برد اینورتر یکی از بردهای اصلی تلویزیون است که وظیفه روشن کردن بک لایت تلویزیون را بر عهده دارد. تعمیر برد اینورتر تلویزیون از موارد تعمیری مهم محسوب می شود. احتمالا نام این برد را در بین قطعات تلویزیون کمتر شنیده باشید. چرا که معمولا کاربران پیش از معیوب شدن این قطعه معمولا با آن آشنا نمی شوند. اختلال در برد اینورتر می تواند به این شکا بروز پیدا کند که ناگهان با سیاه شدن تصویر تلویزیون مواجه شوید. در صورتی که شما هم با این مشکل مواجه شدید، می توانید با واحد تعمیر تلویزیون در ستارخان زودکمک در ارتباط باشید.

تعمیر برد اینورتر تلویزیون

 برای تعمیر مین برد تلویزیون اینجا کلیک کن. 

برد اینورتر چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که پیش تر گفتیم، این برد در واقع وظیفه روشن کردن بک لایت را بر عهده دارد. زمانی که ولتاژ ورودی از سمت پاور تلویزیون به اینورتر می رسد، تغییر و تحولی در ولتاژ ایجاد می شود که منجر به روشن شدن بک لایت می گردد. در نتیجه خرابی برد اینورتر، کارایی بک لایت را نیز مختل می کند.

اگر بک لایت، نور لازم برای شکل گیری تصاویر را تشکیل ندهد، تصویری هم در پنل دیده نمی شود. در چنین شرایطی به نظر می رسد تلویزیون قدرتی برای روشن شدن ندارد. این در حالی است که تنها خاموشی نور در ساختار دستگاه دردسرساز شده است. بدین ترتیب لازم است ذکه برای تعمیر کردن برد اینورتر تلویزیون اقدام کرد.

مشاوره آنلاین زودکمک

علت معیوب شدن برد اینورتر تلویزیون

اکنون در خصوص تعمیر برد اینورتر تلویزیون، به شرح علت خرابی این برد می پردازیم. یکی از علت های خرابی برد اینورتر نوسان برق می باشد. برد اینورتر از منبع تغذیه جریان برق مستقیم دریافت می کند و این نوسان ها باعث خرابی منبع تغذیه و برد اینورتر می شود. شاید این دلیل تنها دلیل آسیب دیدن برد اینورتر باشد.

برای جلوگیری از آسیب دیدن برد اینورتر، می توانید با یک محافظ استاندارد از خرابی این قطعه جلوگیری کنید. استاندارد بودن محافظ از هر آسیبی که از نوسان برق به تلویزیون وارد میشود جلوگیری میکند و از آسیب دیدن قطات دیگر هم جلوگیری میشود.

📺 نحوه پیدا کردن شماره سریال تلویزیون رو اینجا یاد بگیر.

تعویض برد اینورتر تلویزیون یا تعمیر آن؟

قابل تعمیر بودن یا نبودن برد اینورتر تلویزیون بستگی به میزان خرابی این برد دارد. البته معمولا تعمیرکاران تعویض برد اینورتر تلویزیون را بر تعمیر آن ترجیح می دهند. چرا که این بخش از تلویزیون ارتباط مستقیمی با ولتاژهای به دست آمده از پاور سیستم دارد. کوچک ترین اختلال در تقسیم بندی و معکوس سازی ولتاژ در برد اینورتر می تواند باعث سوختگی بک لایت و دیگر اجزای تلویزیون گردد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران