مین برد، قلب تلویزیون است و وظیفه مدیریت ولتاژ ورودی تمام قطعات تلویزیون را بر عهده دارد. بنابراین خراب شدن آن باعث از کار افتادن بخشی یا کل تلویزیون خواهد شد. تعمیر مین برد تلویزیون از حساسیت بالایی برخوردار است و علاوه بر ابزارآلات مخصوص، به دانش کافی نیز نیاز دارد. در غیر این صورت احتمال وارد شدن آسیب های جدی تر به تلویزیون وجود دارد و در نتیجه تعمیر مین برد تلویزیون توسط یک فرد غیرمتخصص هزینه بیشتری را روی دست شما خواهد گذاشت. در این مقاله به هرآنچه باید از تعمیر برد اصلی تلویزیون بدانید خواهیم پرداخت.

تعمیر مین برد تلویزیون

ثبت سفارش آنلاین تعمیر مین برد تلویزیون

برای تعمیر مین برد تلویزیون به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر مین برد تلویزیون را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، مین برد تلویزیون خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات تلویزیون، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

تعمیرات مین برد تلویزیون، اولین اقدام پس از خرابی مین برد تلویزیون 

از آنجا که برد اصلی تلویزیون ارتباط بین تمام بخش های تلویزیون از جمله پردازشگر تصویر، ورودی ها و خروجی ها و همچنین حافظه آن را بر عهده دارد، خراب شدن آن به منزله از کار افتادن تلویزیون است. در نتیجه اولین کاری که به محض خرابی آن باید انجام گیرد، تعمیر مین برد تلویزیون است. اما پیش از شروع تعمیر باید ابتدا عملیات عیب یابی انجام شود و پس از تشخیص بخش آسیب دیده تعمیر شود.

تعمیر مین برد تلویزیون سونی

برای تعمیر مین برد تلویزیون سونی ابتدا باید مدل آن را بررسی کرد؛ چرا که نوع مین برد به کار رفته در مدل های ۲۰۱۸ به بعد تلویزیون سونی با مدل های قدیمی تر متفاوت است و در نتیجه از روش متفاوتی برای تعمیر تلویزیون سونی استفاده می شود. از آنجا که سونی فاقد نمایندگی رسمی در ایران است، باید به دنبال یک تعمیرگاه مجاز و معتبر برای تعمیر برد اصلی آن بگردید. در صورتی که از قطعات اورجینال برای تعمیر مین برد تلویزیون شما استفاده نشود، در نتیجه احتمال خرابی های بیشتر و هزینه بیشتر وجود دارد.

تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ

رفع خرابی، عیب یابی و تعمیر مین برد تلویزیون سامسونگ با تلویزیون سونی متفاوت است. در نتیجه به دانش خاص خودش هم نیاز دارد. هزینه تعمیر برد اصلی تلویزیون شما به قطعاتی که آسیب دیده اند بستگی خواهد داشت. در صورتی که قطعه آسیب دیده تعمیرپذیر باشد، آن تعمیر خواهد شد. اما در صورتی که شدت آسیب دیدگی به حدی باشد که نتوان آن را تعمیر کرد، در نتیجه ناچار به تعویض قطعه خواهیم بود.

تعمیر مین برد تلویزیون ال جی

برای تعمیر مین برد تلویزیون ال جی ابتدا باید عیب یابی انجام شود تا مشخص شود مشکل از کدام بخش برد اصلی است. سپس باید تعمیرپذیر بودن آن قطعه بررسی شود، چرا که در صورت نیاز احتمال تعویض آن قطعه نیز وجود دارد. درست مثل تلویزیون های سونی و سامسونگ، برد اصلی تلویزیون ال جی نیز می تواند به دلایل مختلفی از جمله استفاده از کابل HDMI نامرغوب، آب خوردگی و یا نوسان برق آسیب دیده باشد.

بیشتر بخوانیم : تعمیر تلویزیون ال جی

علت خرابی برد اصلی تلویزیون ها چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث خرابی برد اصلی تلویزیون شود. تعمیرکاران پیش از تعمیر مین برد تلویزیون شما ابتدا باید علت خرابی آن را بررسی کنند تا بتواند نسبت به تعمیر آن اقدام کنند. از عمده ترین این دلایل می توان به استفاده از کابل های نامرغوب و ارزان قیمت HDMI در بازار، آب خوردگی و ورود رطوبت به داخل قاب تلویزیون و یا نبود یک محافظ ولتاژ سر راه تلویزیون و پریز برق که بتواند نوسانات برق را مهار کند اشاره کرد. اگر تلویزیون شما از نوع هوشمند باشد، ممکن است با اتصال یک هارد اکسترنال یا فلش USB حاوی ویروس، سیستم عامل تلویزیون شما ویروسی شده باشد و همین باعث خرابی مین برد تلویزیون شده باشد. در این صورت باید یک آنتی ویروس روی تلویزیون خود نصب کنید یا آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

علائم خرابی مین برد تلویزیون

اما چه زمانی به تعمیر مین برد تلویزیون نیاز است و خرابی برد اصلی چه علائمی دارد؟ یکی از رایج ترین نشانه های خرابی برد اصلی تلویزیون چراغ پاور چشمک زن آن است. اگر هنگامی که تلویزیون روشن است به یک باره سه مرتبه چراغ پاور آن چشمک بزند، این نشانه خرابی در مین برد است. در صورتی که تلویزیون شما روشن نشود و یا تلویزیون روشن شود اما هیچ تصویری روی صفحه به نمایش درنیاید و فقط صدا از اسپیکرها شنیده شود هم مشکل می تواند از خرابی مین برد باشد. علامت دیگر خرابی مین برد تلویزیون هم از کار افتادن پورت های ورودی آن از جمله HDMI و USB است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران