور تلویزیون

1) آیا تعویض برد پاور تلویزیون به صرفه است؟

معمولا تعویض برد پاور تلویزیون کاملا اقتصادی است و هزینه چندانی ندارد. لذا با هزینه معقولی می توانید این قطعه را جایگزین کنید.

2) آیا خدمات تعمیر و تعویض برد پاور تلویزیون در زودکمک شامل گارانتی می شود؟

خدمات تعمیر و تعویض برد پاور با گارانتی معتبر ارائه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با متخصصین ما تماس بگیرید.

3) آیا داغ شدن بیش از اندازه تلویزیون می تواند به علت خرابی برد پاور تلویزیون  باشد؟

بسیاری اوقات حرارت نامتعارف تلویزیون به‌ علت خرابی برد پاور است. همچنین در مواردی که منبع تغذیه بی کیفیت مورد استفاده قرار گیرد، دستگاه بیش از حد داغ خواهد شد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران