علت داغ شدن تلویزیون

داغ شدن تلویزیون از مشکلات رایجی است که می تواند برای انواع تلویزیون ها اتفاق بیفتد. مهم نیست که مدل تلویزیون شما چیست، داغی بیش از حد تلویزیون در طولانی مدت باعث خرابی کلی دستگاه و در نتیجه نیاز به تعمیر تلویزیون به صورت تخصصی می شود. دو علت اصلی داغی تلویزیون، استهلاک دستگاه و بی احتیاطی کاربر و رعایت نکردن موارد جلوگیری از بروز این مشکل می باشد. در ادامه، به بررسی بیشتر عواملی که سبب بروز این مشکل می شوند می پردازیم.

علت داغ شدن تلویزیون

دلایل داغ شدن تلویزیون

در این بخش، به 4 مورد از مهمترین دلایلی که موجب داغ شدن بیش از حد تلویزیون می شوند اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • قرار گرفتن تلویزیون در کنار منبع گرما

  • عدم وجود فضای کافی برای گردش هوا

  • خراب بودن منبع تغذیه تلویزیون

  • خرابی پریز برق دستگاه

در ادامه، هر یک از این موارد را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

📺 علت بوی سوختگی تلویزیون چیست؟

قرار گرفتن تلویزیون در کنار منبع گرما

اولین و مهمترین عاملی که سبب داغ شدن تلویزیون می شود، قرار دادن تلویزیون در کنار یک منبع گرما است. این منبع گرما می ‌تواند شامل مواردی مانند بخاری، شوفاژ، هیتر برقی و… باشد. طبیعتاً گرمایی که توسط این دستگاه ‌ها تولید می‌شود به‌ صورت مستقیم بر روی دمای تلویزیون نیز اثر می‌گذارد. در برخی از موارد، شاهد آن هستیم که محل قرارگیری تلویزیون دقیقاً در جلوی پنجره است. در این حالت، نور خورشید در تمام طول روز پشت تلویزیون را گرم می‌کند و در نهایت به آن آسیب ‌‌های جبران ‌ناپذیری وارد می‌کند.

عدم وجود فضای کافی برای گردش هوا و داغ شدن تلویزیون

بعضی از تلویزیون‌ها در یک کنج بسته قرار می‌‌گیرند و همین امر امکان گردش هوا به‌صورت صحیح را غیرممکن می‌کند. علاوه بر این، احتمال دارد که دریچه‌های پشت تلویزیون به‌علت گردوغبار به‌طور کامل گرفته شده باشند و چرخش مداوم جریان هوا انجام نگیرد. در هر یک از این شرایط، وقتی که تلویزیون برای مدت مشخصی روشن باقی می‌ماند، دمای‌ آن به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند به نحوی که با لمس قسمت بالایی فریم دستگاه می‌‌توان این افزایش دما را حس کرد.

در نتیجه برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تلویزیون، دستگاه را در محیطی قرار دهید که فضای کافی برای گردش هوای مناسب وجود داشته باشد.

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیر و تعویض برد اینورتر تلویزیون و علت خرابی آن

خراب بودن منبع تغذیه تلویزیون

خرابی منبع تغذیه نیز از دیگر عوامل داغ شدن تلویزیون است. منبع تغذیه یا برد پاور، همان قسمتی است که وظیفه دارد انرژی انتقالی از طریق پریز را به انرژی قابل مصرف توسط تلویزیون تبدیل کند. اگر این قسمت خراب باشد، نه‌ تنها شاهد داغی تلویزیون خواهیم بود، بلکه احتمال دارد بخش ‌های مهمی همچون مین برد دستگاه نیز به‌طور کامل آسیب ببینند و غیرقابل استفاده شوند.

در زمان خراب بودن منبع تغذیه، علاوه بر افزایش دمای تلویزیون و گرم شدن آن، در زمان روشن بودن دستگاه بوی سوختگی نیز به مشام می ‌رسد، در نتیجه لازم است که برای تعمیر یا تعویض برد پاور تلویزیون اقدام کرد.

علت داغ شدن بیش از حد تلویزیون

مشاوره آنلاین زودکمک نحوه ست کردن کنترل با تلویزیون هوشمند

داغ شدن بیش از حد تلویزیون به علت خرابی پریز برق

در برخی مواقع، خراب بودن پریز برق می تواند دلیل داغ شدن تلویزیون باشد. به‌منظور امتحان کردن پریز تلویزیون باید از دستگاه‌های ویژه ‌ای استفاده شود که تنها در اختیار تعمیرکاران حرفه‌ای قرار دارند. بنابراین به ‌هیچ‌ عنوان خودتان به‌تنهایی عملکرد پریز را آزمایش نکنید. اگر پریز خراب شود ممکن است با مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون نیز مواجه شوید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران