مشکل دریافت و نشان ندادن شبکه های HD در تلویزیون

در تاریخ 9 دی ماه 1399 صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام به بروز رسانی در تجهیزات و کیفیت صدا و تصاویر پخش شده از تلویزیون کرد. در این اقدام، در کنار شبکه های SD، شبکه های دیجیتال با کیفیت HD نیز به کانال های تلویزیونی اضافه شدند. برای دریافت این کانال ها نیاز به استفاده از دستگاه های گیرنده دیجیتال است؛ اما این امر سبب شد تا بسیاری از کاربران با مشکل دریافت و نشان ندادن شبکه های HD در تلویزیون مواجه شوند.

با توجه به گسترده بودن این مشکل و شکایت کاربران از این معضل، زود کمک در این مطلب به بررسی علل بروز این ایراد و نحوه رفع آن پرداخته است. شما می توانید با مراجعه به این سامانه آنلاین، در کمترین زمان ممکن به متخصصین حوزه تعمیرات دسترسی داشته و تعمیرات تلویزیون و یا دیگر لوازم خانگی را به آنها بسپارید.

مشکل دریافت و نشان ندادن شبکه های HD در تلویزیون

با توجه به نظر کارشناسان زود کمک، بروز این ایراد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.


مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر تلویزیون سامسونگ در کوتاه ترین زمان ممکن در محل شما

دلیل مشکل دریافت و نشان ندادن شبکه های HD در تلویزیون

با توجه به نظر کارشناسان زود کمک، بروز این ایراد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برای رفع هر کدام از این دلایل باید راهکارهای جداگانه ای اتخاذ نمود.

از جمله دلایل مشکل دریافت و نشان ندادن شبکه های HD در تلویزیون می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مشاوره آنلاین زودکمک

عدم پشتیبانی ستاپ باکس از فرمت نسل جدید تلویزیون های دیجیتال

خوشبختانه امروزه در پخش و انتشار شبکه های اچ دی، ثبات کافی وجود دارد؛ بنابراین طبق نظر کارشناسان زود کمک باید برای رفع مشکل در دریافت شبکه های HD در تلویزیون به دنبال عیب یابی در دستگاه های گیرنده دیجیتال بود.

یکی از علل عدم دریافت این شبکه ها، عدم پشتیبانی دستگاه ستاپ باکس از فرمت HEVC×265 کدک 10 بیتی است، زیرا این شبکه ها با استفاده از فناوری نسل جدید تلویزیون های دیجیتال در حال پخش هستند. از این رو اگر تلویزیون و دستگاه گیرنده دیجیتال از این فرمت پشتیبانی نکنند، شبکه های HD از تلویزیون پخش نخواهند شد. در این حالت باید تلویزیون یا دستگاه ستاپ باکس جدیدی خریداری کنید.

البته برخی از کاربران تنها از این که تصویر این شبکه ها را دریافت نمی کنند شاکی هستند. این کاربران مشکلی در دریافت صدا ندارند؛ اما تصویر کانال ها از تلویزیون پخش نمی شود. در این موارد به دلیل این که کاربران از دستگاه هایی با پشتیبانی T2 استفاده می کنند با این مشکل روبرو می شوند، زیرا این دستگاه قادر به پشتیبانی از کدک HEVC نیست. از این رو تصاویر کانال ها دریافت و پخش نمی شود. در صورت مواجهه با این مسئله، کاربران باید اقدام به کانال یابی مجدد کنند تا مشکل رفع گردد.

 خدمات تعمیر تلویزیون در زودکمک با قطعات اورجینال و ارائه گارانتی معتبر به کاربران 

عدم کانال یابی صحیح

در صورتی که دستگاه گیرنده دیجیتال شما از فرمت نسل دوم تلویزیون های دیجیتال پشتیبانی می کند ولی همچنان با مشکل دریافت و نشان ندادن شبکه های HD در تلویزیون روبرو هستید، زود کمک توصیه می کند برای رفع این مشکل، اقدام به کانال یابی دوباره نمایید. در این شرایط به راحتی لیستی از کانال های اچ دی را دریافت خواهید نمود.

استفاده از آنتن نامناسب

در صورتی که آنتن مورد استفاده از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد نیز امکان مواجهه با این مشکل وجود دارد. بر اساس نظر متخصصین زود کمک، استفاده از آنتن های رومیزی به دلیل کیفیت و کارایی بهتر این دستگاه ها می توانند گزینه مناسبی باشند.

چگونه می توانیم به منوی مخفی تلویزیون دسترسی داشته باشیم؟

نحوه رفع مشکل دریافت و نشان ندادن شبکه های HD در تلویزیون

با توجه به دلیل بروز مشکل در دریافت شبکه های HD، باید از راهکارهای مناسب برای رفع این معضل استفاده کنید. در صورتی که با مشکل در دریافت شبکه های دیجیتال در تلویزیون سامسونگ، ال جی و سونی مواجه هستید توصیه می شود آنتن خود را بررسی کنید، زیرا این دستگاه از فرمت نسل دوم DVB – T2 پشتیبانی می کنند.

در ضمن توصیه زود کمک به کاربرانی که با این مشکل روبرو شده اند این است که در صورت پشتیبانی ستاپ باکس از این فرمت، سیستم عامل هوشمند این دستگاه را بروز رسانی نمایند؛ اما اگر به دلیل عدم پشتیبانی دستگاه از فرمت جدید تلویزیون های دیجیتال با مشکل دریافت و نشان ندادن شبکه های HD در تلویزیون مواجه شده اید، خرید ستاپ باکس جدید می تواند گزینه ای مقرون به صرفه باشد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران