تلویزیون‌ها هم مثل هر دستگاه الکترونیکی دیگری ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شوند. یکی از این مشکلات چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون است که معمولاً با یک بار کشیدن برق تلویزیون از برق و مجدداً وصل کردن آن برطرف می‌شود؛ اما گاهی چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون می‌خواهد به ما خبر از یک ایراد سخت افزاری مهم بدهد. در این مقاله به بررسی تمام نکاتی که لازم است در مورد چراغ چشمک زن تلویزیون سامسونگ ، سونی ، ال جی ، پاناسونیک و... خواهیم پرداخت و نحوه رفع این ایراد را بررسی خواهیم کرد.

مشاوره آنلاین زودکمک

دلایل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون شما نشانه‌ای از یک مشکل سخت افزاری در سیستم تلویزیون است. بنابراین باید این مشکل را جدی گرفت و نسبت به رفع آن اقدام کرد. نقص عملکرد یکی از قطعات می‌تواند منجر به این اتفاق شود. ایراد پیدا کردن برد پاور که وظیفه تبدیل جریان AC به DC را بر عهده دارد، از متداول‌ترین دلایل رخ دادن این اتفاق است. خراب شدن برد اصلی یا مین برد که مغز متفکر تلویزیون است و وظیفه کنترل تمام قطعات را بر عهده دارد نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل چراغ چشمک زن تلویزیون های سامسونگ، سونی و ال جی باشد.

 

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون

انواع چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون تنها به یک شکل اتفاق نمی‌افتد. گاهی ممکن است هنگامی که تلویزیون روشن می‌شود این اتفاق رخ دهد. گاهی حتی وقتی دستگاه به برق باشد، دکمه پاور روشن نمی‌شود و به صورت چشمک زن دیده می‌شود. گاهی وقتی مشغول تماشای تلویزیون هستید متوجه چشمک زدن آن می‌شوید. گاهی این چراغ به صورت چشمک زن بوده و اجازه روشن شدن تلویزیون را نمی‌دهد. گاهی نیز سه بار چراغ استندبای تلویزیون چشمک می‌زند. معمولاً دلیل این اتفاق در اکثر تلویزیون‌ها با هر برندی که هستند شبیه به هم است، اما شاید هم متفاوت باشد. در ادامه به بررسی حالت‌های مختلف چشمک زدن چراغ استندبای تلویزیون می‌پردازیم.

۱- چشمک زدن چراغ پاور هنگام روشن کردن تلویزیون

اگر زمانی که قصد دارید تلویزیون را روشن کنید متوجه چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون خود می‌شوید،‌ جای هیچ نگرانی نیست. این چراغ نمی‌تواند علامتی از یک خرابی باشد و تمام قطعات به درستی کار می‌کنند. حتی در برخی از تلویزیون‌ها چشمک نزدن چراغ پاور هنگام روشن شدن می‌تواند هشداری از یک ایراد سخت افزاری باشد.

۲- چشمک زدن چراغ پاور هنگام روشن بودن تلویزیون

اگر هنگام تماشای تلویزیون متوجه چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون به صورت ممتد می‌شوید، احتمال اینکه برد اصلی دستگاه به مشکل خورده باشد، وجود دارد. یکی از دلایل دیگر این اتفاق هم می‌تواند استفاده از محافظ ولتاژ نامرغوب یا قدیمی باشد که اجازه نمی‌دهد ولتاژ کافی برای اجرای تلویزیون به آن برسد و دستگاه می‌خواهد با این چشمک زدن شما را از این اتفاق باخبر کند.

بیشتر بخوانید : تعمیر تلویزیون در زودکمک با قطعات اورجینال و تحویل فوری

۳- خاموش بودن چراغ پاور تلویزیون

اگر تلویزیون خود را به برق وصل کرده‌اید اما چراغ پاور آن روشن نمی‌شود، درست مثل حالت چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون هنگام روشن بودن آن، مشکل می‌تواند از یک محافظ ولتاژ قدیمی و نامرغوب باشد. بنابراین از یک محافظ جدید استفاده کنید و مشکل را بررسی کنید. توصیه می‌کنیم تمام اتصالات برقی را از تلویزیون و پریز برق بکشید و مجدداً همگی را وصل کنید. اگر تلویزیون روشن می‌شود ولی چراغ پاور همچنان خاموش است، وارد صفحه تنظیمات تلویزیون شده و به دنبال بخشی به نام Power Indicator بگردید و از روشن بودن آن مطمئن شوید. در صورت پابرجا بودن سیستم یک بار دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. در نهایت اگر مشکل همچنان پابرجا بود باید از یک تکنسین کمک بگیرید.

۴- روشن نشدن تلویزیون درحالی که چراغ پاور روشن است

اگر تلویزیون خود را به برق وصل کرده‌اید و چراغ پاور آن هم روشن شده و خبری از چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون نیست، این یعنی همه جای کار درست است. اما ممکن است در همین حالت هم متوجه روشن نشدن تلویزیون خود شوید. در چنین شرایطی شما باید تمام اتصالات برقی و جانبی مثل کابل‌های HDMI را از تلویزیون خود جدا کنید، سپس مجدداً تلویزیون را به برق بزنید و مشکل را بررسی کنید. از سلامت ریموت کنترل و باتری آن نیز اطمینان حاصل کنید. از دکمه روی تلویزیون برای روشن کردن استفاده کنید. اگر مشکل پابرجا بود، ۲۴ ساعت تلویزیون را به حال خودش رها کنید.

۵- سه بار چشمک زدن دکمه پاور تلویزیون

در صورتی که چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون دائمی شده باشد، خبر از یک ایراد جدی در کابل‌ها، برد اصلی و یا برد پاور می‌دهد. در این شرایط به هیچ چیزی دست نزنید و فوراً از یک تکنسین برای بررسی ایراد کمک بگیرید.

رفع مشکل چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون در زودکمک!! زودکمک می بره ، تعمیر می کنه ، میاره

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران