انواع ارورهای ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی در واقع راهی برای نشان دادن ایرادات دستگاه است. نمایش ارورهای ماشین ظرفشویی از این جهت اهمیت دارد که بسیاری از این اختلالات بسیار ساده بوده و کاربر می تواند با چند اقدام ساده آنها را رفع کند. این مساله موجب صرفه جویی در زمان و هزینه های کاربر می شود. ارور ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف متفاوت است و از همین رو در هر برند باید با توجه به کد خطای داده شده اقدامات مناسب رفع ارور در همان برند را انجام داد. در بسیاری از مدل های ماشین ظرفشویی لیست تمامی ارورهای دستگاه در دفترچه راهنمای محصول آورده شده و کاربر می تواند با مراجعه به آن متوجه مشکلات دستگاه شود. در این مقاله به بررسی کدهای خطای ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف خواهیم پرداخت. در صورتی که کد خطای نمایش داده شده جزو ارورهای اصلی باشد بهتر است برای تعمیر آن از تکنسین های متخصص کمک بگیرید. مرکز زودکمک یکی از مراکز معتبر در زمینه ارائه خدمات تعمیرات ماشین های ظرفشویی است که کاربران می توانند برای رفع ایراد دستگاه خود به آن مراجعه نمایند.

ثبت درخواست ماشین ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از پیشرفته ترین ماشین های ظرفشویی موجود در بازار ماشین های ظرفشویی ال جی هستند. سیستم طراحی این دستگاه ها به گونه ای است که انواع خطاهایی که ممکن است در سیستم ماشین ظرفشویی رخ داده باشد را به صورت ارور روی پنل نمایش می دهد. در ادامه با انواع ارورهای ظرفشویی ال جی آشنا می شوید:

ارور AE احتمال نشتی آب، این ارور ماشین ظرفشویی در مواردی روی دستگاه نقش می بندد که احتمالا دستگاه دچار نشتی آب شده است.
ارور BE این کد خطا در دو صورت روی پنل ظاهر می شود، یکی اینکه مواد شوینده اشتباه استفاده شده باشد و دیگری در مواردی که ماشین ظرفشویی تراز نباشد.
ارورCE علت ظاهر شدن این کد خطا در ماشین ظرفشویی ال جی وجود ایراد در موتور یا شل بودن دسته سیم موتور است.
ارور FE در صورتی که آب بیش از حد مجاز درون محفظه ماشین ظرفشویی ال جی باشد این ارور ماشین ظرفشویی روی پنل نمایشگر ظاهر می شود.
ارورHE این ارور مربوط به مواردی است که المنت گرمایشی خراب شده و در نتیجه ماشین ظرفشویی نمی تواند آب را گرم کند. البته در صورتی که دمای آب بیش از 65 درجه سانتیگراد شود نیز این ارور روی پنل نمایشگر ظاهر می شود.
ارور IE اگر سطح آب درون محفظه ماشین ظرفشویی کمتر از حد مورد نیاز باشد دستگاه با نشان دادن این ارور روی پنل این مساله را به کاربر اطلاع می دهد.
کد خطای NE در صورتی که موتور کنترل کننده بازوهای آب پاش دچار مشکل شده باشد این ارور روی پنل نشان داده می شود.
ارور OE این کد خطا مربوط به زمانی است که ایرادی در بخش زهکشی ماشین ظرفشویی وجود دارد و در نتیجه ماشین قادر به تخلیه آب نیست.
کد خطای PF این دسته از ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به منبع برق بوده و در صورتی که منبع تغذیه دستگاه قطع شده یا ولتاژ آن ناکافی باشد روی پنل ظاهر می شود.

ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ

ارور 1E این ارور به معنای این است که فیلتر دستگاه مسدود شده و در نتیجه نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.
ارور 3C این ارور ماشین ظرفشویی مربوط به پمپ تخلیه بوده و زمانی روی پنل ظاهر می شود که ایرادی در این بخش وجود دارد.
ارور 3E این دسته از ارورهای ماشین ظرفشویی سامسونگ مربوط به مواردی است که آب ورودی بیش از حد داغ بوده و دمای آن از حد مجاز دستگاه بیشتر است.
کد خطای 9E در صورتی که آب وارد شده در محفظه ماشین ظرفشویی از حد مجاز کمتر باشد این ارور روی پنل نمایش داده می شود.
کد خطای AP در برخی از ماشین های ظرفشویی هوشمند سامسونگ امکان اتصال به گوشی نیز فراهم شده است. در چنین مواردی در صورتی که دستگاه روی حالت کنترل با گوشی باشد این ارور روی صفحه نشان داده می شود.
ارور BE چنانچه یکی از دکمه های ماشین ظرفشویی گیر کرده باشد دستگاه با نشان دادن این ارور روی پنل نمایشگر آن را به کاربر اطلاع می دهد.
ارور CE پنل بخشی است که دستورات وارد شده را به اجزای ماشین ظرفشویی منتقل می کند. در پاره ای از موارد ممکن است ارتباط پنل با سایر بخش ها قطع شده باشد. این مورد با نشان دادن ارور CE روی پنل مشخص می شود.
کد خطای HC این ارور ماشین ظرفشویی مربوط به مواردی است که المنت گرمایشی بیش از حد مجاز داغ شده باشد.
ارور HE اگر دستگاه دمای آب را به غلط شناسایی کرده باشد این ارور روی صفحه نمایش نشان داده می شود.
کد خطای LC یا LE این دسته از ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به زمانی است که احتمال نشتی آب در دستگاه وجود دارد.
ارور OC این خطا مربوط به زمانی است که آب موجود در محفظه ماشین ظرفشویی بیش از حد مجاز است.
ارور PC در صورتی که خطایی در برنامه شست و شو وجود داشته باشد این ارور روی پنل نمایشگر ظاهر می شود.
کد خطای PE این ارور مربوط به وجود خطا در حالت نیمه پر یا half load است.

انواع ارور ماشین ظرفشویی دوو

ارور E1 این دسته از ارورهای ماشین ظرفشویی دوو مربوط به زمانی است که درب دستگاه باز بوده یا در حین انجام عملیات شست و شو درب باز شده است.
ارور E2 اگر اختلالی در آب ورودی دستگاه وجود داشته باشد این ارور روی پنل نمایش داده می شود.
ارور E3 چنانچه اختلالی در بخش تخلیه آب و زهکشی وجود داشته باشد با نشان دادن این کد خطا روی نمایشگر اختلال به وجود آمده به کاربر اطلاع داده می شود.
کد خطای E4 این ارور مربوط به زمانی است که در سنسورهای دمایی ایرادی وجود داشته و در نتیجه حسگرهای دما نمی توانند عملکرد صحیحی داشته باشند.
ارور E5 این ارور به کاربر اطلاع می دهد که آب وارد شده به دستگاه بیش از حد مجاز است.
کد خطای E6 در صورت احتمال بروز نشتی آب این ارور روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی نشان داده می شود.
ارور E7 نمایش این ارور روی پنل نمایشگر به معنی عملکرد غیرعادی در المنت گرمایشی است.

ارورهای ظرفشویی دوو


ارور ماشین ظرفشویی AEG

ارور E1 این ارور ماشین ظرفشویی آ ا گ در زمانی نشان داده می شود که آب ورودی به محفظه ماشین کافی نیست. این اتفاق در زمانی که فشار آب کم باشد نیز رخ می دهد.
ارورهای E2 و E3 این دسته از ارورهای ماشین ظرفشویی آ ا گ مربوط به ایرادات تخصصی بوده و بهتر است در صورتی که آنها را مشاهده کردید با مرکز زودکمک تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر اعزام تکنسین به محل برای رفع ایراد دستگاه را ثبت نمایید.
ارورهای E4، i20، F2، C2 یا AL6 این کدهای خطا در صورتی روی پنل نمایش نشان داده می شود که سیستم تخلیه آب دچار ایراد شده باشد.
کد خطای AL5، i10، C1 یا F1

چنانچه ورودی آب ماشین ظرفشویی ایرادی داشته باشد این کدهای خطا روی پنل نشان داده می شود.

چشمک زدن چراغ نشانگر چرخه چشمک زدن این چراغ به معنی این است که ایرادی در شست و شو وجود دارد و چرخه شست و شوی فعلی باید لغو شود.
ارور i30 نشان داده شدن این ارور روی پنل نمایشگر به معنی وجود نشتی مداوم در ماشین ظرفشویی است.
کدهای خطای i43، i40 یا i44 در ماشین های ظرفشویی آ ا گ در صورتی که فیلتر تخلیه تمیز نباشد این مساله با نمایش این ارور به کاربر اطلاع داده می شود.
ارورهای iFo، iF0 یا iF1 در صورتی که این ارورها را روی پنل نمایشگر ماشین ظرفشویی خود مشاهده کردید باید دستگاه را مجددا تنظیم کرده و منبع آب آن را نیز بررسی کنید.

خطاهای ماشین ظرفشویی آاگ

کدهای خطا در ماشین ظرفشویی کنوود

ارور E1 در صورتی که شیر ورودی آب بسته باشد یا فشار آب ورودی کم باشد این ارور روی صفحه نمایشگر نقش می بندد. البته در مواردی نیز ممکن است دبی سنج خراب شده باشد و نشان دادن این ارور به دلیل مشکل دبی سنج باشد.
ارور E3، E6 یا E7 این ارورهای ماشین ظرفشویی کنوود به معنی بروز اختلال در عملکرد سنسورهای دمایی یا بخاری المنت است.
کد خطای E4 در صورتی که ماشین ظرفشویی دچار نشتی آب شده باشد این مساله با نشان دادن کد خطای E4 به اطلاع کاربر می رسد.

انواع ارورها در ماشین ظرفشویی بوش

ارور E01 یا F01 این ارورظرفشویی بوش به معنی وجود ایراد یا اختلال در سنسور دمایی یا المنت های حرارتی است.
ارورهای E03 یا F03 در صورتی که ایرادی در آب ورودی به ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد این کدهای خطا روی صفحه نشان داده می شوند.
کد خطای E04 یا F04 در صورتی که هریک از این ارورها را روی صفحه مشاهده کردید باید بدانید که سیستم فشار آب یا آبفشان ظرفشویی دچار مشکل شده و عملکرد صحیحی ندارند.
کد خطای E05 یا F05 در صورتی که مخزن آب ماشین ظرفشویی بوش بیش از حد پر شده باشد این ارور ماشین ظرفشویی روی پنل نمایشگر نشان داده می شود.
ارورهای E06 یا F06 وجود اشکال در کیفیت آب ورودی ماشین ظرفشویی با این ارور به کاربر اطلاع داده می شود.
ارور E08 یا F08 مشاهده این ارور روی پنل نمایشگر به معنی پایین تر بودن سطح آب درون محفظه نسبت به حالت استاندارد است.
کدهای خطای E09 یا F09 خرابی المنت گرمایشی ماشین ظرفشویی با این ارور به کاربر اطلاع داده می شود
ارورهای E14 یا F14 در صورتی که این ارور ماشین ظرفشویی بوش را مشاهده کردید باید بدانید که سنسور آب دستگاه دچار ایراد شده است.

ارور ماشین ظرفشویی بوش

انواع کد خطا در ماشین ظرفشویی جی پلاس

ارورهای E1، E2 یا E02 این ارورهای ماشین ظرفشویی به معنی این است که آب به درون دستگاه وارد نمی شود.
ارور E3 این ارور ماشین ظرفشویی جی پلاس به این دلیل نشان داده می شود که مشکلی در بخش تخلیه آب دستگاه وجود دارد.
ارور E4 چنانچه اختلالی در بخش ترمیستور ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد دستگاه با نمایش این ارور روی پنل نمایشگر این مساله را به کاربر اطلاع می دهد.
کد خطای E5 ماشین های ظرفشویی جی پلاس به گونه ای برنامه ریزی شده اند که در صورت وجود نشتی آب یا آبگیری بیش از حد دستگاه، این ارور روی نمایشگر نشان داده شود.
ارور E6 اگر نشت آب به دلیل وجود آسیب در قطعات باشد یا حتی کابین ماشین ظرفشویی سوراخ شده باشد این ارور روی صفحه نشان داده می شود.
ارور E7 این ارور مربوط به زمانی است که المنت گرمایشی دچار ایراد شده است.
کد خطای E13 در صورتی که موتور دستگاه دچار ایراد شده باشد این ارور روی نمایشگر نشان داده می شود. توجه داشته باشید که در چنین مواردی حتما باید دستگاه توسط تکنسین های متخصص بررسی شده و ایراد آن رفع شود.

ارور ماشین ظرفشویی اسنوا

ارور EO این ارور زمانی روی صفحه نشان داده می شود که آب درون محفظه ماشین ظرفشویی تخلیه نمی شود.
کد خطای E1 این دسته از ارورهای ماشین ظرفشویی اسنوا مربوط به زمانی است که آبگیری ظرف ها به درستی انجام نشده است.
کد خطای CL این ارور مربوط به خراب شدن قفل کودک در ماشین ظرفشویی اسنوا است.
کد CD این کد مربوط به خطا نبوده و نشان دادن حروف CD روی نمایشگر به معنی اتمام چرخه ماشین ظرفشویی است.
کد F در صورتی که برنامه شست و شوی اتوماتیک را انتخاب کرده باشید این کد روی پنل نشان داده می شود و در واقع به این معنی است که دستگاه زمان، دمای آب و برنامه شست و شو را بر اساس میزان چربی موجود روی ظرف ها به صورت اتوماتیک تنظیم خواهد کرد.

کدهای خطا در ماشین ظرفشویی آریستون

ارور F01 این ارور ماشین ظرفشویی آریستون به کاربر اطلاع می دهد که مخزن ماشین ظرفشویی بیش از حد پر شده و آب در حال سرریز کردن است. در مواردی که نشتی آب در دستگاه وجود دارد نیز این ارور روی پنل صفحه نمایش نشان داده می شود.
ارور F02 چنانچه شیر آب گرم ماشین ظرفشویی دچار اختلال شده باشد این مساله با نمایش ارور F02 روی نمایشگر به کاربر اطلاع داده می شود.
کد خطای F03 این دسته از ارورهای ماشین ظرفشویی آریستون مربوط به زمانی است که فرآیند تخلیه آب دستگاه دچار مشکل شده است.
ارور F04 این کد خطا در صورتی نمایش داده می شود که ترموستات ماشین ظرفشویی دچار ایراد شده باشد.
کد خطای F06 این ارور مربوط به مواردی است که فرآیند پر کردن آب دچار اختلال شده است.
ارور F07 چنانچه بازوی مسئول اسپری کردن آب دچار مشکل شده باشد این ارور روی پنل نمایشگر نشان داده می شود.
کد خطای F08 این ارور در ماشین ظرفشویی آریستون مربوط به مواردی است که دمای آب به دلایلی نامناسب است. از آنجا که این اختلال به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد توصیه ما این است که برای رفع این ارور از افراد متخصص کمک بگیرید.
ارور F09 در صورتی که در نرم افزار دستگاه ایرادی به وجود آمده باشد این ارور به کاربر نشان داده می شود.
کد خطای F10 این کد خطا مربوط به اختلال در عملکرد المنت های گرمایشی ماشین ظرفشویی آریستون است.
ارور F11 نشان دادن این ارور روی نمایشگر ماشین ظرفشویی به معنی وجود ایراد در بخش پمپ دستگاه است.
کد خطای F12 این دسته از ارورهای ماشین ظرفشویی آریستون در صورتی نشان داده می شود که مشکلی در ارتباط بین صفحه نمایش و برد اصلی وجود داشته باشد.
ارور F13 این ارور به این معناست که برد اصلی دستگاه دچار ایراد شده است.
کد خطای F15 در صورتی که حسگر ماشین ظرفشویی مشکل داشته باشد این کد خطا روی صفحه نشان داده می شود.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران