مشکل پخش نشدن فیلم در تلویزیون

احتمالا شما هم تاکنون با مشکل پخش نشدن فیلم در تلویزیون مواجه شده باشید. این مشکل می تواند مربوط به نامعتبر بودن کدک فایل موردنظر و عدم پشتیبانی تلویزیون از آن کدک و فرمت ویدیویی باشد. اجرا نشدن فیلم در تلویزیون می تواند آزاردهنده باشد و لذت تماشای فیلم ها در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون را از ما سلب می کند. در این مقاله راه حل رفع مشکل پخش نشدن فیلم ها در تلویزیون را برای شما شرح می دهیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پخش نشدن فیلم در تلویزیون

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیرات تخصصی تلویزیون در برندهای مختلف با زودکمک. 

دلایل پخش نشدن فیلم در تلویزیون

در این بخش، به عواملی که موجب اجرا نشدن فیلم در تلویزیون می شوند اشاره می کنیم. این عوامل عبارتند از:

  • کدک نامعتبر فیلم

  • استاندارد نبودن و عدم پشتیبانی تلویزیون از فرمت فیلم

  • عدم پشتیبانی تلویزیون از کدک X265

در ادامه، هر یک از این موارد را بیان می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

📺 رفع مشکل نشان ندادن شبکه های اچ دی در تلویزیون

کدک نامعتبر فیلم و اجرا نشدن فیلم در تلویزیون

کدک غیراستاندارد و نامعتبر یکی از عواملی است که سبب پخش نشدن فیلم در تلویزیون می شود. کدک ها فایل‌ های مختلف را در مبدا رمزگذاری می‌کنند تا اشتراک گذاری آن‌ها آسان تر شود و سپس مجددا در مقصد آن داده ‌ها را رمزگشایی می‌کنند. کدک هایی که معمولا توسط تلویزیون ها پشتیبانی می شوند عبارتند از264/265 HEVC، MPEG-4، DivX و VP9.

استاندارد نبودن و عدم پشتیبانی تلویزیون از فرمت فیلم

یکی دیگر از علت های پخش نشدن فیلم ها در تلویزیون، استاندارد نبودن فرمت فایل ویدیویی است. تمامی اطلاعات فیلم از جمله کدک آن، در قالب فرمت فایل ویدیویی ذخیره می شوند. فرمت های رایجی که معمولا تلویزیون ها قادر به پخش آن ها می باشند عبارتند از MP4، MKV، WMV، MOV، AVI و FLV.

عدم پشتیبانی تلویزیون از کدک X265

کدک X265، یکی از کدک های رایج فایل های ویدیویی است. برخی از مدل های قدیمی تر تلویزیون از این کدک پشتیبانی نمی کنند و به همین علت کاربر با مشکل پخش نشدن فیلم در تلویزیون مواجه می شود.

روش های رفع مشکل پخش نشدن فیلم در تلویزیون

پس از شرح عوامل اجرا نشدن فیلم در تلویزیون، اکنون به راهکارهای برطرف کردن این مشکل می پردازیم. برای رفع مشکل پخش نشدن فیلم ها در تلویزیون می توانیم از روش های زیر استفاده کنیم:

  • کانورت یا تبدیل فرمت فایل ویدیویی به فرمت قابل پخش در تلویزیون

  • اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI

  • استفاده از اندرویدباکس

در ادامه، هر یک از این روش ها را تشریح می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک روش وب گردی با تلویزیون رو اینجا یاد بگیر. 

کانورت یا تبدیل فرمت فایل ویدیویی به فرمت قابل پخش در تلویزیون

یک راهکار ساده و کاربردی برای رفع مشکل پخش نشدن فیلم در تلویزیون، تبدیل فرمت (CONVERT) فایل ویدیویی موردنظر است. برای این منظور می توان از برنامه های مخصوص تبدیل فرمت فایل استفاده کرد. یکی از این نرم افزارها، wondershare video converter است. برای تبدیل فرمت فیلم با این برنامه، به روش زیر اقدام کنید:

  • بعد از نصب و اجرای برنامه روی سیستم خود، به بخش ابزارها یا tools وارد شوید.

  • در مرحله بعد، علامت افزودن فایل (Add Files) را کلیک کنید.

  • اکنون در پنجره نمایش داده شده فیلم یا فایلی را که می‌ خواهید فرمت آن را تغییر دهید انتخاب و روی open کلیک کنید.

  • حالا فرمت موردنظر برای تبدیل فایل را انتخاب کنید.

  • در مرحله بعد، در قسمت Target، دکمه مثلث را فشار دهید. سپس به تب Video بروید.

  • اکنون فرمت MP4 و در منوی نمایش داده شده در سمت راست گزینه Same as source را انتخاب کنید.

  • در نهایت دکمه convert را کلیک کنید و منتظر بمانید تا فرآیند تبدیل فرمت کامل شود.

اجرا نشدن فیلم در تلویزیون

لازم به ذکر است که برنامه های Freemake و Format Factory نیز از دیگر نرم افزارهای تبدیل فرمت فایل هستند. در صورتی که نتوانستید از برنامه wondershare video converter استفاده کنید، می توانید این برنامه ها را امتحان کنید.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI

روش دیگری که می توانید از آن برای برطرف کردن مشکل پخش نشدن فیلم در تلویزیون استفاده کنید، اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI است. یک سر کابل HDMI را به لپ تاپ و سر دیگر آن را به تلویزیون متصل کنید. پس از وصل لپ تاپ به تلویزیون، از طریق کنترل، به بخشInput  یا Source بروید و روی HDMI کلیک کنید.

با انتخاب ورودی HDMI، می توانید تصویر لپ ‌تاپ را روی تلویزیون مشاهده ‌کنید و فیلم موردنظر خود را پخش نمایید. لازم به ذکر است که در صورت قدیمی بودن مدل تلویزیون و عدم پشتیبانی آن از اتصال لپ تاپ، قادر به استفاده از این روش نخواهید بود و باید سایر روش ها را برای رفع مشکل اجرا نشدن فیلم در تلویزیون به کار ببرید.

مشاوره آنلاین زودکمک روش وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون رو می دونستی؟ 

استفاده از اندرویدباکس برای رفع مشکل پخش نشدن فیلم در تلویزیون

با استفاده از دستگاه های اندرویدباکس می توانید تلویزیون خود را هوشمند کنید. با استفاده از این دستگاه می توانید به راحتی فرمت های مختلف ویدیویی را در تلویزیون پخش کنید. همچنین می توانید از سایر قابلیت های اندرویدباکس مانند نصب برنامه های اندرویدی روی تلویزیون غیراندروید نیز استفاده نمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران